American Express ja suomalainen verkkomaksupalvelu Paytrail yhteistyöhön

Suomalainen verkkomaksupalvelu Paytrail ja American Express yhdistävät voimansa. Maaliskuussa 2016 alkavan yhteistyön myötä American Expressin kortinhaltijoiden on mahdollista asioida aikaisempaa laajemmin verkossa.

Maaliskuusta 2016 alkaen American Express -kortinhaltijoilla on mahdollisuus tehdä ostoksia tuhansissa uusissa suomalaisissa verkkokaupoissa, joissa ei ole aikaisemmin voinut käyttää American Express -kortteja maksuvälineenä. Muutoksen takana on yhteistyö kotimaisen verkkomaksupalvelutoimija Paytrailin kanssa.

Useita etuja sekä palveluntarjoajalle että asiakkaalle

Paytrail tarjoaa suomalaisille yrityksille aikaisempaa monipuolisemmat mahdollisuudet verkkokauppansa kansainvälistämiseksi. Ensimmäisenä toimijana Suomessa Paytrail on jo vuosia tarjonnut yhdellä sopimuksella verkkokauppiaille keskeisimmät maksutavat kuten pankkien maksupainikkeet, luottokortit ja luotolla maksamisen. ”American Express -yhteistyön myötä tarjoamme markkinoiden kattavimman maksutapavalikoiman suomalaisille kauppiaille”, kertoo Paytrailin toimitusjohtaja Markus Laurio. Yhteistyön avulla myös pienemmät verkkokaupat tulevat kuluttajille tutuiksi. Paytrail-yhteistyön myötä verkkokauppojen on mahdollista myös hyväksyä ulkomaisia American Express -kortteja, mikä lisää verkkokauppojen kansainvälistymismahdollisuuksia.

Verkkokauppojen asiakkaille Paytrail tarjoaa aikaisempaa monipuolisemmat ostosmahdollisuudet. Tuoreen yhteistyön myötä American Express -kortinhaltijat voivat nyt ostaa vaivattomammin myös monista sellaisista pienemmistä suomalaisista verkkokaupoista, joissa American Express ei ole aikaisemmin käynyt maksutavaksi. Paytrail-yhteistyön myötä kortinhaltijat voivat myös käyttää maksamiseen Membership Rewards -pisteitään useissa verkkokaupoissa ja varmistua turvallisesta asioimisesta verkossa American Expressin SafeKey* -turvajärjestelmän johdosta.

Paytrailin palvelua käyttää jo yli 10 000 kotimaista verkkokauppaa ja se sai ensimmäisenä alansa toimijana maksulaitostoimiluvan Suomessa.

American Express -korttia voi käyttää Paytrail-palveluun rekisteröityneissä verkkokaupoissa 8.3.2016 alkaen.

Tiedustelut:

Kristiina Äikäs

kristiina.aikas@miltton.fi

Paytrail Oy

Paytrail on kotimainen verkkomaksupalvelu, joka on perustettu vuonna 2007 Lennu Keinäsen ja Niko Lehtosen toimesta. Tuolloin yrityksen nimi oli Suomen Verkkomaksut, ja vuodesta 2013 yritys on toiminut Paytrail-nimellä.  Yhtiötä pidetään suomalaisena verkkomaksamisen edelläkävijänä ja yhtiöllä on jo kymmeniä tuhansia tilikäyttäjiä. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Jyväskylässä ja se on osa Nets-konsernia.

American Express

American Express on maailmanlaajuinen luotto- ja maksukortteja, matkashekkejä sekä matka- ja rahoituspalveluja tarjoava yritys. Yhtiöllä on noin 70 miljoonaa kortinhaltijaa ympäri maailmaa. Suomessa American Express tarjoaa Green CardGold Card ja Platinum Card -maksuaikakortteja yksityisasiakkaille ja American Express Corporate Card -korttia yritysasiakkaille.  American Express on perustettu vuonna 1850 ja se on toiminut Suomessa vuodesta 1979 lähtien. *SafeKey on American Expressin korttiturvallisuutta lisäävä järjestelmä, jonka ominaisuuksista ja eduista voi lukea lisää osoitteessa: https://www.americanexpress.com/fi/fi/content/benefits/safekey.html