• Microlife/

Suomen suuret verenpainemarkkinat kiinnostavat Euroopan mittarijättiä - Instru Optiikka Oy ja Microlife Europe sopimukseen verenpainemittareista

Report this content

Microlife on solminut yhteistyösopimuksen Suomen suurimman verenpainemittareiden myyjän Instru Optiikka Oy:n kanssa. Yhtiöt aikovat nyt vastata verenpaineen kotimittauslaitteiden kysyntään Suomessa. Miljoona suomalaista kärsii verenpaineesta ja heistä puoli miljoonaa saa lääkitystä korkeaan verenpaineeseen. Nämä ihmiset ovat tehneet Suomesta houkuttelevan markkinan lääkeyritysten lisäksi myös kansainvälisille laitevalmistajille. ”Suomessa on Euroopan kehittyneimmät ja suurimmat verenpainemarkkinat, ja juuri tästä syystä Suomi on meille houkutteleva valinta”, Microlifen Euroopan johtaja Eckehard Fend toteaa. Microlife on maailman toiseksi suurin verenpainemittareiden valmistaja, joka tuottaa keskimäärin 2 miljoonaa laitetta vuosittain. Yhtiön Euroopan liikevaihto on 50 miljoonaa euroa. Suomessa verenpainemittareiden kokonaismarkkina on 60 000 mittaria vuodessa, josta Microlife tavoittelee vuonna 2006 viiden tuhannen kappaleen osuutta. ”Instrun ja Microlifen yhteistyö tarkoittaa sitä, että me kaksi oman alamme asiantuntijaa täydennämme toisiamme ja opimme toisiltamme jatkuvasti. Microlife on myös kiinnostunut ottamaan huomioon Suomen erityistarpeet.”, Riitta Pallasvuo, Instru Optiikan konseptipäällikkö sanoo. Kotiverenpainemittarimarkkinan potentiaali on suuri Suomessa mm. väestön ikääntymisen ja omahoidon lisääntymisen takia. Verenpaineen kotimittausta puoltavat myös kansantaloudelliset seikat: yksi verenpainepotilas käy mittauttamassa verenpaineensa terveyskeskuksessa keskimäärin 5─8 kertaa. Yhden mittauksen hinnaksi on laskettu 15 euroa. Lisäksi viimeaikaisissa suomalaisissa tutkimuksissa kotona mittaaminen on todettu luotettavammaksi kuin terveyskeskuksessa mittaaminen. ”Microlifelle on tärkeää saada yhä useampi ihminen pitämään itsestään huolta seuraamalla verenpainettaan. Siksi tavoitteenamme on saada myös suomalaiset tietoiseksi verenpaineen kotimittauksen tärkeydestä”, Eckehard Fend toteaa. LISÄTIETOJA: Microlife Europe, johtaja Eckehard Fend, puh. +41 7920 15016 Konseptipäällikkö Riitta Pallasvuo, puh. 040 530 7239