Alexandria laajentaa tarjontaansa lainamuotoiseen joukkorahoitukseen - uusi palvelu valjastaa sijoittajien varat pk-yritysten kasvun rahoittamiseen

Alexandria-konserni laajentaa toimintaansa lainamuotoiseen joukkorahoitukseen. Alexandria tuo syksyllä markkinoille uuden palvelun, joka yhdistää pankkirahoitusta täydentävää tai sille vaihtoehtoista rahoitusta hakevat yritykset ja sijoittajat. Uuden palvelun myötä Alexandrian tuotevalikoima laajenee uudella omaisuusluokalla, joka tarjoaa sijoittajalle korkotuottoa ja yrityksille yksinkertaisen tavan hankkia markkinaehtoista rahoitusta.

Uusi joukkorahoituspalvelu pohjautuu uuteen digitaalisen palvelualustaan, jossa kaikki lainoihin ja sijoituksiin liittyvät toiminnot on automatisoitu. Uusi verkkopalvelu lanseerataan yrityksille ja sijoittajille elo-syyskuussa.

Uutta liiketoimintaa varten Alexandria on perustanut uuden tytäryhtiön nimeltään Alexandria Yritysrahoitus Oy. Yritysrahoituksen tiimin muodostavat toimitusjohtaja Markus Neimo, asiakkuusjohtaja Jussi Mäkinen sekä liiketoimintajohtaja Lauri Lundström. Kolmikolla on pitkä tausta mm. Pohjolan, FIMin, Icecapitalin ja eQ:n tehtävissä. Pisimpään alalla on toiminut Lundström, jolla on yli 20 vuoden kokemus varainhoidon johtotehtävistä.

”Joukkorahoitusmarkkina kasvaa tällä hetkellä erittäin nopeasti. Tavoitteenamme on saavuttaa merkittävä asema lainamuotoisen yritysrahoituksen tarjoajana jo lähivuosina. Nykyisessä asiakaspohjassamme on laaja joukko sekä yksityissijoittajia että yritysasiakkaita, ja uskomme tämän palvelun herättävän voimakasta kiinnostusta molemmissa. Lisäksi palvelu tuo meille uuden jakelukanavan henkilökohtaisten kohtaamisten rinnalle, mikä antaa mahdollisuuden tavoittaa entistä laajemman asiakaskunnan”, Alexandria-konsernin toimitusjohtaja Jan Åkesson kertoo.

”Suomessa pankit ovat olleet käytännössä lähes yksin vastuussa yritysten pääomahuollosta. Kasvupotentiaali uudenlaiselle yritysrahoituspalvelulle on valtava. Uutta yritysrahoituspalvelua ja korkotuotetta voidaan syksyllä tarjota Alexandrian palveluverkoston kautta paikallisesti koko Suomessa”, Lauri Lundström tiivistää.

Lisätiedot:

Jan Åkesson
toimitusjohtaja, Alexandria Pankkiiriliike Oyj
jan.akesson@alexandria.fi

Markus Neimo
toimitusjohtaja, Alexandria Yritysrahoitus Oy
markus.neimo@alexandria.fi

Alexandria Pankkiiriliike Oyj

Vuonna 1996 perustettu Alexandria on 22 vuoden aikana kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Yhtiö on erikoistunut laadukkaisiin säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuihin. Alexandria palvelee yli 76 000 asiakastaan 28 paikkakunnalla yli 300 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin muodostavat Alexandria Pankkiiriliike Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy, strukturoituihin sijoitustuotteisiin erikoistunut Alexandria Markets Oy sekä Alexandria Yritysrahoitus Oy.

www.alexandria.fi