Alexandria palkittiin toista kertaa peräkkäin Suomen parhaana strukturoitujen sijoitusten tarjoajana

Alexandria Markets valittiin toistamiseen Suomen parhaaksi strukturoitujen sijoitusten tarjoajaksi European Structured Products & Derivatives -konferenssissa Lontoossa 8.2.2018. Alexandria palkittiin kategorioissa ”Suomen paras tarjoaja” ja ”Suomen paras sijoitusmenestys”. Kunkin Euroopan maan osalta jaettiin nämä kaksi palkintoa. Alexandria Markets palkittiin molemmissa kategorioissa myös vuosi sitten.

Valinnat teki Euromoney-konserniin kuuluva tutkimustalo SRP (Structured Retail Products). Tutkimuksessa strukturoitujen sijoitusten tarjoajat asetettiin järjestykseen tuotteiden myyntivolyymin ja sijoitusmenestyksen perusteella siten, että kummankin kriteerin painoarvo oli 50 %. Sijoitusmenestystä mitattiin keskimääräisellä volyymipainotetulla vuosituotolla.

”On hienoa saada kansainvälistä tunnustusta toisena vuonna peräkkäin, varsinkin näin kovassa seurassa. Hallitsemme strukturoidut sijoitukset hyvin, koska olemme erikoistuneet vain niihin. Palkinnot kertovat siitä, että sijoitusratkaisumme ovat vastanneet sijoittajien tarpeisiin haastavassa markkinaympäristössä, jossa etenkin yritysriskiin sidotut korkotuotteet sekä sivuttaiseen osakemarkkinanäkemykseen suunnitellut sijoitukset ovat olleet kysyttyjä”, Alexandria Marketsin toimitusjohtaja Ville Hellens toteaa.

Alexandria Markets on Alexandria-konsernin strukturoituihin sijoituksiin erikoistunut yksikkö.

SRP:n palkintotiedote kokonaisuudessaan:

Lisätiedot:

Anssi Huisman
Viestintä- ja markkinointijohtaja, Alexandria Pankkiiriliike Oyj
anssi.huisman@alexandria.fi

Alexandria Pankkiiriliike Oyj

Vuonna 1996 perustettu Alexandria on yksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Yhtiö on erikoistunut laadukkaisiin säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuihin. Alexandria palvelee yli 70 000 asiakastaan 27 paikkakunnalla yli 300 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin muodostavat Alexandria Pankkiiriliike Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy sekä strukturoituihin sijoitustuotteisiin erikoistunut Alexandria Markets Oy.

www.alexandria.fi