70-vuotias Reima uudisti brändinsä ja kasvaa kansainvälisesti

Pohjoismaiden johtava lasten ulkoiluvaatemerkki Reima on uudistunut ja ottaa missiokseen viedä ulkoilukulttuurin ilosanomaa kaikkialle maailmaan. Jo 70 % Reiman liikevaihdosta tulee Suomen ulkopuolelta, erityisesti idän markkinat kasvavat voimakkaasti.

Reiman toimitusjohtaja Elina Björklund on lunastanut lupauksensa viedä Reimaa vahvemmin kansainvälisille vesille. Uudistetun strategian mukaisesti Reima avaa syksyn kuluessa viisi franchising-myymälää Kiinaan. Omiakin myymälöitä on tulossa: lokakuussa Vantaan Tammistoon ja marraskuussa Pietariin.

-          Strategianamme on avata jakelijavetoisia myymälöitä, vain muutama myymälä on omamme. Uusien liikkeiden lisäksi avaamme tänä vuonna omat verkkokaupat Venäjällä, Norjassa ja Saksassa. Meillä on omat myyntiorganisaatiot Venäjällä, Kiinassa, Saksassa, Tanskassa ja Ruotsissa, ja uusimmat markkina-alueemme ovat Hollanti ja Etelä-Korea. Olemme silti aktiivisia kotimaassakin, ja Tammiston uusi outlet-myymälä on tärkeä kanava oppia lisää suomalaisen kuluttajan tarpeista, kertoo Reiman toimitusjohtaja Elina Björklund.

Suomalaisesta ulkoilukulttuurista vientituote

Ulkoilua pidetään Suomessa itsestäänselvyytenä, ja Reiman vaatteet ovat lämmittäneet suomalaislapsia jo 70 vuoden ajan. Myös Kiinassa ja Venäjällä on kysyntää ulkoiluvaatteille, jotka toimivat säässä kuin säässä. Pitkän historiansa ansiosta Reima on omiaan vastaamaan tähän kysyntään johtavana lasten ulkoiluvaatemerkkinä.

-          Vaatteiden ei tulisi rajoittaa ulkoilun mahdollisuuksia vaan edesauttaa ulkona leikkimistä. Tämä on kansanterveydellisestikin tärkeä asia. Hallitsemme neljä vuodenaikaa ja kaikki sääolosuhteet. Olemme ylpeitä tästä osaamisestamme ja kulttuuristamme, ja haluamme tehdä ulkoilusta vientituotteen. Verkkokauppamme tukee kasvuamme perinteisten jakeluteiden rinnalla, ja olemme valmiita ottamaan tämän seuraavan askeleen kansainvälistymisessä, lisää Björklund.

Toimitusjohtaja Elina Björklund, Reima Oy, puh. 040 5574022

Viestintäpäällikkö Riikamaria Paakkunainen, Reima Oy, puh. 050 322 8293

Kuvamateriaali lehdistölle:

http://reima.mediabank.fi/ (Käyttäjätunnus:info@reima.com / Lehdist0)

Suomessa vuonna 1944 perustettu Reima on Pohjoismaiden johtava toiminnallisten lastenvaatteiden tuotemerkki. Reima Oy työllistää noin 180 ihmistä ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 62 miljoonaa euroa. Reiman tuotteita myydään 20 maassa. Tärkeimpiä vienti-alueita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi. Reiman muita tuotemerkkejä ovat Lassie® ja Tutta®. Reima®-vaatteiden suunnittelun perustana ovat toiminnallisuus, turvallisuus, luotettavuus ja innovatiivisuus. Tuotteiden testauksesta vastaa maailman rehellisin ja säälimättömin testaustiimi: lapset.