Carlsberg Sverige AB ja Michelin sopivat rengasyhteistyöstä

Carlsberg Sverige AB Ruotsissa ja Michelin Nordic AB/Michelin Fleet Solutions ovat allekirjoittaneet kolmevuotisen sopimuksen rengastoimituksista ja –huollosta. Sopimus koskee kaikkiaan 180 vetoautoa ja perävaunua.

- Olemme Carlsbergillä Ruotsissa tehneet omia rengastestejämme vertaillaksemme kalustomme polttoaineenkulutusta. Alhaisin kulutus saatiin Michelin-renkailla: säästöä kulutuksessa tuli 6,3 prosenttia verrattuna muihin rengasmerkkeihin. Valitsemalla Michelin-renkaat voimme edelleen pienentää Carlsbergin hiilijalanjälkeä juomien kuljetuksissa, Niclas Strandberg, Carlsberg Sverige AB:n kuljetuspäällikkö sanoo.

Sopimus merkitsee, että Michelin toimittaa kolmen vuoden ajan renkaat kaikkiin Carlsbergin vetoautoihin ja perävaunuihin Ruotsissa. Sopimus kattaa myös rengashuollon siten, että Michelin tarkastaa säännöllisin väliajoin renkaiden kunnon ja ennakoi renkaiden vaihtotarpeen hyvissä ajoin. Carlsbergille tämä tarkoittaa entistä turvallisempia ja luotettavampia kuljetuksia sekä säästöä polttoainekuluissa. Sopimuksen ansiosta Michelin pystyy varmistamaan oikeiden renkaiden saatavuuden oikeaan aikaan olipa kyse kesä- tai talvirenkaista, ja tarjoamaan laadukasta rengashuoltopalvelua.

Sopimus perustuu kustannusmalliin, jonka mukaan Carlsberg Ruotsi maksaa Michelinille palvelusta tietyn summan ajokilometriä kohden. Jokainen ajoneuvo varustetaan lisäksi rengas-painemittarilla, jolloin renkaiden polttoaineenkulutus pysyy alhaisena ja niiden käyttöikä on paras mahdollinen, kun rengaspaineiden oikeaa lukemaa voidaan jatkuvasti tarkkailla.

- Carlsberg Ruotsi tutki perusteellisesti erilaisia rengasratkaisuja ennen tämän sopimuksen tekoa. He ovat siis omissa testeissään saaneet kiistatonta näyttöä siitä, että oikealla rengasvalinnalla voidaan paitsi parantaa yrityksen kustannnustehokkuutta, myös rajoittaa sen haitallisia ympäristö-vaikutuksia. Olen myös vakuuttunut siitä, että Carlsbergin rengastarve pienenee, mikä edelleen vähentää ympäristörasitusta kun kuljetuksia varten tarvittavien raaka-aineiden määrä pienenee, Peyman Sabet, Michelin Fleet Solutions -yksikön pohjoismainen myyntipäällikkö huomauttaa.

Michelinillä on laaja palveluverkosto, jonka raskaan kaluston rengashuoltoon erikoistuneet rengasliikkeet huolehtivat rengashuollon jatkuvuudesta. Michelin-yhtymään kuuluva Euromaster –jakeluketju ja sen yhteistyökumppanit ovat kaikkien Michelin Fleet Solutions –palveluiden ensisijaiset toimittajat.

Michelin-renkaat ovat tunnettuja matalasta vierintävastuksestaan, pitkästä käyttöiästään ja turvallisesta pidostaan.

Lisätietoja antavat:

Peyman Sabet, Michelin Nordic AB, Michelin Fleet Solutions, myyntipäällikkö :

Puh: +46 70 750 99 50, S-posti: peyman.sabet@se.michelin.com

Niclas Strandberg, Carlsberg Sverige AB, kuljetuspäällikkö

Puh: +46 70 689 05 56 S-posti: niclas.strandberg@carlsberg.se

Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic Suomi: Meri Simula
Puhelin: 040 180 95 76, S-posti: meri.simula@fi.michelin.com

Michelin on maailman rengasvalmistajien edelläkävijä, jolla on 115 000 työntekijää – joista 300 Pohjoismaissa - ja myyntiorganisaatio yli 170 maassa. Michelin kehittää, valmistaa ja myy kestävän kehityksen periaatetta soveltaen renkaita kaikentyyppisiin ajoneuvoihin sekä useisiin erikoiskäyttöihin. Michelin julkaisee myös kaupunki- ja tiekarttoja, matkaoppaita sekä arvostettua Guide Michelin hotelli- ja ravintolaopasta. ViaMichelin.com –sivuilla Michelin tarjoaa myös digitaalisia liikkumista ja matkustamista helpottavia palveluita. www.michelin.com, www.michelin.fi

Avainsanat: