Uusi Michelin Road 6/Road 6 GT -rengasperhe

Viimeisin tulokas moottoripyörien Michelin Road -laaturenkaiden sarjassa

Parempi märkäpito* ja käyttöikä** verrattuna Michelin Road 5 -rengasvalikoimaan

Parempi suorituskyky kulutuspinnan uuden muotoilun, raaka-aineiden kehityksen ja optimoidun rengasrakenteen ansiosta

Road6Road6tyre

Michelin lanseeraa Michelin Road 6 moottoripyörän rengasperheen, joka on uusin sukupolvi johtavien Sport Touring -renkaiden sarjassa. Uusi valikoima on suunniteltu antamaan kokonaisvaltainen, optimaalinen suorituskyky niin märkäpidon kuin käyttöiän osalta sekä erinomainen käsiteltävyys ja ajomukavuus roadstereissa, Trail-pyörissä sekä Sport- ja GT-pyörissä.

Paremman suorituskyvyn avaintekijöitä ovat pintakuvion uusi muotoilu, raaka-aineissa tapahtunut kehitys ja renkaan rakenteen optimointi.

Pintakuvion muotoilu

• Negatiivisen kuviopinnan optimoitu 14 prosentin osuus (urien ja pintakumin suhde) antaa erinomaisen pidon niin märällä kuin kuivalla kelillä. Negatiivisen kuviopinnan osuus ei muutu kaarreajossakaan, joten pito säilyy tasaisena.
  • Michelin Water EverGrip -teknologia on Michelinin kehittämä, patentoitu lamellointitekniikka. Sen avulla renkaaseen tehdään innovatiivinen kulutuspintakuvio, joka parantaa märkäpitoa. Kuvion vedenpoistokyky säilyy renkaan kuluessa, koska lamellit laajenevat kuluessaan ja pitävät näin yllä renkaan vedenpoistokykyä.
  • Uudenlaiset pitkäteräiset ura- ja lamellikulmat halkovat tehokkaasti tiellä olevan veden pintaa, jolloin kulutuspinnan ote tiehen säilyy.

Raaka-aineet

• Sataprosenttisen silikan ja Michelinin silikateknologian yhdistäminen antaa renkaalle lisää pitoa viileissä ja kosteissa tai märissä olosuhteissa renkaan käyttöiän lyhentymättä.
  • Michelin 2CT+ -teknologia (2 Compound Technology) sekä etu- että takarenkaissa tarkoittaa, että kulutuspinnan eri osat on rakenteellisesti  optimoitu erilaisia ominaisuuksia varten. Kulutuspinnan alla oleva kovempi kumikerros pitää renkaan jäykkänä ja vakaana kaarreajossa. Pehmeämpi pintakerros, joka on suorassa kosketuksessa tienpintaan, antaa erittäin hyvän pidon ja pitkän käyttöiän kuivissa ja märissä olosuhteissa.

Rakenne

• Michelin Radial X Evo -teknologia – Michelinin maineikas keksintö, vyörengas, jossa vyökerrosten teräspunos on 90 asteen kulmassa kulkusuuntaan nähden, mahdollistaa kulutuspinnan leveän maakosketusalan. Se antaa hyvän pidon sekä suorassa linjassa että suurilla kallistuskulmilla. Radial X Evo -teknologiaan perustuvien uuden sukupolven renkaiden sivut ovat rakenteeltaan joustavampia ja niiden mukavuus ajossa korostuu, sillä rengas  häivyttää tien epätasaisuuksia. Suurissa nopeuksissa rengas säilyttää vakautensa, minkä vuoksi se soveltuu erinomaisesti suuritehoisiin moottoripyöriin. Michelin X Evo -teknologian kokonaisvaltainen vaikutus tuntuu moottoripyörässä  nautittavana ja turvallisena ajokokemuksena, sillä renkaan käsiteltävyys ja reaktiokyky ovat huippuluokkaa.
  • Michelin Aramid Shield-teknologia tarkoittaa jäykempää, koostumukseltaan erittäin tiheää runkorakennetta, joka lisää ohjautuvuuden täsmällisyyttä, parantaa vastetta ja helpottaa käsittelyä. Aramidin käyttö kulutuspinnassa keventää rengasta ja antaa sille vakautta.

Michelin-laatu myös näkyy

Monille moottoripyöräilijöille pyörän ulkonäkö on kunnia-asia, ja Michelin on huomioinut tämänkin puolen. Siksi Michelin Road 6 -renkaiden sivuissa olevat merkinnät tehdään eksklusiivisella Michelin Premium Touch Design -tekniikalla, joka tukeutuu mikrogeometriaan. Sen ansiosta renkaan sivujen viimeistelyyn saadaan elegantti tekstuuri, jossa on eritasoisia kontrasteja  syvyysvaikutelman antamiseksi. Näin voidaan luoda erilaisia harmaan sävyjä korostamaan rengasmerkintöjä ja koko renkaan tyylikkyyttä ja korkeaa laatua.

Uudessa Michelin Road 6 -rengassarjassa on kuusi eturengaskokoa ja kahdeksan takarengaskokoa, jotka ovat myynnissä rengasliikkeissä tammikuussa 2022.

Michelin Road 6 GT rengaskokoja on yksi eturengas ja kolme takarengasta. GT-kokovalikoima soveltuu kattavasti pienistä roadstereista kuten KTM390, Sport- ja Trail-pyöristä aina GT-pyöriin kuten BMW K1600 GT/GTL.

Michelin Road -sarjan sukupolvet

Michelin Road 6 -rengasperhe jatkaa pitkän linjan ensiluokkaisten Michelin Road -renkaiden sarjaa:

2002 Michelin Pilot Road – ensimmäinen Road-rengassarja
2007 Michelin Pilot Road 2 – ensimmäinen lamelloitujen Road-renkaiden sarja
2014 Michelin Pilot Road 4 – ensimmäinen Road-rengassarja myös GT-versiona
2018 Michelin Road 5 – ensimmäiset Road-renkaat, joissa 3D-lamellit

*Michelinin sisäiset ratavertailutestit Michelin Road 6- ja Michelin Road 5 -renkaat Fontangen radalla:
07 & 08/07/2020: 120/70 ZR 17 & 180/55 ZR 17; Suzuki 1250S Bandit ja Triumph Street Triple S 765.
15/03/2021 & 21/05/2021: 120/70 ZR 17 & 180/55 ZR 17;  Suzuki 1250S Bandit.
17/01/2020: 120/70 ZR 17 & 180/55 ZR 17 (GT-versio); BMW R1200RT.
17/09/2020: 120/70 ZR 17 & 160/60 ZR 17; Kawasaki ER6n.
17/01/2020: 110/80 ZR 19 & 150/70 ZR 17; BMW R1200GS.

**DEKRA Narbonnen riippumattoman testikeskuksen vertailutestit yleisillä teillä: Michelin Road 6 ja Michelin Road 5 -renkaat:
20/07/2020 – 07/08/2020: 120/70 ZR 17 & 180/55 ZR 17; BMW K1300R.
17/08/2020 – 14/10/2020: 120/70 ZR 17 & 180/55 ZR 17 (GT-versio); BMW R1250RT kuormattuna, mutta ilman yläkoteloa.
28/09/2020 – 12/11/2020: 120/70 ZR 17 & 160/60 ZR 17; Suzuki Gladius 650.

Lisätietoja:

Maira Zoeller, viestintä- ja PR-vastaava, Michelin Nordic AB, Michelin Europe North
Sähköposti: maira.zoeller@michelin.com
Puhelin: +49 152 54 698 848 (Saksa, Frankfurt)

Elma Sabanovic, Michelin Nordicin viestintäkoordinaattori, Tukholma
Sähköposti: elma.sabanovic@coast.se
Puhelin: +46 72 318 49 49

Tietoja Michelin
Alansa johtavana yrityksenä Michelin on sitoutunut edistämään asiakkaidensa kestävää liikkumista kehittämällä ja toimittamalla renkaita eri tarpeisiin ja eri käyttövoimilla toimiviin ajoneuvoihin sekä tarjoamalla palveluita ja asiakkaiden liiketoimintaa tukevia ratkaisuja. Michelin toimittaa myös innovatiivisia digitaalisia palveluita kuten karttoja ja oppaita täydentämään matkailun rikastavia kokemuksia. Yhtymän pääkonttori sijaitsee Clermont-Ferrandissa Ranskassa. Kaupallista, teollista ja T&K -toimintaa yhtymällä on yhteensä 170 maassa ja sen henkilöstön määrä on yli 123 600 koko maailmassa. Vuonna 2020 Michelin valmisti noin 170 miljoonaa rengasta 71 tuotantolaitoksessaan. (www.michelin.com)

Pikafaktat

Michelin Road 6 vakiorenkaiden valikoimassa on nyt rengaskokoja myös suuriin Trail-pyöriin, ja saatavissa on myös Grand Touring -pyöriin tarkoitettu Michelin Road 6 GT -rengas. Michelinin tutkimus- ja kehityskeskuksen kehittämän viimeisimmän teknologian ansiosta uuden Michelin Road 6 -renkaan märkäpito* on 15 prosenttia parempi ja sen käyttöikä** 10 prosenttia pidempi kuin edellisen sukupolven Michelin Road 5 -renkaalla.