Alexandria jälleen Suomen paras strukturoitujen sijoitusten tarjoaja

Alexandria Markets valittiin kolmatta kertaa peräkkäin Suomen parhaaksi strukturoitujen sijoitusten tarjoajaksi European Structured Products & Derivatives -konferenssissa Lontoossa 6.2.2019. Yhtiö palkittiin kategorioissa ”Suomen paras tarjoaja” ja ”Suomen paras sijoitusmenestys”. Kunkin Euroopan maan osalta jaettiin nämä kaksi palkintoa. Alexandria Markets palkittiin molemmissa kategorioissa myös vuosina 2018 ja 2017.

Arvioinnissa strukturoitujen sijoitusten tarjoajat asetettiin järjestykseen tuotteiden myyntivolyymin ja sijoitusmenestyksen perusteella siten, että kummankin kriteerin painoarvo oli 50 %. Sijoitusmenestystä puolestaan mitattiin vuoden ajanjaksolla erääntyneiden sijoitusten volyymipainotetuilla vuosituotoilla. Valinnat tekee Euromoney -konserniin kuuluva tutkimustalo SRP (Structured Retail Products).

On aina hienoa saada kansainvälistä tunnustusta, varsinkin näin kovassa seurassa. Palkinnot kertovat siitä, että sijoitusratkaisumme ovat toimineet suunnitellusti ja kiinnostaneet sijoittajia. Haastavassa markkinaympäristössä erityisesti yritysriskiin sidotut korkotuotteet sekä sivuttaiseen tai laskevaan osakemarkkinanäkemykseen suunnitellut sijoitukset ovat olleet kysyttyjä. Hallitsemme strukturoidut sijoitukset hyvin, koska olemme erikoistuneet vain niihin, Alexandria Marketsin toimitusjohtaja Ville Hellens toteaa.

Alexandrian markkinaosuus kasvanut viisi vuotta peräkkäin, markkinaosuus nousi yli 16 prosenttiin

Alexandria Markets järjesti vuonna 2018 yhteensä 70 liikkeeseenlaskua, joita Alexandrian asiakkaat merkitsivät nimellisarvoltaan 210 miljoonaa euron arvosta. Alexandrian markkinaosuus strukturoiduissa sijoituksissa kasvoi viidettä vuotta peräkkäin ollen 16,1 prosenttia vuonna 2018. Alexandria on tuoteryhmässä Suomen kolmanneksi suurin ja samalla suurin pankeista riippumaton toimija. Markkinaosuustiedot kerää vuosittain Suomen Strukturoitujen Sijoitustuotteiden yhdistys.

Merkittävimpiä volyymikasvua selittäviä tekijöitä olivat positiiviset asiakaskokemukset, sijoitusten lukuisat erääntymiset ja epävarma markkinatilanne, jolloin sijoittajat etsivät vaihtoehtoja perinteisille sijoitusratkaisuille ja joka samaan aikaan parantaa useimpien tarjottavien sijoitusten tuottoehtoja, Hellens jatkaa.

SRP:n palkintotiedote kokonaisuudessaan

Strukturoitujen sijoitustuotteiden tarjoajien markkinaosuudet Suomessa (SSS ry)

Lisätiedot:

Ville Hellens
Toimitusjohtaja, Alexandria Markets
puh 050 341 2399
ville.hellens@alexandria.fi

Alexandria Markets on Alexandria-konsernin strukturoituihin sijoitustuotteisiin erikoistunut yksikkö.