Michelinin uusi matkailuauton rengas sisältää uutta tekniikkaa

Useat matkailuauton omistajat ovat havainneet renkaissaan muodonmuutoksia, joiden syynä on ajoneuvon pitempiaikaisen seisonnan aikana renkaisiin kohdistuva rasitus. Michelinin tutkimuskeskuksessa Ranskan Ladoux’ssa tuotekehitysinsinöörit ovat löytäneet ongelmaan teknisen ratkaisun, joka on ensimmäistä kertaa käytössä uusissa MICHELIN CrossClimate Camping renkaissa.

MICHELIN Cross Climate Camping on uusin tulokas MICHELIN CrossClimate tuoteperheessä. Renkaat ovat tulleet markkinoille maaliskuun alusta 2022. Ranskalaisvalmistajan uusi rengas on suunniteltu matkailuautoihin ympäri-vuotiseen käyttöön. Eurooppalaisessa rengasmerkintäjärjestelmässä rengas sijoittuu märkäpidossa A-luokkaan ja sillä on 3PMSF-merkintä. Pohjoismaisissa vaihtelevissa sääolosuhteissa se tarjoaa turvallista ja sujuvaa matkantekoa varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn. Vaativiin talviolosuhteisiin Michelin suosittelee pohjoismaiseen talveen suunniteltuja talvirenkaita.

MICHELIN CrossClimate Campingissä käytettyä tekniikkaa hyödynnetään uudenlaiseen muotoiluun. Se estää renkaan muodonmuutoksia, joita matkailuauton suuri paino ja sen epätasainen jakautuminen aiheuttaa, kun ajoneuvo seisoo pidempiä aikoja paikoillaan. MICHELIN CrossClimate Camping on suunniteltu kestämään tämän tyyppistä rasitusta ja sen rungossa on erikoisrakenne, mistä osoituksena renkaalla on CP1-merkintä. Lisäksi renkaan vahvistetut sivut2 antavat paremman suojan kylkivaurioita vastaan.

MICHELIN Cross Climate Camping -renkaan kulutuspinta on muotoiltu MICHELIN V-Shaped Teknologiaan perustuvaan V-kuvioon, joka on kehitetty juuri tämän tyyppisiin ympärivuotisiin renkaisiin. Kuvion leveiden kumipalojen ja tilavien urien ansiosta rengas on luotettava sekä kuivalla että märällä tiellä ja jopa märällä lumella. Tämä tekniikka mahdollistaa renkaiden hyvän käsiteltävyyden monenlaisilla alustoilla – ruohokentillä, savessa, sorassa, pehmeällä maalla jne.

MICHELIN CrossClimate Camping on saatavissa kahdeksassa eri rengaskoossa, jotka kattavat 99 % markkinoista3.

Maaliskuu 2022  Heinäkuu 2022
153813 225/75 R 16CP 116/114R TL    858573 215/70 R 15CP 109/107R TL
499581 235/65 R 16CP 115/113R TL (uusi) 674056 225/70 R 15CP 112/110R TL
403300 195/75 R 16CP 107/105R TL 400788 225/65 R 16CP 112/110R TL
628008 225/75 R 16CP 118/116R TL    559355 215/75 R 16CP 113/111R TL

Valokuvia osoitteessa:

YHTEYSTIEDOT

Maira Zöller

Head of Public Relations Michelin Europe North

maira.zoeller@michelin.com

www.news.michelin.de

@MichelinPress

The Squaire 17, Am Flughafen, 60549 Frankfurt

1 ETRTO standard - Van tires for motorhomes
2 Compared to the old generation MICHELIN Agilis Camping
Sales to users in 2019 for CP labelled tires via the GfK study institute in Germany, France, the United Kingdom, Italy, the Netherlands, Spain, and Turkey

Michelin
Michelinin kunnianhimoinen tavoite on parantaa asiakkaidensa kestävää liikkumista. Johtavana yrityksenä mobiliteetin alalla Michelin kehittää, valmistaa ja toimittaa erilaisiin tarpeisiin ja erilaisiin olosuhteisiin parhaiten soveltuvia renkaita sekä tarjoaa palveluita ja teknisiä ratkaisuja kuljetusliikenteen tehostamiseksi. Lisäksi Michelin tarjoaa matkaileville asiakkailleen elämyksellisiä hetkiä  matkailuun liittyvän palvelukokonaisuuden puitteissa. Michelin kehittää myös korkean teknologian materiaaleja monille teollisuuden aloille. Yhtymän pääkonttori sijaitsee Clermont-Ferrandissa Ranskassa. Michelin toimii 177 maassa ja henkilöstön määrä on 124 760. Vuonna 2021 Michelin valmisti yhteensä noin 173 miljoonaa rengasta 68 tuotantolaitoksessaan. (www.michelin.com)

Avainsanat:

Pikafaktat

MICHELIN Cross Climate Camping -renkaan kulutuspinta on muotoiltu MICHELIN V-Shaped Teknologiaan perustuvaan V-kuvioon, joka on kehitetty juuri tämän tyyppisiin ympärivuotisiin renkaisiin. Eurooppalaisessa rengasmerkintäjärjestelmässä rengas sijoittuu märkäpidossa A-luokkaan ja sillä on 3PMSF-merkintä.