Avanaden uusi Cloud Services Manager 2.0 helpottaa pilvipalveluiden käyttöönottoa ja hallinnointia yrityksissä

Kustannustehokkuus, skaalautuvuus ja suorituskyky paranevat palveluihin keskittyvän pilviarkkitehtuurin ansiosta

HELSINKI – 5. kesäkuuta 2013 – Kansainvälinen liiketoimintaa tukevien teknologiaratkaisujen ja -palvelujen tarjoaja Avanade esitteli huhtikuussa järjestetyssä Microsoft Management Summitissa päivitetyn version Cloud Services Manager -hallintapalvelustaan. Palvelu auttaa yrityksiä yksityisten pilvipalveluiden käyttöönotossa ja hallinnoinnissa. Nykyaikaisen käyttöliittymän ja kattavan palveluluettelon ansiosta uusi Cloud Services Manager (CSM) 2.0 tarjoaa käyttäjälleen entistä paremman käyttökokemuksen. Lisäksi sen toiminnot soveltuvat erityisesti yrityskäyttöön ja ovat helposti käyttäjän itsensä hallittavissa.

Microsoft System Center 2012 -alustalle rakennetun CSM 2.0:n kautta yritykset voivat käyttää ja hallinnoida keskitetysti monien yksityisten palveluntarjoajien, kuten Microsoftin, VMwaren ja Citrixin, pilvipalveluita. CSM 2.0 on kehitetty yritysten tarpeeseen käyttää yhtä alustaa, jossa kaikkia yrityksen IT-toimintoja voi suunnitella, kehittää ja hallinnoida. Keskitetyn hallinnoinnin ansiosta yritykset voivat karsia sekä yksityisten että hybridien pilviympäristöjensä käyttökustannuksia, ja samalla pilviympäristöjen hallinnointi helpottuu.

Yksi CSM 2.0:n keskeisimmistä ominaisuuksista on sen kattava palveluvalikoima. CSM 2.0 tarjoaa tukea sekä laajojen työkalujen – kuten Team Foundation Server ja SharePoint Server – että asiakaskohtaisesti räätälöitävien työkalujen käyttöönottoon. Modernin web-pohjaisen käyttöliittymän ansiosta palvelun hallinta on helppoa myös mobiililaitteilla. CSM 2.0 on Accenture Cloud Platform (ACP) -palvelun laajennus ja se on suunniteltu asiakkaille, jotka tarvitsevat yrityksestä käsin hallinnoitavan pilvipalvelun. Palvelu on myös laajennettavissa muihin pilvipalveluihin mukaan lukien Microsoft Windows Azure.

“Yksityisten pilvipalvelujen ansiosta yritykset voivat hyödyntää pilvilaskentaa hallitusti. Monia pilvipalveluiden työkaluja ei kuitenkaan ole suunniteltu liiketoimintanäkökulmasta, minkä vuoksi ne soveltuvat usein vain IT-johtajan käytettäväksi. CSM 2.0:n kautta IT-johtaja voi ylläpitää yksityistä pilvipalveluympäristöä, jonka avulla esimerkiksi markkinointiosaston web-kehittäjä voi helpommin luoda ja hallinnoida omia palveluympäristöjään”, sanoo Petri Aalto, Avanaden Group Manager Technology Infrastructure.

Aikaisempia CSM-versioita käyttäneet asiakkaat ovat huomanneet päivitetyn version hyödyt. CSM 2.0:n avulla uusien pilviympäristöjen käyttöönottoaika yrityksissä on lyhentynyt useasta viikosta jopa alle tuntiin. Sen on myös todettu helpottavan laajojenkin asiakaskehitysprojektien suunnittelua huomattavasti.

Cloud Services Manager 2.0 toistaa Avanaden kokonaisvaltaista lähestymistapaa pilvipalveluihin. Se auttaa yrityksiä kohdistamaan IT-kustannuksensa liiketoiminnan kasvattamiseen ja samalla saavuttamaan palvelu- ja kustannustavoitteitaan. CSM 2.0:n avulla julkisia, hybridejä ja yksityisiä pilvipalveluita voidaan hyödyntää liiketoiminnassa muun muassa asiakassuhdejohtamisen (CRM), toiminnanohjausjärjestelmien (ERP), liiketoimintatiedon hallinnan (BI) ja yhteistyön tukena.

Avanade Suomi
Minna Karvonen
minna.karvonen@avanade.com

Miltton
Felix Hartwigsen
felix.hartwigsen@miltton.fi

Tietoa Avanadesta
Avanade tarjoaa liiketoimintaa tukevia teknologiaratkaisuja ja palveluita, jotka yhdistävät näkemyksen, innovaatiot ja Microsoft-teknologioiden erikoisosaamisen. Tuotteemme ja palvelumme auttavat tuhansia organisaatioita kaikilta toimialoilta tehostamaan toimintaansa, työntekijöidensä tuottavuutta ja asiakasuskollisuutta. Avanade yhdistää maailmanlaajuisen asiantuntijaverkostonsa liiketoiminta-, toimiala- ja teknisen osaamisen tarkkaan hiottuun toimintamalliin, joka tuottaa korkealaatuisia ratkaisuja hyödyntäen sekä vakiintuneita että uusia teknologioita – paikan päällä, pilvipalveluna tai ulkoistettuna. Avanaden enemmistöosuuden omistaa Accenture ja sen perustivat vuonna 2000 Accenture LLP ja Microsoft Corporation. Avanade työllistää 17 000 ammattilaista yli 20 maassa. Yhtiön Suomen konttori sijaitsee Helsingissä. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.avanade.fi.