Arlan uudet Lempi-tuotteet tarjoavat aitoa makua purkin täydeltä

Arla lanseeraa uuden Lempi-ruoanvalmistustuotteiston, joka valmistetaan raaka-aineita kunnioittaen mahdollisimman luonnollisesti.

Kotikokit arvostavat entistä enemmän luonnollisuutta ruoan raaka-aineissa, koska koetaan, että luonnollisista ja laadukkaista raaka-aineista syntyy parasta ruokaa. Tuotteiden ainesosien täytyykin olla mahdollisimman yksinkertaisia ja tuoteselosteiden helposti ymmärrettäviä. Arlan Lempi-tuotteet, joihin kuuluu maustamattomia ja maustettuja ruokakermoja, maitorahka, turkkilainen jogurtti, crème fraîche, smetana ja kermaviili, vastaavat näihin kuluttajatarpeisiin.

Suomalainen ruokakulttuuri kukoistaa ennennäkemättömällä tavalla: uusia ravintoloita putkahtaa ilmoille tuon tuosta ja kotikokkailu on entistä trendikkäämpää. Kaupan hyllyjen edessä kuluttajalla herää kuitenkin kysymyksiä. Mitkä ainesosat ovat luonnollisia? Miksi tuotteisiin saatetaan lisätä vettä ja väriaineita? Onko tuote kasvirasvasekoitetta vai aitoa kermaa?

Arlan Lempi-tuotteiden tarkoituksena on tarjota kuluttajalle mahdollisimman helppo ratkaisu: tuote, joka on juuri sitä, mitä lupaa. Esimerkiksi Arla Lempi maustamaton ruokakerma sisältää vain kermaa ja muunnettua tapiokatärkkelystä. Tärkkelys tuo kermaan ja ruokaan rakennetta sekä parantaa paisto- ja keittokestävyyttä. Maustetuissa Arla Lempi ruokakermoissa puolestaan käytetään vain aitoja mausteita ja luontaisia aromeja. Näin syntyy paras maku.

- Lempi-tuotteiden konsepti on kehitelty yhteistyössä kuluttajien kanssa, sillä halusimme varmistaa, että tuotteemme palvelevat heidän tarpeitaan mahdollisimman hyvin, Arla Lempi -tuotteiden tuotepäällikkö Laura Kasila kommentoi.

Lempi-tuoteryhmään kuuluu:

Arla Lempi Ruokakerma 15 %, 2dl
Arla Lempi Ruokakerma 22 %, 2dl
Arla Lempi Ruokakerma curry & chili 15 %, 2 dl
Arla Lempi Ruokakerma valkoviini & tilli 15 %, 2 dl
Arla Lempi Maitorahka 0,2 %, 400 g
Arla Lempi Turkkilainen jogurtti 10 %, 300 g
Arla Lempi Crème Fraîche 28 %, 200 g
Arla Lempi Smetana, 120 g
Arla Lempi Kermaviili 15 %, 200 g

Tuotteiden hinnoittelu tapahtuu kauppa- ja ketjukohtaisesti.

Kokeile näitä herkullisia reseptejä:

Rapusesonkiin: Katkarapucarbonara

4 annosta, 15 min.

Perinteinen carbonara saa uuden säväyksen, kun maustat sen katkaravuilla ja valkoviini-tillikermalla. Tämä kiireisen kokin herkkuruoka valmistuu vain vartissa!

1 pss (180 g) katkarapuja
250 g täysjyväspagettia
1 tl merisuolaa
2 dl raastettua parmesaania
1 prk (à 2 dl) Arla Lempi Valkoviini & tilli -ruokakermaa
1 kananmuna
1 sipuli
2 valkosipulin kynttä
1 rkl oliiviöljyä
mustapippuria myllystä
(ruohosipulia, tilliä)

-       Sulata katkaravut ja valuta niistä neste.
-       Kiehauta spagetin keittovesi ja mausta se suolalla. Keitä spagetti pakkauksen ohjeen mukaan siten, että pasta on juuri ja juuri kypsää.
-       Spagetin kiehuessa raasta parmesaanijuusto ja sekoita keskenään Arla Lempi valkoviini & tilli -ruokakerma ja kananmuna.
-       Viipaloi sipuli ja murskaa valkosipuli. Kuullota sipulit pannulla öljyssä.
-       Valuta kypsä spagetti. Lisää joukkoon sipulit, katkaravut, kermaseos ja 2/3 osaa juustoraasteesta. Lämmitä seos kuumaksi, mutta älä anna kiehua. Rouhi pastan joukkoon reilusti
        mustapippuria.
-       Tarjoa pasta lopun parmesaaniraasteen kanssa ja viimeistele halutessasi tuoreilla yrteillä.

Olympialaisten jälkimaininkeihin: Brasilialainen kalapata

4 annosta, 45 min.

Paahteinen paprika, lempeä kookos ja pikantti curry & chili -kerma maustavat tämän Brasilian inspiroiman kalaruoan. Ihanan mausteinen pata antaa potkua syksyiseen arkeen!

500 g pakastekalaa, esim. seitiä tai kuhaa
2 dl kalalientä (2 dl vettä 1/3 liemikuutio)
1 lime
2 sipulia
2 punaista paprikaa
1 keltainen paprika
oliiviöljyä
½ tl suolaa
1 tlk kokonaisia kuorittuja tomaatteja
2 dl kookoskermaa
3 valkosipulinkynttä
korianteria
1 prk (à 2 dl) Arla Lempi curry & chili -ruokakermaa

-       Ota pakastekala ajoissa sulamaan. Valmista kalaliemi mikrossa.
-       Pese lime huolella, ja raasta puolikkaasta limestä kuori. Purista limen mehut. Kaada kuoret ja mehut pieneen kulhoon odottamaan.
-       Kuori sipulit ja leikkaa ne ohuiksi renkaiksi. Pese paprika ja leikkaa suikaleiksi.
-       Kuumenna oliiviöljy kasarissa. Paista sipulit ja paprikat öljyssä paahteisen ruskeiksi. Mausta suolalla.
-       Lisää tölkkitomaatit, kookoskerma ja kalaliemi. Purista joukkoon valkosipulinkynnet. Riko lastalla tomaatit pienemmäksi. Anna kiehua hiljalleen ilman kantta, kunnes kastike on keittynyt
        kasaan (n. 10 min).
-       Lisää Arla Lempi curry & chili -ruokakerma ja limen mehu sekä kuoret. Anna kastikkeen kiehua vielä 10–15 minuuttia.
-       Kuivaa sulanut kala talouspaperilla ja mausta ripauksella suolaa. Kuumenna oliiviöljy ja paista kalat kypsiksi. Nosta kalat padan päälle, lusikoi päälle kastiketta ja anna maustua kannen
        alla muutama minuutti. Tarjoa kalapata riisin kera.

Painokelpoiset kuvat tiedotteen liitteenä ja
Miltton Showroomin kuvapankissa: www.milttonshowroom.fi. Salasana ja käyttäjätunnus: toimittaja@miltton.fi

Lisätiedot medialle:

Laura Kasila, Arla Oy
laura.kasila@arlafoods.com

Hanna Lehtinen, Miltton
hanna.lehtinen@miltton.fi

Arla Oy on osa kansainvälistä Arla Foodsia, joka on maidontuottajien omistama osuuskunta. Suomessa toimimme Arla Suomi -yhteistyöryhmässä, johon kuluu 10 yhteistyömeijeriä eri puolilta Suomea. Arla Suomi -yhteistyöryhmässä on kaikkiaan 640 suomalaista maidontuottajaa. Jalostamme n. 270 miljoonaa litraa suomalaista maitoa Sipoon meijerissä ja Hämeenlinnan Osuusmeijerissä. Mielestämme suomalaisella maidontuotannolla ja meijeriteollisuudella on merkittävä rooli Suomessa myös tulevaisuudessa, niin kotimarkkinoiden kuin vienninkin osalta.