1,5 miljoonaa kahvikupillista vuodessa – suomalainen Meira toimittaa jatkossa kahvit Eckerö Linen m/s Finlandialle

Eckerö Line Ab Oy ja Meira Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen laivalla tarjottavan kahvivalikoiman osalta. Jatkossa Eckerö Linella tarjotaan kotimaista Kulta Katriina -kahvia, ja erikoiskahvin ystäville on tarjolla monipuolinen valikoima espresso-kahveja sekä erikoiskahvidrinkkejä maailman johtavalta espressomerkiltä Segafredolta.

”Laivallamme kahvia juodaan vuodessa noin 1 500 000 kuppia, joka on merkittävä määrä. Käytännössä tämä tekee yhden kupin per matkustaja. Kahvi on laivamatkustajalle erittäin tärkeä asia, ja koemme sen olevan iso osa laadukasta palvelukokemustamme, sanoo Eckerö Linen Food and Beverage Manager Miika Rintala.

”Näemme tässä monia hyviä lähtökohtia hedelmälliselle yhteistyölle. Molemmat yritykset vaalivat kotimaisuutta, ja Kulta Katriina puhuu vahvasti suomalaisen kahvikulttuurin puolesta. Lisäksi meillä on tarjota Segafredo-espressoja sekä erikoiskahveja, jotka kansainvälistävät kahvivalikoimaa”, summaa Meiran myynti- ja markkinointijohtaja Harry Skön.

Eckerö Linella kahvi kuuluu useaan matkan vaiheeseen. Laivalla kahvia nautitaan aamiaisen yhteydessä Buffet Eckerössä ja Cafeteria Satamassa tai kokouksessa Kokouskeskus & Loungessa, jossa tarjotaan luomukahvia.

”Henkilökuntamme on valmennettu käyttämään kahvinvalmistuslaitteita niin, että jokainen kahvihetki on asiakkaillemme mahdollisimman maistuva ja laadukas”, kertoo Miika Rintala.

Kotimaisia kahvielämyksiä kahvin ystäville

Suomalaiset ovat nauttineet Kulta Katriinaa jo 80 vuoden ajan. Ikisuosikki, vaaleapaahtoinen Perinteinen Kulta Katriina on Suomen toiseksi myydyin suodatinkahvi, ja 2014 markkinoille tuotu Kulta Katriina Luomu puolestaan maamme myydyin luomukahvi. Eckerö Linen laivalla m/s Finlandialla tullaan tarjoamaan Kulta Katriina Luomua ja Reilun kaupan sertifioimaa Kulta Katriina Reilua sekä Segafredo -espressopohjaisia erikoiskahveja.

Kulta Katriina -kahvit kehitetään ja valmistetaan Helsingin Vallilassa.
Aleksis Kiven kadun ja Sturenkadun risteyksessä sijaitsevassa rakennuksessa on paahdettu kahvia vuodesta 1935. Kahvia paahdetaan Vallilassa jokaisena arkipäivänä.

”Tämän yhteistyön myötä palataankin suomalaisen kahvin alkulähteelle: aikanaan kahvipavut saapuivat juurikin Länsisatamaan, josta ne sitten junalla kuljetettiin Helsingin keskustan läpi Meiran Vallilan paahtimolle”, tunnelmoi Skön.

Lisätiedot:

Eckerö Line, Myynti- ja markkinointijohtaja Ida Toikka-Everi, p. 0400 422 391, ida.toikka-everi@eckeroline.fi

Eckerö Line, Viestintä- ja markkinointipäällikkö Rauha Kiljunen-Ruotsalainen, p. 040 511 7903, rauha.kiljunen-ruotsalainen@eckeroline.fi

Meira, Markkinointipäällikkö Heidi Päiväniemi, 040-7437850, heidi.paivaniemi@meira.fi

Meira, Asiakasmarkkinointipäällikkö Susanna Koroma-Nyström, 040-0982569, susanna.koroma-nystrom@meira.fi

Eckerö Line Ab Oy on suomalainen Helsingin ja Tallinnan välillä säännöllistä laivaliikennettä harjoittava yhtiö, joka kuuluu Eckerö-konserniin. Yhtiö tarjoaa matkailupalveluita Tallinnan päiväristeilyistä laadukkaisiin hotellimatkoihin sekä rahtipalveluita. Yhtiön laiva m/s Finlandia on Suomen lipun alla Tallinnaan liikennöivä matkustajalaiva. Eckerö Line on reitin ainoa laivayhtiö, jolla on oikeus käyttää suomalaisen palvelun Avainlippu-tunnusta. Vuonna 2016 Eckerö Linen matkustajamäärä oli noin 1 455 000 matkustajaa. Lisätietoja www.eckeroline.fi

Vuodesta 1914 toiminut Meira Oy on osa italialaista Massimo Zanetti Beverage -konsernia, joka on Euroopan suurimpia kahvialan yrityksiä. Meira valmistaa ja markkinoi kahveja, leivonta- ja maustamistuotteita sekä pähkinöitä kuluttajille ja ammattilaisille. Meiran tuotemerkkejä ovat mm. Kulta Katriina ja Segafredo.  Lue lisää:
www.meira.fi