3 Step IT huipputyöpaikkojen listauksessa ainoana jo kymmenen vuoden ajan

Pitkäjänteinen panostus ja aito halu vaikuttaa työntekijöiden viihtyvyyteen kannattaa. It-palveluyritys 3 Step IT palkittiin torstaina Great Place to Work -gaalassa jo kymmenennettä kertaa yhtenä Suomen parhaimmista työpaikoista. 3 Step IT on tänä vuonna palkituista yrityksistä ainoa, joka on yltänyt listalle joka vuosi viimeisen kymmenen vuoden ajan.

Yhtiön toimitusjohtaja Carmen Ene pitää sijoittumista kunnia-asiana. Työtyytyväisyyden kehittäminen on kestävyyslaji, jossa nopeita tuloksia on turha odottaa. "Työntekijöidemme vastaukset ovat meille kiitos vuosia kestäneestä työstä", hän kiittelee tyytyväisenä.

Carmen Ene siirtyi 3 Step IT:n johtoon vuosi sitten toimittuaan vuosia kansainvälisissä johtotehtävissä IBM:llä. ”Olen urallani vetänyt useita monikansallisia tiimejä eri kulttuureissa. Näen 3 Step IT:ssä työyhteisön, jolla on muuntautumiskykyä reagoida markkinoiden nopeisiin muutoksiin.”

Luottamus onnistumisen takeena

3 Step IT:n toimintakulttuurin ytimessä on syvä luottamus henkilöstön ja työnantajan välillä. Kun työntekijät kokevat että heihin luotetaan, kasvaa motivaatio omaan tekemiseen. "Työntekijöiden luottamusta ei kuitenkaan ansaita yhdessä yössä, vaan sen rakentaminen edellyttää pitkäjänteistä, jatkuvaa kehittämistä", korostaa 3 Step IT:n henkilöstöpäällikkö Anni Järviaho.

"Emme halua jättää asioita vain kuuntelun tasolle vaan pyrimme jatkuvasti kehittämään yhteistä työpaikkaamme esille nousseiden ideoiden pohjalta", jatkaa Anni Järviaho. Esimerkiksi viimeisen kahden vuoden aikana tehtiin työntekijöiden aloitteesta mittava työskentelytapojen uudistamisprojekti. Uuden työn maailmaa tukemaan rakennettiin uudet toimitilat, jotka remontoitiin henkilöstön ideoiden pohjalta kodinomaisiksi ja toiminnallisuutta tukevaksi. Suurella osalla henkilökuntaa on myös vapaus tehdä etätöitä.

Työntekijöiden tyytyväisyys näkyy suoraan kiittävänä asiakaspalautteena

3 Step IT:ssä motivoituneet työntekijät saavat palvelualttiudellaan aikaan tyytyväisiä asiakkaita. ”Tyytyväiset työntekijät kulkevat extramailin, joka saa asiakkaat tyytyväisiksi. Asiakastyytyväisyys taas on vahva selkänoja, johon myyjä voi nojata ja luottaa itseensä ja myytävään palveluun", organisaation myyntijohtaja Mika Karjalainen paljastaa.

Palkintona onnistuneesta asiakaspalvelusta 3 Step IT:n myyntitiimi nimettiin vuonna 2015 Suomen Parhaaksi Myyntiorganisaatioksi. Arviointi kilpailussa perustuu pitkälti asiakkailta saatuihin palautteisiin, joten tuloksesta on lupa olla ylpeä.

3 Step IT:ssä työskentelee taustaltaan moninainen joukko ihmisiä, joita kuitenkin yhdistää samanlainen työtä pelkäämätön, jatkuvaan oppimiseen pyrkivä avoin asenne. Kun koko henkilökunta jakaa saman asenteen ja arvot, voi kollegaan aina luottaa ja työtä tehdään positiivisessa hengessä yhtenä porukkana. Tiimihenki näkyi myös illan gaalassa: palkinnon kävi noutamassa työntekijäjoukko, jonka henkilöstö oli valinnut joukostaan parhaiten edustavan 3 Step IT -asennetta.

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt:

Toimitusjohtaja Carmen Ene
sähköposti carmen.ene@3stepit.com

Henkilöstöpäällikkö Anni Järviaho
puh +358 44 757 7755
sähköposti anni.jarviaho@3stepit.com

Myyntijohtaja Mika Karjalainen
puh +358 50 543 2221
sähköposti mika.karjalainen@3stepit.com

3 Step IT on tietotekniikan hallinnointiin ja vuokraukseen erikoistunut palveluyritys. Palvelu koostuu kohteiden vuokrauksesta, käytönaikaisesta hallinnoinnista sekä tehokkaasta ja ympäristöystävällisestä uudistamisesta. Asiakkaan tukena on 3 Step IT:n palvelutiimi ja monipuolisesti tietoa tuottava käyttöomaisuusrekisteri. 3 Step IT on perustettu Suomessa vuonna 1997 ja yritys on alusta alkaen kasvanut voimakkaasti ja kannattavasti. Tällä hetkellä 3 Step IT:llä on tytäryhtiöt yhdessätoista maassa. www.3stepit.com