Avoin koodi liittää Matkahuollon Pakettipalvelut verkkokauppiaiden lähetyksiin

Matkahuollon verkkokauppiaille maksutta tarjoama Pakettipalveluiden XML-rajapinta liittää yhteen verkkokauppiaan ja Matkahuollon tietojärjestelmät, mikä helpottaa ja nopeuttaa verkkokauppiaiden tilausten käsittelyä. Sovelluskehittäjät voivat hakea avoimen koodin Matkahuollon verkkosivuilta yleisimmillä www-ohjelmointikielillä.

Matkahuolto tarjoaa uutena palveluna verkkokauppiaille XML-rajapintaa Matkahuollon Pakettipalveluiden ja verkkokauppiaan oman järjestelmän integrointiin. Integroimalla järjestelmät verkkokauppiaan työmäärä vähenee ja lähettäminen nopeutuu, kun Matkahuollon järjestelmä tekee osoitekortit suoraan tulostettaviksi pdf-dokumenteiksi ilman tietojen käsin syöttöä. Myös verkkokauppiaan asiakas saa lisäarvoa, koska hän voi tilauksen yhteydessä valita itselleen parhaiten sopivan ja lähimpänä olevan noutopisteen. XML-rajapinnan käyttö ja sen käyttöönotto on helppoa, ilmaista ja tietoturvallista. - Matkahuolto halusi tuoda verkkokauppiaille Suomessa uudentyyppisen palvelun, joka tuottaa automaattisesti osoitekortit, kun asiakas tekee verkossa tilauksen. Toivomme, että verkkokauppiaat ja kehittäjäyhteisöt kokeilevat avoimena koodina tarjottavaa XML-rajapintaa, sillä uskomme Matkahuollon Pakettipalveluista löytyvän verkkokauppiaille kilpailukykyisiä ja nyt myös helppokäyttöisiä lähetysvaihtoehtoja, liiketoimintapäällikkö Juha Wallin Matkahuollosta kuvailee. Matkahuolto tarjoaa verkkokauppiaille monipuolisia kuljetuspalveluja sekä markkinoiden kattavimman ja laajoilla aukioloajoilla toimivan noutopisteverkoston. Pakettien noutopisteitä on yli 1200 ympäri Suomea. Verkkokauppiaan asiakas voi noutaa paketin Matkahuollon toimipaikkojen ja Matkahuolto-asiamiespaikkojen lisäksi kaikista Suomen Siwoista, Valintataloista ja Euromarketeista. Asiakkaan verkkokaupasta tekemän tilauksen maksutavaksi voi valita myös bussiennakon, jolloin asiakas maksaa lähetyksen noudon yhteydessä. Palvelun käyttöönoton helpottamiseksi XML-rajapinta on avoin sovelluskehittäjille. Matkahuollon internetsivuilta saa täydellisen teknisen ohjeistuksen ja koodin yleisimmillä www-ohjelmointikielillä. Rajapinnan testausta varten Matkahuollon palvelimilla on testiympäristö. Testausta ja käyttöönottoa varten tarvittavan, maksuttoman asiakastunnuksen voi tilata Matkahuollolta osoitteesta verkkokauppapalvelut@matkahuolto.fi.