Mielenterveysyhdistysten suurtapahtuma Imatralla 26.-28.8.2016

Mielenterveyden keskusliiton suurin vuosittainen jäsentapahtuma kulttuuri- ja yleisurheilupäivät järjestetään tänä vuonna Imatralla. Paikalle odotetaan noin 400 osallistujaa mielenterveysyhdistyksistä ympäri Suomea.

Perjantaina 26.8. klo 13 tapahtuman avajaisissa Imatran kylpylässä Mielenterveyden keskusliiton toiminnanjohtaja Olavi Sydänmaanlakka luovuttaa Vuoden Pomppu -palkinnon mielenterveystyössä ansioituneelle Mielenterveyden keskusliiton jäsenyhdistykselle. Viime vuonna palkinnon sai Siikalatvan mielenterveysyhdistys Suopursut ry, joka lähes kymmenkertaisti jäsenmääränsä reilussa vuodessa.

Lauantaina 27.8. Karhumäen kentällä kisataan kolmessa lajissa: 3-ottelussa (kuula, pituus ja 60 m), 1000 metrin kävelyssä ja ruotsalaisviestissä. Lisäksi järjestetään hauskoja oheislajeja, kuten huolenheittokeihäs ja ritsanammunta. Yleisurheilukisojen järjestelyistä vastaa Imatran Urheilijat. Viime vuonna kisoihin osallistujia oli 183.

Lisäksi tapahtumaan kuuluu Elokuva, joka mullisti mieleni -kirjoituskilpailun voittajan palkitseminen, Tanssiva mieli -tanssikilpailu, työpaja ja näytös mikkeliläisen mielenterveysyhdistys Virkkeen ironisesta lyhytelokuvasta Mielestään kärsineet sekä erilaisia kulttuuri-, luonto- ja liikunta-aiheisia kuntoutustyöpajoja.

Tarkka ohjelma löytyy täältä: mtkl.fi/kulttuuri-ja-yleisurheilupaivat

Tervetuloa tapahtumaan tekemään juttua! Autamme haastattelujen sopimisessa tarvittaessa. Toivomme myös toimittajien ilmoittautuvan tapahtumaan etukäteen.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:
viestintäpäällikkö Sirkku Immonen, Mielenterveyden keskusliitto, puh. 040 1244 700, sirkku.immonen@mtkl.fi (23.6. saakka ja 8.8. alkaen) ja
liikuntasihteeri Kati Rantonen, Mielenterveyden keskusliitto, puh. 046-920 6427, kati.rantonen@mtkl.fi (8.8. alkaen)