Micheliniltä uusia renkaita X Works -sarjaan

Vauriotakuun suojaamaa tuottavuutta kaikentyyppisille rakennustyömaille

Michelin tuo pohjoismaisille markkinoille uusia X Works -sarjan renkaita. Uutuusrenkaat tulevat sekä ensiasennus- että jälkimarkkinoille. Uudet X Works -renkaat on suunnattu rakennustyömaa- ja maanrakennuskäyttöön ja ne ovat saatavissa kooissa 315/80 R 22.5 Z (etuakselille/vapaasti pyöriville akseleille) ja D (vetoakselille), sekä 385/65 R 22.5 T (perävaunuihin).

Uusien renkaiden etuna työmaa-ajossa on:

- kuljetuskaluston X Works -renkaiden entistä pidempi käyttöikä, joka saavutetaan vahvistetun rungon ansiosta.

- Michelin X Works HD (Heavy Duty) -renkaiden paremman vauriosuojauksen ansiosta työn tuottavuuden kasvu rakennustyömailla ja maanrakennustöissä.

Michelin X Works -renkaiden kaksi käyttöaluetta

1. Työmaakuljetukset
Uudet Michelin X Works -renkaat ovat saatavissa koossa 315/80 R 22.5 etuakselille ja vapaasti pyöriville akseleille sekä koossa 385/65 R 22.5 perävaunuihin. Nämä koot ovat työmaakuljetuksissa eniten käytettävät koot.

Rakennustyömaat
Kuljetuskäyttöön tarkoitetut renkaat ovat oikea valinta, kun kalustolla ajetaan enimmäkseen tavallisilla teillä, mutta kuljetetaan tavaraa työmaille tai haetaan rakennusjätettä. Renkaiden on tällaisessa käytössä kestettävä pitkään, mutta oltava myös riittävän järeät antaakseen hyvän pidon ja suojan viilto- ja pistovaurioita vastaan. Michelin X Works Z, D ja T täyttävät nämä vaatimukset ja siksi ne ovat käytössä edulliset.

Selkeitä etuja:

• uusilla renkailla on matalampi vierintävastus, mikä merkitsee pienempää polttoaineen kulutusta; lisäksi niiden käyttöikä on entistä pidempi. Edeltäjiinsä verrattuna vapaasti pyöriville akseleille tarkoitettu Michelin X Works Z kestää jopa 25 prosenttia pidempään, vetoakselille tarkoitettu Michelin X Works D 15 prosenttia ja perävaunun rengas Michelin X Works T 10 prosenttia pidempään.
  • Michelin on hinnoitellut uudet X Works -renkaat kilpailukykyisesti, joten uusinta teknologiaa on nyt tarjolla entistä useammalle kuluttaja-asiakkaalle.

Michelin X Works Z ja D koossa 315/80 R 22.5 etu- ja vetoakseleille samoin kuin Michelin X Works T koossa 385/65 22.5 perävaunuihin tulivat myyntiin Euroopan markkinoilla huhtikuun alusta.

2. Rakennuspaikoilla käytettävään kalustoon Michelin X Works HD
Michelin X Works HD (heavy duty, raskas työ) on tarkoitettu käyttöön, jossa ajosta enemmän kuin 20 prosenttia tapahtuu isoilla rakennuspaikoilla: maantie- ja talonrakennuksessa tai esimerkiksi lentokenttätyömailla. Näissä renkaissa on kiinnitetty erityistä huomiota käyttöikää lisäävään kulutuskestävyyteen ja turvallisuuteen.

Michelinin näille renkaille myöntämä vauriotakuu antaa asiakkaille lisäturvaa.

Michelin X Works -renkaiden hankinta tarjoaa paitsi uusinta rengasteknologiaa myös maksuttoman vauriotakuun, joten investointi on luotettava ja edullinen.

Michelin X Works HD 315/80 R 22.5 etu- ja vetoakseleille on tullut myyntiin Euroopan markkinoilla toukokuun 2016 alusta alkaen.

Innovatiivista rengasteknologiaa vaativille asiakkaille
Michelin X Works Z (vapaasti pyöriville akseleille), D (etuakseleille) ja T (perävaunuihin) edustavat Michelinin kaikkein uusinta teknologiaa.

Carbion: uusi kumimateriaali, joka syntyy innovatiivisen sekoitusprosessin tuloksena. Järeissä kuviopaloissa käytettävä materiaali sekoitetaan nestemäisessä muodossa siten, että koostumuksesta tulee erittäin tasainen. Carbion antaa renkaalle lisää käyttöikää ja tasaisen koostumuksensa ansiosta se pienentää vierintävastusta. Matala vierintävastus puolestaan vähentää polttoaineenkulutusta.

Z-lamellit: Z-lamellit parantavat talvipitoa varsinkin lumisilla teillä. Niiden tehokasta toimintaa lumessa osoittaa Michelin X Works D -renkaiden sivussa oleva 3PMSF-merkintä (3 Peak Mountain Snow Flake). Tämä EU:n valvoma 3PMSF-sertifiointi tarkoittaa, että renkaat on hyväksytty vaativaan talvikäyttöön.

Powercoil: uuden sukupolven vankka teräsrunkorakenne, jonka ansiosta rengas on kevyempi; kevyemmän renkaan vierintävastus on matalampi ja sen käyttöikä on pidempi.

Michelin Remix on Michelinin omilla tehtailla käytettävä pinnoitusmenetelmä, jonka ansiosta asiakas voi hyödyntää rengasrunkonsa maksimaalisesti. Michelin Remix-menetelmällä renkaan kaikki pinnat uusitaan kauttaaltaan asiakkaan toimittaman rungon päälle.

Michelin X Works HD vauriotakuu
Michelin X Works HD -renkaisiin liittyy maksuton vauriotakuu, joka antaa lisäturvaa investoinnille premium-renkaisiin. Mikäli MICHELIN X Works -rengas vaurioituu korjauskelvottomaksi, rengasliike maksaa asiakkaalleen korvauksen hyvityksenä takuuehtojen mukaisesti. Saadakseen takuun kuljetusliikkeen tulee rekisteröityä internetissä ja aktivoida takuu. Tämä käy helposti luomalla oman asiakastilin MyAccount -välilehdellä osoitteessa kuljetus.michelin.fi

MyAccount -välilehti on portaali, jonka kautta kuljetusliike saa käyttöönsä Michelinin asiakkailleen tarjoamat palvelut ja tarjoukset.

Lisätietoja:
Kuorma- ja linja-auton renkaiden myyntipäällikkö, Michelin Nordic Suomi: Reijo Hirvonen
Puhelin: 0400 462 814, s-posti: reijo.hirvonen@fi.michelin.com

Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic, Tukholma: Lotta Wrangle
Puhelin: 46 72 250 07 40, sähköposti: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin on johtava rengasvalmistaja, joka on omistautunut ihmisten ja tavaroiden liikkuvuuden parantamiseen kestävän kehityksen periaatetta kunnioittaen. Michelin valmistaa ja myy renkaita kaiken tyyppisiin ajoneuvoihin ja tarjoaa innovatiivisia liiketoiminnan tukipalveluita sekä digitaalisia sovelluksia matkailuun. Lisäksi Michelin julkaisee matkaoppaita, hotelli- ja ravintolaoppaita sekä kaupunki- ja tiekarttoja. Yhtymän pääkonttori sijaitsee Clermont-Ferrandissa Ranskassa ja sillä on paikallinen organisaatio 170 maassa; henkilöstön määrä on 112 300. Michelinillä on 68 tehdasta 17 maassa sekä tuotekehityksestä ja tutkimuksesta vastaava teknologiakeskus, jonka yksiköt sijaitsevat Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. (www.michelin.com, www.michelin.fi)

Avainsanat: