150-vuotias Nokia jatkaa missiotaan – teknologia sulavaksi osaksi jokaisen elämää

Nokia keskittyy nyt, kuten on aina keskittynyt, ihmisiin. Nokian missiona on auttaa yksilöä hyödyntämään teknologian mahdollisuuksia sekä luomaan maailmaa, jossa tekniikka sulautuu luonnolliseksi osaksi elämää ja rikastuttaa sitä. 150-vuotisjuhliaan viettävä Nokia kutsuu suomalaiset mukaan keskustelemaan inhimillisen teknologian mahdollisuuksista Poriin SuomiAreenan yhteyteen 15­16.7.2015. Paikan päällä järjestettävissä paneelikeskusteluissa pohditaan niin kehittyneen teknologian tuomia haasteita kuin sen tarjoamia mahdollisuuksia ihmisten elämänlaadun parantajana.

Elämme teknologian muutoksen ytimessä – maailmassa, jossa teknologian mahdollisuudet tuntuvat rajattomilta ja joskus jopa hämmentäviltä. 150-vuotias Nokia haluaa luoda yhdessä suomalaisten kanssa teknologiaa, joka on vaivatonta, yksinkertaista ja näkemyksellistä, sekä rakentaa liiketoimintansa muuttuvan maailman tarpeisiin ja mahdollisuuksiin. Nokian luoman teknologian tarkoituksena on olla käytännöllistä ja helposti hallittavaa. Teknologiaa, joka auttaa ihmisiä menestymään arjen haasteissa.

Nokia haluaa kannustaa suomalaisia keskustelemaan teknologian tuomista mahdollisuuksista ja pohtimaan maailmaa, jossa teknologia toimii luonnollisena osana arkea. Nokia järjestää Porin SuomiAreenan yhteydessä asiantuntijapaneeleja, jotka ovat jatkoa keväällä käynnistetylle kansainväliselle #maketechhuman-kampanjalle, joka lanseerattiin yhdessä teknologialehti Wiredin kanssa.

Teknologian tulevaisuus -paneelissa keskiviikkona 15.7 kello 16.00 pureudutaan tekniikan maailman ajankohtaisimpiin ilmiöihin aina tekoälystä informaatioturvallisuuteen muun muassa Slushin Petri Vilénin ja Tiedon Katarina Segerståhlin kanssa. Torstaina 16.7 klo 14.00 järjestettävässä #maketechhuman-paneelissa taas pohditaan teknologiaa osana tulevaisuuden koulutusta ja erityisesti sen vaikutusta nuoriin. Keskustelemassa ovat muun muassa teknologiavisionääri Henrietta Kekäläinen sekä Juhani Mykkänen Woltista. Paneeleita isännöi Aller Media Oy:n toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä. Nokian demoalueelle ja paneelikeskusteluihin on vapaa pääsy.

Nokia on paikalla Porissa 15-16.7.2015 osoitteessa Porin Puuvilla, Pohjoisranta 11 (Kehräämön piha), 28100 Pori.

Lisätiedot:

Jaakko Koskinen

Viestintäpäällikkö

jaakko.koskinen@nokia.com

Nokia sijoittaa teknologioihin, jotka mahdollistavat maailman, jossa miljardit laitteet ovat yhteydessä toisiinsa verkon välityksellä. Nokialla on kolme liiketoiminta-aluetta: verkkoinfrastruktuurin ohjelmistoihin, laitteisiin ja palveluihin keskittyvä Nokia Networks, sijaintitietoon keskittyvä HERE ja teknologiakehitykseen ja -lisensointiin keskittyvä Nokia Technologies. Kaikki Nokian liiketoiminta-alueet ovat omien toimialueidensa johtavia toimijoita. http://company.nokia.com