Bioteknologiayritys Amgen on jo toistamiseen Suomen paras pieni työpaikka

Great Place to Work -tutkimuksen mukaan lääkkeitä kehittävän ja markkinoivan Amgenin Suomen-konttori on jo toista kertaa peräkkäin Suomen paras pieni työpaikka. Työntekijät kokevat työskentelevänsä poikkeuksellisessa ja tiiviissä työyhteisössä siitä huolimatta, että amerikkalainen Amgen on maailman suurin bioteknologiayritys. 32 hengen työyhteisö saa innostuksensa avoimesta työkulttuurista, keskinäisestä luottamuksesta sekä yhteisestä tavoitteesta toimia aina potilaan parhaaksi.

Suomen parhaana pienenä työpaikkana jo toistamiseen palkitun Amgenin henkilöstö kokee työskentelevänsä erityisessä työpaikassa:

”On hienoa olla mukana työyhteisössä, jossa viestintä on avointa ja kaikkien mielipidettä arvostetaan. Ilman avointa työkulttuuria ja tekemisen meininkiä emme pääsisi tärkeisiin tavoitteisiimme”, toteaa Amgenin maajohtaja Matti Arvela.

Amgenin missiona on palvella vakavasti sairaita potilaita ja kehittää täsmähoitoja näihin sairauksiin. Työn tekee erityisen merkitykselliseksi se, että yrityksen motto ’potilaan parhaaksi’ näkyy työntekijöiden päivittäisessä työssä. Amgen tunnetaan maailmalla uusien täsmähoitojen edelläkävijänä ja puolestapuhujana. Suomessa Amgen on myös ottanut paikalliseksi tavoitteekseen uuden bioteknologian ja lääkealan tutkimuksen kehittämisen sekä lääkealan investointien lisäämisen Suomeen.

Missiomme ohella paikallisena tavoitteenamme on tehdä tunnetuksi suomalaista bioalan tutkimusta niin, että tutkimuksesta syntyisi enemmän huipputuotteita ja tätä kautta myös investointeja Suomeen. Suomessa perustutkimus on maailman kärkiluokkaa, mutta tulokset eivät muutu käytännön ratkaisuiksi, jolloin osaaminen valuu hukkaan ja investoinnit ulkomaille”, Matti Arvela toteaa.

Tärkeän mission ja loistavan yhteishengen lisäksi amgenilaiset kiittävät työpaikkansa hierarkian puutetta, iloista ilmapiiriä sekä vastuullista vapautta.

Great Place to Work -instituutti tutkii ja palkitsee kerran vuodessa parhaat työpaikat maailmanlaajuisesti yli 45 maassa. Great Place to Workin selvitys parhaista työpaikoista on maailman laajin ja arvostetuin työpaikkatutkimus. Vuosittain tutkimukseen osallistuu yli 5 500 organisaatiota, joissa työskentelee yhteensä yli 10 miljoonaa ihmistä eri puolilla maailmaa. Parhaiden työpaikkojen listauksessa otetaan huomioon työpaikkojen laatu ja johtamistapa sekä luottamuksen merkitys johtamiskulttuurissa..

Matti Arvela, maajohtaja, Amgen, 040 518 6544, matti.arvela@amgen.com
Marjo Hellman, Miltton Oy, 044 080 6006, marjo.hellman@miltton.fi

Amgen on vuonna 1980 perustettu amerikkalainen lääkeyritys, joka keskittyy kehittämään innovatiivisia lääkehoitoja vakaviin sairauksiin kuten syöpään, munuaissairauksiin, nivelreumaan ja osteoporoosiin. Amgenin pääkonttori sijaitsee Kaliforniassa, ja sillä on tytäryhtiöitä ympäri maailmaa. Suomeen Amgen tuli vuonna 1996 osana pohjoismaista organisaatiota. Amgen on yksi Suomen nopeimmin kasvavista lääkeyrityksistä, ja Espoon Keilarannassa Lifescience Centerissä sijaitsevassa konttorissa työskentelee tällä hetkellä 32 työntekijää.