Bik Bok kampanjoi vietnamilaisten tyttöjen koulunkäynnin puolesta

Bik Bokin ja Planin kolmivuotinen projekti vietnamilaisten koulujen luokkahuoneiden varustamiseksi etenee.  Yhdessä pohjoismaisten asiakkaidensa kanssa Bik Bok on kerännyt kokoon jo yli 100 000 euroa, ja työ on nyt saamassa jatkoa. Ystävänpäivän lähestyessä käynnistyy #leaveyourkiss -kampanja, johon kuka tahansa voi osallistua sosiaalisessa mediassa ja Bik Bokin liikkeissä

Bik Bokin ja Planin yhteistyö alkoi viime syksynä kampanjalla #girlsrighttoeducation, jonka aikana Bik Bokin asiakkaille tarjottiin liikkeissä mahdollisuus pyöristää ostostensa hinta ylöspäin. Kampanja onnistui yli odotusten. Kahdessa viikossa Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa kerättiin yhteensä yli 100 000 euroa luokkahuoneiden ja käymälöiden varustamiseen vietnamilaisissa kouluissa. Suomen osuus tästä summasta oli huikeat 5507 euroa kahdessakymmenessä liikkeessä.

Uudessa ystävänpäivän kampanjassa vaateketjun asiakkaita rohkaistaan ystävyyden osoituksiin lataamalla Instagramiin suukkoaiheisen valokuvan hashtagilla #leaveyourkiss ja tägäämällä kuvaan @bikbokofficial. Jokaisesta näin merkitystä kuvasta Bik Bok lahjoittaa yhden euron lyhentämättömänä kehitysmaiden tyttöjen koulutukseen.

Sosiaalisen median kampanjan lisäksi Bik Bokin liikkeissä on myynnissä 1 euron hintaisia ystävänpäiväkortteja, joiden myynnistä saadut rahat menevät lyhentämättömänä Planin ja Bik Bokin Vietnam-projektiin.

– Tässä ystävänpäivän kampanjassa on kyse ystävyydestä ja välittämisestä.  Paremman tulevaisuuden mahdollistaminen kehitysmaiden tytöille on asiakkaillemme selvästikin sydämen asia. Toivomme, että voimme inspiroida heitä myös uudella kampanjallamme, jossa voi rahan lahjoittamisen lisäksi innostaa jakamaan ystävyyttä ja lämpöä”, sanoo Bik Bokin Suomen Maajohtaja Mia Karras.

Tyttöjen oikeuksien puolesta tehtävässä työssä voi olla mukana levittämällä tietoa ja osallistumalla viikolla 7 käynnistyvään kampanjaan. Tietoa kampanjan edistymisestä päivitetään kampanjasivulle http://girlsrighttoeducation.bikbok.com/. Verkkosivulla myös kerrotaan, miten työ Vietnamin koulujen parissa etenee.

Mia Karras, Bik Bok Suomi Maajohtaja mia.karras@bikbok.com, puh. +358 40 184 8979

Donata Pennanen, Plan Suomi, asiakasvastaava donata.pennanen@plan.fi, puh. +358 40 456 0261

Bik Bok on yksi Pohjoismaiden johtavista nuorten naisten muotiketjuista, jolla on 175 liikettä neljässä eri maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2011 13,8 miljoonaa euroa. Bik Bok on osa Varner Group-tekstiilikonsernia, johon kuuluu 12 eri vaatetusalan ketjua, yhteensä yli 1200 liikettä ja 9000 työntekijää yhdeksässä eri maassa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Billingstadissa, Oslon pohjoispuolella. Lisätietoa osoitteessa www.bikbok.com.