Bioteknologiayritys Amgen on Suomen paras pieni työpaikka

Great Place to Work -tutkimuksen mukaan lääkkeitä kehittävän ja markkinoivan amerikkalaisen Amgenin Suomen-konttori on Suomen paras pieni työpaikka. Työntekijät kokevat työskentelevänsä merkityksellisessä ja tiiviissä työyhteisössä siitä huolimatta, että Amgen on maailman suurin bioteknologiayritys. 30 hengen työyhteisö saa innostuksensa kannustavasta ilmapiiristä ja tavoitteesta toimia aina potilaiden parhaaksi.

Suomen parhaana pienenä työpaikkana palkitun Amgenin henkilöstö kokee erityisen merkitykselliseksi sen, että yrityksen motto ’potilaan parhaaksi’ näkyy päivittäisessä työssä. Amgen tunnetaan maailmalla vakaviin sairauksiin auttavien täsmähoitojen edelläkävijänä ja puolestapuhujana. Suomessa Amgenin tavoitteet liittyvät erityisesti syöpälääkkeiden kehittämiseen ja nopeampaan markkinoille saattamiseen.

Amgenin tavoite on toimia potilaan parhaaksi ja tarjota täsmähoitoja vakaviin sairauksiin. Tähän tavoitteeseen päästään vain, jos työntekijät kokevat työnsä mielekkääksi ja viihtyvät työpaikalla. Meillä arvostetaan jokaista työntekijää yksilönä, ja yhteishenki toimistollamme on loistava”, toteaa maajohtaja Matti Arvela.

Myös realistisesti asetetut tavoitteet kannustavat eteenpäin. Mielekkään työn ja kannustavan ilmapiirin lisäksi amgenilaiset kiittävät työpaikkansa tiimihenkeä, matalaa organisaatiota sekä molemminpuolista luottamusta ja arvostusta.

Great Place to Work -instituutti tutkii ja palkitsee kerran vuodessa parhaat työpaikat maailmanlaajuisesti yli 45 maassa. Great Place to Workin selvitys parhaista työpaikoista on maailman laajin ja arvostetuin työpaikkatutkimus. Vuosittain tutkimukseen osallistuu yli 5 500 organisaatiota, joissa työskentelee yhteensä yli 10 miljoonaa ihmistä eri puolilla maailmaa. Parhaiden työpaikkojen listauksessa otetaan huomioon työpaikkojen laatu ja johtamistapa sekä luottamuksen merkitys johtamiskulttuurissa. Amgen osallistui tutkimukseen tänä vuonna ensimmäistä kertaa.

Matti Arvela, maajohtaja, Amgen, 040 518 6544, marvela@amgen.fi

Evi Fagernäs, Miltton Oy, 040 361 2180

Amgen on vuonna 1980 perustettu amerikkalainen lääkeyritys, joka keskittyy kehittämään innovatiivisia lääkehoitoja vakaviin sairauksiin kuten syöpään, munuaissairauksiin, nivelreumaan ja osteoporoosiin. Amgenin pääkonttori sijaitsee Kaliforniassa, ja sillä on tytäryhtiöitä ympäri maailmaa. Suomeen Amgen tuli vuonna 1996 osana pohjoismaista organisaatiota. Amgen on yksi Suomen nopeimmin kasvavista lääkeyrityksistä, ja Espoon Keilarannassa Lifescience Centerissä sijaitsevassa konttorissa työskentelee tällä hetkellä 30 työntekijää.

Lainaukset

Matti Arvela