Animagi avaa uuden klinikan Muurameen

Suomen suurin eläinlääkäriasemaketju Animagi tuplaa toimipisteidensä määrän Jyväskylän seudulla avaamalla uuden klinikan Muurameen. Viime vuonna 30-vuotisjuhlaansa viettänyt Keski-Suomen Eläinklinikka liittyi valtakunnalliseen ketjuun jo viime vuoden lopulla. Animagi etenee vahvan kasvutavoitteensa mukaisesti ja tulee laajenemaan tulevien kuukausien aikana useilla uusilla klinikoilla.

Uusi eläinlääkäriasema ”Animagi Muurame” avaa ovensa asiakkailleen huhtikuussa. Klinikka tulee toimimaan Palokassa sijaitsevan Keski-Suomen Eläinklinikan alaisuudessa.

- Animagi Muurame keskittyy alkuvaiheessa peruseläinlääkintään, mutta klinikka toimii tiiviissä yhteistyössä Palokan klinikan kanssa. Vaativampaa hoitoa tarvitsevat potilaat pääsevät tarvittaessa jo saman päivän aikana jatkotutkimuksiin, sillä peruseläinlääkinnän lisäksi Palokasta saa sairaalatasoista hoitoa, Keski-Suomen Eläinklinikan ja Animagi Muuramen toimitusjohtaja Sointu Jalkanen kertoo.

Viime vuosi oli Keski-Suomen Eläinklinikalle merkittävä kolmestakin syystä. Animagi-ketjuun liittymisen lisäksi klinikka juhli yrityksen perustamisen 30-vuotispäiviä ja Jalkasella tuli täyteen 20 vuotta klinikan palveluksessa.

- En voisi kuvitella tekeväni mitään muuta työtä. Eläinlääkintäala on kutsumukseni. Olen onnellinen, että pääsemme nyt laajentamaan toimintaamme Jyväskylän seudulla ja sitä kautta palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin, Jalkanen toteaa.

Keski-Suomen Eläinklinikka tulee muuttamaan nimensä uuden valtakunnallisen Animagi-ketjun mukaiseksi ja toimii jatkossa nimellä ”Animagi Jyväskylä”. Muuramen ja Palokan klinikat työllistävät yhteensä noin 20 eläinlääkintäalan asiantuntijaa.

Animagi Muurame tulee sijaitsemaan uudessa Muuramen liikekeskuksessa osoitteessa Setäläntie 2.

Kevään aikana ketjun valtakunnallinen peitto laajenee

Animagi aloitti toimintansa marraskuussa 2012. Ketjusta tuli heti perustamisensa alkumetreillä Suomen suurin alan toimija. Neuvotteluja ketjuun liittyvien klinikoiden kanssa on käyty koko ajan ja kevään aikana Animagi laajeneekin useilla uusilla eläinlääkäriasemilla.

- Toimintamme on lähtenyt käyntiin kiitettävästi. Alussa asettamamme kasvutavoitteet klinikoiden määrän ja liikevaihdon suhteen ovat hyvin realistisia. Katsomme luottavaisina tulevaisuuteen, Animagin hallituksen puheenjohtaja Martti Kiuru kertoo.

Animagin toimitusjohtajaksi nimitettiin viime viikolla Anna-Maria Mäkelä, joka työskentelee tällä hetkellä Oral Hammaslääkärit Oyj:ssä liiketoimintajohtajana. Mäkelä aloittaa uudessa toimitusjohtajan tehtävässään viimeistään kesän 2013 aikana.

Sointu Jalkanen, Animagi Muuramen ja Animagi Jyväskylän toimitusjohtaja, +358 500 166 933, sointu.jalkanen@k-selainklinikka.fi
Martti Kiuru, Animagin hallituksen puheenjohtaja, +358 40 581 1545, martti.kiuru@jenio.fi

Animagi on Suomen suurin eläinlääkintäpalveluita tuottava ketju, jolla on tällä hetkellä 13 klinikkaa kahdeksalla paikkakunnalla. Konsernin liikevaihto on yli 13 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee tällä hetkellä noin 160 henkilöä, joista yli 60 on eläinlääkäreitä. Animagi perustettiin vuonna 2012. Konsernin tarkoituksena on laajentaa eläinlääkintäalan palveluvalikoimaa ja tarjota asiakkaille yhä asiantuntevampaa lääketieteellistä osaamista yhdistettynä lämminhenkiseen asiakaspalveluun.