Ben & Jerry’s lanseeraa jumalaiset jogurttijäätelöt

Uudet tuulet puhaltavat tänä keväänä pakastealtaaseen, kun Ben & Jerry’s lanseeraa jumalaisen jäätelöuutuuden: Ben and Jerry´s Greek Style Frozen Yogurtin. Aivan uudenlainen jäätelöelämys yhdistää Ben & Jerry’sille tuttuun tapaan herkulliset makuyhdistelmät eettiseen tuotantoon. Jogurttijäätelöitä pääsee maistamaan tuttuun tapaan Free Cone Day -päivänä 8.4.2014, jolloin Ben & Jerry’s jakaa ilmaista jäätelöä faneilleen.

Ben & Jerry’s vastaa jogurttijäätelöhuumaan parhaalla, maistuvimmalla ja euforisimmalla versiollaan tästä trendikkäästä herkusta. Jäätelöperheen uusin jäsen, Greek Style Frozen Yogurt, sukeltaa pakastealtaisiin maaliskuun puolessa välissä. Greek Style Frozen Yogurt on täydellinen sekoitus kaikkea, mitä Ben & Jerry’sillä arvostetaan: täyteläisiä makuja, herkullisia sattumia ja rehtiä tuotantoa — tällä kertaa kreikkalaisilla vivahteilla höystettynä. Tätä raikasta herkkua voi nauttia hyvällä omallatunnolla vaikka tuplasatsin, sillä se sisältää jopa 30 % vähemmän kaloreita ja lähes puolet vähemmän rasvaa kuin muut merkin tuotteet.

”Uskomattoman suosittu jogurttitrendi on tullut ryminällä myös Suomeen. Työskentelimme pitkään ja hartaasti saavuttaaksemme täydellisen, mutta yllättävän yhdistelmän; lopputuloksena on kaksi suussa sulavaa uutuusmakua. Ja parasta on, että vihdoin jogurttijäätelöä voi ostaa myös omaan pakastelokeroonsa”, toteaa Unileverin markkinointipäällikkö Soile Seppälä.

Ben & Jerry’s Greek Style Frozen Yogurtia saa kahdessa maussa: Rasberry Chocolatey ja Vanilla Honey Caramel Vanilla. Honey Caramel on aito Ben & Jerry’s tulkinta klassisesta kreikkalaistyylisestä jogurttiherkusta juoksevan hunajan ja pehmeän karamellin kera. Rasberry Chocolatey taas on taivaallinen yhdistelmä raikkaan vadelmaista jogurttijäätelöä ja rouheita suklaapaloja.

Heureka, miten hyvää!

Rauhaa, rakkautta ja Reilun kaupan jäätelöä
Jokaisessa Ben & Jerry’sin jäätelössä sisin ratkaisee. Siksi myös Greek Style Frozen Yogurt on juuri kuin muutkin merkin tuotteet: ensiluokkainen jäätelö, joka on valmistettu tarkkaan valikoiduista Reilun kaupan aineksista ja on tuotettu viljelijöitä ja heidän asuinympäristöään kunnioittaen.

Ben & Jerry’s on sitoutunut aina 1980-luvulta saakka kestävään kehitykseen ja eettiseen tuotantoon — Reilun kaupan tuotteiden käyttö on yksi tärkeimmistä osoituksista tästä vastuunkannosta. Koko Ben & Jerry’sin maailmanlaajuinen jäätelövalikoima sai vuonna 2013 Reilun kaupan sertifikaatin.

”On hienoa, että jäätelöfanit haluavat nähdä yhä enemmän eettisesti tuotettuja tuotteita kauppojen hyllyillä. Olemme Ben & Jerry’sillä erittäin ylpeitä Reilun kaupan sertifikaatistamme ja siitä, että voimme toiminnallamme vaikuttaa positiivisesti elämään tuottajamaissamme”, iloitsee Soile Seppälä.

Free Cone Day — Anna hyvän kiertää!
8.4.2014 on odotettu Free Cone Day. Free Cone Day järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 1979 Benin ja Jerryn ensimmäisen jäätelöbaarin yksivuotispäivän kunniaksi. Tästä lähtien Ben & Jerry’s on jakanut vuosittain yhden päivän ajan jäätelöä kiitokseksi kaikille faneilleen. Tänä vuonna ilmaistötterönsä saa noutaa Espan, Kampin ja Kaaren jäätelöbaareista.

Aristoteleen tavoin Ben & Jerry’sillä uskotaan, että hyvät teot ovat avain onneen. Tänä vuonna Ben & Jerry’s haastaa jokaisen suomalaisen laittamaan oman lusikkansa soppaan: jakamalla hyvän teon lupauksen sosiaalisessa mediassa Free Cone Day -päivänä saa lisäksi ekstrapallon jogurttista uutuusjäätelöä. Oli päivän hyvä teko iso tai pieni, merkitse se sosiaalisessa mediassa tunnisteella #greekingood ja näytä esimerkkiä!

Greek Style -jogurttijäätelöiden suositushinta 6,95 €.

Ben & Jerry’s
Vuonna 1978 lapsuudenystävät Ben Cohen ja Jerry Greenfield avasivat ensimmäisen jäätelöbaarinsa vanhan bensa-aseman tiloihin Vermontissa. Päämääränä oli (ja on edelleenkin) valmistaa parasta mahdollista jäätelöä rehdeimmällä mahdollisella tavalla. Ben & Jerry’s on toiminut Suomessa vuodesta 2006 asti.

Ben & Jerry’sin tavoite tiivistyy fraasiin ”Peace, Love & Fairtrade Ice Cream”. Se tarkoittaa, että yrityksemme kaikki toiminta, niin tuotannollinen, taloudellinen kuin sosiaalinen, kunnioittaa planeettaamme ja sen elämää. Ben & Jerry’s käyttää ainoastaan luonnollisia raaka-aineita jäätelöissään; kaikki munamme ovat peräisin vapaista kanoista ja maksamme lisähintaa kermasta, jotta lehmät saisivat elää tyytyväisinä. Ben & Jerry’s edistää ympäristöystävällisiä liiketoimintamalleja, ja yritystä johdetaan kestävän kehityksen ja kannattavan kasvun pohjalta. Ben & Jerry’s on investoinut viimeisen viiden vuoden aikana yhteensä 2,4 miljoonaa euroa ilmastonmuutoksen vastaiseen toimintaan.

Lue lisää osoitteesta www.benjerry.fi
Lisää Ben & Jerry’sin pioneerityöstä meijerialalla, Caring Dairy -ohjelmasta ja Reilun kaupan -toiminnasta: www.caringdairy.com ja www.benjerry.com