Michelin ja Euromaster tarjoavat rengasapua sairaskuljetuksille

Michelin ja Euromaster tarjoavat ilmaiseksi vaihtorenkaat ja niiden asennuspalvelun ambulansseille ja sairaankuljetuksen kriittisille kuljetuksille koko Suomessa.

Auttaakseen osaltaan niitä, jotka näinä haastavina Covid-19 -aikoina työskentelevät eturintamalla, Michelin Nordic Suomi ja Euromaster ovat päättäneet tarjota rengasrikon sattuessa vastikkeetonta rengasavustusta ambulansseille ja muulle sairaankuljetuksen kriittiselle ajokalustolle.

- Nyt on tärkeätä, että kaikki tahot, joilla siihen suinkin on mahdollisuus, yhdistävät voimansa auttaakseen yhteiskuntaamme kriisiajan yli. Sairaankuljetuksessa ei saa käydä niin, että ambulanssi ei pysty jatkamaan matkaansa rengasrikon vuoksi. Michelin haluaa tässä vaikeassa tilanteessa tarjota apuaan ja vaihtaa ilmaiseksi uudet renkaat vahingoittuneiden tilalle ambulansseihin ja muihin sairaankuljetuksen käytössä oleviin ajoneuvoihin,[1] sanoo Michelin Nordic AB:n toimitusjohtaja Peyman Sabet.

Apu toimitetaan Euromasterin kaikissa 64 palvelupisteessä Suomessa, mahdollisuuksien mukaan joko liikkuvana palveluna tien päällä tai lähimmässä Euromaster-palvelupisteessä, joissa luonnollisesti tehdään kaikki tarvittavat puhdistus- ja muut suojaustoimenpiteet viruksen leviämisen ehkäisemiseksi.

- Meidän kaikkien on kannettava kortemme kekoon kriittisen infrastruktuurin pysymiseksi toimintakykyisenä. Pyydämmekin kaikkia ambulanssinkuljettajia ja muita sairaankuljetuksia hoitavia soittamaan rengasrikon sattuessa päivystysnumeroomme 050 593 7423 tai ottamaan yhteyttä lähimpään Euromaster-palvelupisteeseen – mihin tahansa vuorokaudenaikaan. Osoitamme heille samalla tukemme ja kunnioituksemme näinä koettelevina aikoina, kuten koko terveydenhuoltohenkilökunnalle, sanoo Suomen Euromasterin toimitusjohtaja Carl Segercrantz. Toivomme, että tätä viestiämme levitetään laajasti niin, että se saavuttaa kohderyhmänsä terveydenhuollon piirissä ja että tieto tarvittaessa saatavasta avusta menee heille perille.

[1] Voimassa kesäkuun 30 päivään 2020.

Lisätietoja Suomen Euromaster Oy, Helsinki:
toimitusjohtaja Carl Segercrantz, puh. 040 563 1377, carl.segercrantz@euromaster.com

Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic, Tukholma: Lotta Wrangle
Puhelin: 46 72 250 07 40, sähköposti: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin on johtava rengasvalmistaja, joka on omistautunut ihmisten ja tavaroiden liikkuvuuden edistämiseen kestävän kehityksen mukaisesti. Michelin valmistaa ja myy renkaita kaiken tyyppisiin ajoneuvoihin ja tarjoaa innovatiivisia sekä digitaalisia sovelluksia ajoneuvokalustojen hallintaan ja matkailuun. Lisäksi Michelin julkaisee matkaoppaita, hotelli- ja ravintolaoppaita sekä kaupunki- ja tiekarttoja sekä on-line että painettuina versioina. Yhtymän pääkonttori sijaitsee Clermont-Ferrandissa Ranskassa ja sillä on paikallinen organisaatio 170 maassa; henkilöstön määrä on yli 127 000. 69 rengastuotantolaitoksessaan Michelin valmisti vuonna 2019 yhteensä 200 miljoonaa rengasta. Tutkimuksesta ja tuotekehityksestä vastaa teknologiakeskus, jonka yksiköt sijaitsevat Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. (www.michelin.com, www.michelin.fi)

Avainsanat: