Bangkok perheille: 5 vinkkiä

Thaimaa on suomalaisten talvikauden suosikkikohde, ja monet matkaavat maan rantakohteisiin Bangkokin kautta. Matkahakukone momondo.fi poimi places-sovelluksestaan viisi vinkkiä perhelomailijan Bangkokiin. Sovellus tarjoaa matkailijalle inspiraatiota sekä matkaa suunniteltaessa että reissun aikana. Se on saatavilla ilmaiseksi iPadille ja nyt myös iPhonelle.

Wat Arun iltahämärässä. Kuva: Mark Fischer

LUMPININ PUISTO

Lumpinin puistoon saapuessa tuntuu kuin olisi astunut toiseen maailmaan: puistossa on yli 57 hehtaaria vihreää maisemaa, jota ei uskoisi löytävänsä Bangkokin kaltaisesta suurkaupungista. Järvien, kuntoilualueiden ja polkujen raamittamassa puistossa on helppo rentoutua perheen kesken kokonainen iltapäivä – vaikkapa piknikillä. Runsaan vehreyden keskeltä löytyy pieniä temppelirakennuksia, ohjattuja aerobic-tunteja sekä puistossa asustavia villieläimiä.

CHATUCHAK-VIIKONLOPPUMARKKINAT

Chatuchakin maailman suurimmilla viikonloppumarkkinoilla on yli 8 000 kojua, joista löydät kaiken maan ja taivaan väliltä. Myyjät ovat järjestäytyneet tuoteryhmittäin, ja myynnissä on muun muassa vaatteita, keramiikkaa, käsitöitä, huonekaluja ja sisustusesineitä sekä tietysti paikallisia herkkuja. Tavarapaljouteen eksymistä ei kannata pelätä, sillä se on osa markkinoiden viehätystä.

WAT ARUN

Aamunkoiton temppelinä tunnettu kultainen Wat Arun koristaa Chao Phraya -joen länsipuolta ja on historiallisten buddhalaisten temppeleiden täyttämässä kaupungissa yksi ehdottomasti näyttävimmistä. Kiinalaisesta posliinista käsintehdyt mosaiikit koristavat 80-metristä temppeliä, jonka huipulle voi kavuta jyrkkiä portaita pitkin. Huipulta aukeavat näkymät yli mutkittelevan joen vastapäiseen Wat Pho -temppeliin. Suunnatkaa perheen kesken temppelille aamunkoiton tai auringonlaskun aikaan, jolloin veden äärellä oleva temppeli on kauneimmillaan ja valokuvista tulee ikimuistoisia.

KANSALLISMUSEO

Koko perheelle mielenkiintoista tekemistä tarjoaa Bangkokin kansallismuseo, joka esittelee Thaimaan pitkää ja kirjavaa historiaa. Jo museorakennus itsessään on kiinnostava: museo sijaitsee 1700-luvulla rakennetussa varakuninkaan palatsissa, joten se esittelee kattavasti myös tuon aikakauden thai-arkkitehtuuria. Kansallismuseossa on maan laajin kokoelma thaimaalaista taidetta ja vanhoja kulttuuriesineitä.

VANHANKAUPUNGIN KANAALIT

Bangkok tunnettiin aikoinaan idän Venetsiana johtuen kaupungissa risteilleiden kanaalien (khlong) määrästä. Nykyään tosin suurin osa kanaaleista on täytetty, mutta vanhassa kaupungissa on vielä mahdollista lähteä seikkailemaan kanaaleita pitkin. Alueella kulkee julkisen liikenteen veneitä, joilla pääsee edullisesti paikasta toiseen. Toinen mahdollisuus on vuokrata perheen käyttöön yksityinen vene päiväksi.

momondo places pähkinänkuoressa:

• momondo places -sovelluksessa on ilmaiset matkaoppaat yhteentoista kaupunkiin: Amsterdamiin, Bangkokiin, Barcelonaan, Berliiniin, Kööpenhaminaan, Lissaboniin, Lontooseen, Moskovaan, New Yorkiin, Pariisiin ja Roomaan. Matkaoppaita uusiin kaupunkeihin lisätään säännöllisesti.
  • Lajittele mielialasi mukaan: Valitse väripyörästä romanttinen, sosiaalinen, perhe, paikallinen, kulttuuri tai hienostunut ja anna sovelluksen inspiroida matkaasi mielialasi ja mieltymystesi mukaan
  • Kerää omat suosikkisi: Tallenna omat lempipaikkasi suosikkilistallesi ja luo omannäköisesi matkaopas
  • Löydä tuntemattomampia helmiä – toreja, putiikkeja, ravintoloita, kahviloita, baareja ja hotelleja – jotka momondon asiantuntijat ovat valinneet mukaan kaupunkioppaisiin
  • Sovellus on englanninkielinen
  • Saatavilla iOS-käyttöjärjestelmälle täältä

Lisätiedot:

Ulla Helander

Miltton

ulla.helander@miltton.fi

momondosta:

momondo.fi on ilmainen ja riippumaton kansainvälinen matkahakusivusto, joka vertailee miljardeja lento-, hotelli- ja matkahintoja. momondo on voittanut lukuisia palkintoja, ja sitä ovat suositelleet useat johtavat kansainväliset mediat, kuten CNN, The New York Times ja The Daily Telegraph. momondon pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa, ja yritys palvelee matkustajia 30 markkina-alueella. momondon mobiilisovellukset ovat saatavilla ilmaiseksi iPhone-, Android- ja Blackberry-laitteille.