Michelin Pilot Sport 5 ja Michelin Primacy 4+

Uusimman sukupolven Michelin-kesärenkaat on suunniteltu tarjoamaan korkeaa suorituskykyä käyttöiän loppuun saakka

Michelin tuo kesärengasmarkkinoille kaksi merkittävää uutuutta: Michelin Pilot Sport 5, urheilullinen rengas, jonka täsmällinen ajotuntuma tarjoaa nautittavaa ajoa ja enemmän kilometrejä1 ja Michelin Primacy 4+, kestävä ja pitkäikäinen rengas, jonka turvalliset ominaisuudet säilyvät käyttöiän loppuun saakka. 2 3 4

Michelin Pilot Sport 5 on rengas urheilulliseen ajotyyliin; maaliskuusta alkaen sitä on saatavissa 44 eri kokoa 17 – 21 -tuumaisena. Siinä yhdistyvät ainutlaatuisesti urheilullinen suorituskyky ja huomattavan pitkä käyttöikä.

Michelin Pilot Sport 5 on kesärengas, jonka käyttöikä tärkeimpiin kilpailijoihin verrattuna on pisin sport-renkaiden kategoriassa. 1 Renkaan poikkeuksellisen täsmällinen vaste kaarreajossa perustuu Dynamic Response -teknologiaan, joka on osoittanut tehokkuutensa moottoriurheilussa. Renkaan rakennetta peittävä aramidi- ja nailonkuiduista koostuva vyökerros varmistaa erinomaisen ohjausvasteen, minkä ansiosta ajonautinto on parhaimmillaan. Renkaan hallittavuus on korkealuokkainen, sillä sen pito- ja jarrutuskyky on erinomainen sekä kuivalla5 että märällä6 alustalla. Dual Sport Tread Design kulutuspinnan muotoilussa tarkoittaa, että sen sisäreunan avoimempi kuvio tehostaa pitoa märällä alustalla ja jäykemmät kuviopalat ulkoreunalla varmistavat pidon kuivalla alustalla.

Michelin Pilot Sport 5 -renkaan sivujen syvänmusta, samettimainen viimeistely korostaa auton ulkonäköä. Tämä muotoilu sai Red Dot Awardin myöntämän vuoden 2021 Contemporary Good Design Award -palkinnon.7

MICHELIN Pilot Sport 5

Michelin Primacy 4+ sedan- ja SUV-malleihin lanseerattiin markkinoille vuoden alussa.

Rengas erottuu entistä lyhyemmän jarrutusmatkansa ansiosta märällä tienpinnalla kuluneenakin.4 Parannus perustuu Michelin EverGrip teknologiaan, jossa nerokkaasti yhdistetään kaksi kulutuspintakumin kerrosta toisiinsa. Tällä tavoin kompensoidaan kulumisen aiheuttaman kuvionsyvyyden väheneminen siten, että kuvion urat säilyttävät vedenpoistokykynsä kuluneessakin renkaassa.

Turvallisuus ensimmäisestä viimeiseen kilometriin4 sekä pitkä käyttöikä8 ovat Michelin Primacy 4+ -renkaalle tunnusomaiset ominaisuudet. Renkaita on maaliskuuhun mennessä saatavissa 96 eri kokoa 16–19 tuumaisina. Vuoden 2022 loppuun mennessä saatavissa on kaikkiaan 121 rengaskokoa 16–21 -tuumaisina.

MICHELIN Primacy 4

Michelin-kesärenkaiden uusimmat sukupolvet kattavat suuren osan erilaisten kesäolosuhteiden ja ajotyylien rengastarpeista. Kestävän ja korkeatasoisen suorituskykynsä ansiosta niiden turvallinen käyttöikä on pidempi, mikä myös pienentää niiden ympäristöjalanjälkeä.

Kuvia ladattavissa:

MICHELIN Pilot Sport 5 : link
MICHELIN Primacy 4+ : link

Lisätietoja:

Maira Zoeller, viestintä- ja PR-vastaava, Michelin Nordic AB, Michelin Europe North
Sähköposti: maira.zoeller@michelin.compuhelin: +49 152 54 698 848 (Saksa, Frankfurt)

Elma Sabanovic, Michelin Nordicin viestintäkoordinaattori, Tukholma
Sähköposti: elma.sabanovic@coast.se, puhelin:
+46 72 318 49 49

1 Käyttöikä:  DEKRA TEST CENTER in Michelinille touko-kesäkuussa tekemä vertailutesti; rengaskoko 225/40 ZR18 92Y ja testiauto VW Golf 8; vertailussa Michelin Pilot Sport 5 (100%) vs. kilpailijat Bridgestone Potenza Sport (58,7%); Continental PremiumContact 6 (63,7%); Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (78,2%); Pirelli P Zero PZ4 (SC) (56,2%). Testit tehtiin todellisissa, keskimääräistä vastaavissa olosuhteissa (D50) ajamalla 11568 km, jonka jälkeen ekstrapoloitiin käyttöikä 1,6 minimikuvionsyvyyteen. Tulokset voivat vaihdella tie- ja sääolosuhteista riippuen.

Vesiliirto kaarteessa: TÜV SÜD Product Servicen Michelinille kesäkuussa 2021 tekemä vertailutesti;  rengaskoko 205/55 R16 91V ja testiauto VW Golf 8 2.0l TD; vesikalvon paksuus 8mm; vertailussa Michelin Primacy 4+ (100%) vs. kilpailijat Bridgestone TuranzaT005 (87,6%); Continental PremiumContact 6 (81,2%); Goodyear EfficientGrip Performance 2 (94%). Tulokset voivat vaihdella tie- ja sääolosuhteista riippuen.

Vesiliirto suoralla: TÜV SÜD Product Servicen Michelinille kesäkuussa 2021 tekemä vertailutesti;  rengaskoko 205/55 R16 91V ja testiauto VW Golf VII 1.5 TSI; vesikalvon paksuus 9mm; vertailussa Michelin Primacy 4+ (100%) vs. kilpailijat Bridgestone TuranzaT005 (97,7%); Continental PremiumContact 6 (98,4%); Goodyear EfficientGrip Performance 2 (97,9%). Tulokset voivat vaihdella tie- ja sääolosuhteista riippuen.

Jarrutus märällä ja kuivalla, uusi ja kulunut rengas: TÜV SÜD Product Servicen Michelinille  kesäkuussa 2021 tekemä vertailutesti; jarrutus 80-20 km/h, rengaskoko 205/55 R16 91V ja testiauto VW Golf 8 (kuluneella renkaalla tarkoitetaan rengasta, joka on koneellisesti kulutettu kulumisvaroittimeen saakka eurooppalaisen  ECE R30r03f säädöksen mukaisesti). vertailussa Michelin Primacy 4+ (uusi: 22,8m - kulunut: 31,5m) vs. kilpailijat Bridgestone TuranzaT005 (uusi: 22,6m - kulunut: 36,4m); Continental PremiumContact 6 (uusi:23,1m - kulunut: 35,3m); Goodyear EfficientGrip Performance 2 (uusi: 23,8m - kulunut: 35,5m). Tulokset voivat vaihdella tie- ja sääolosuhteista riippuen.

Jarrutus kuivalla:  TÜV SÜD Product Servicen Michelinille kesäkuussa 2021 tekemät jarrutustestit 100-0 km/h; rengaskoko 225/40 ZR 18 XL 92Y ja testiauto VW Golf 8; vertailussa Michelin Pilot Sport 5 (32,5m) vs. kilpailijat: Bridgestone Potenza Sport (32,6m); Continental PremiumContact 6 (33,9m); Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (33,9m); Pirelli P Zero PZ4 (SC) (32,6m). Tulokset voivat vaihdella tie- ja sääolosuhteista riippuen.

Jarrutus märällä:  TÜV SÜD Product Servicen Michelinille kesäkuussa 2021 tekemät jarrutustestit 80-20 km/h;  rengaskoko 225/40 ZR 18 XL 92Y ja testiauto VW Golf 8; vertailussa Michelin Pilot Sport 5 (22,0m) vs. kilpailijat Bridgestone Potenza Sport (22,1m); Continental PremiumContact 6 (22,5m); Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (22,8m); Pirelli P Zero PZ4 (SC) (22,8m). Tulokset voivat vaihdella tie- ja sääolosuhteista riippuen.

Käyttöikä: DEKRA TEST CENTERin Michelinille heinäkuussa 2021 tekemät testit. Rengaskokon  205/55 R16 91V ja testiauto VW Golf;  vertailussa Michelin Primacy 4+ (REF km) vs. Bridgestone TuranzaT005 (-15 998km); Continental PremiumContact 6 (-5 655km); Goodyear EfficientGrip Performance 2 (+2093km). Testit tehtiin todellisissa, keskimääräistä vastaavissa olosuhteissa (D50) ajamalla 12200 km, jonka jälkeen ekstrapoloitiin käyttöikä 1,6 minimikuvionsyvyyteen. Tulokset voivat vaihdella tie- ja sääolosuhteista riippuen.

Tietoja Michelin
Alansa johtavana yrityksenä Michelin on sitoutunut edistämään asiakkaidensa kestävää liikkumista kehittämällä ja toimittamalla renkaita eri tarpeisiin ja eri käyttövoimilla toimiviin ajoneuvoihin sekä tarjoamalla palveluita ja asiakkaiden liiketoimintaa tukevia ratkaisuja. Michelin toimittaa myös innovatiivisia digitaalisia palveluita kuten karttoja ja oppaita täydentämään matkailun rikastavia kokemuksia. Yhtymän pääkonttori sijaitsee Clermont-Ferrandissa Ranskassa. Kaupallista, teollista ja T&K -toimintaa yhtymällä on yhteensä 170 maassa ja sen henkilöstön määrä on yli 123 600 koko maailmassa. Vuonna 2020 Michelin valmisti noin 170 miljoonaa rengasta 71 tuotantolaitoksessaan. (www.michelin.com)

Pikafaktat

Michelinin uusimman sukupolven Pilot Sport 5 ja Primacy 4+ kesärenkaat kattavat suuren osan rengastarpeista erilaisiin kesäolosuhteisiin ja ajotyyliin. Kestävän ja korkean suorituskyvyn ansiosta niillä on pidempi turvallinen käyttöikä, mikä myös vähentää niiden ympäristöjalanjälkeä.