BJÖRN BORG OTTAA KANTAA VENÄJÄN HOMOLAKIIN – SATEENKAARIMAINOS MOSKOVAN MEDIASSA

Ruotsalainen vaatemerkki Björn Borg ottaa kantaa Venäjän kiisteltyyn homolakiin ja avaa verkkokaupan Venäjällä korostaen kaikkia sateenkaaren värejä.

Noin kahdellakymmenellä markkina-alueella myytävä Björn Borg avaa verkkokaupan Venäjän markkinoille torstaina 26. syyskuuta 2013. Verkkokaupan avaus potkaistaan käyntiin kantaaottavalla kampanjalla, kun sateenkaari-inspiroitunut kokosivun mainos komeilee tänään Venäjän suurimman englanninkielisen sanomalehden, Moscow Timesin sivuilla.

Mainoksessa Björn Borgin värikkäät alusvaatteet on pinottu päällekkäin muodostaen sääteenkaaren värikirjon. Mainos on kannanotto paljon puhuttuun Venäjän uuteen homopropagandalakiin. Laki kieltää niin kutsutun homoseksuaalisen propagandan levittämisen alaikäisille. Kampanja on Björn Borgin tapa ilmaista oma tukensa seksuaalivähemmistöille ja levittää viestiä tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta.

”Björn Borg on aina kannattanut tasa-arvoa elämän kaikilla osa-alueilla. On ihmisen perusoikeus rakastaa ja olla rakastettu riippumatta siitä, kuka tai millainen on. Tätä viestiä tukemaan toteutimme tämän päivän mainoksen Moskova Timesiin”, kommentoi Lina Söderqvist, Björn Borgin Marketing Director.

Björn Borgin Venäjän verkkokauppa löytyy osoitteesta: www.bjornborg.ru.

Björn Borgin maakohtaiset verkkokaupat löytyvät Venäjän markkinoiden lisäksi Ruotsista, Tanskasta, Hollannista, Iso-Britanniasta, Saksasta, Belgiasta, Yhdysvalloista ja Kanadasta. Muut maat ohjautuvat Björn Borgin globaaliin, englanninkieliseen verkkokauppaan.

Lehdistömateriaalit ja kuvat: https://www.dropbox.com/sh/o6wo6pkn0l08mv1/3g5VwAdibx

Lisätiedustelut:

Katri Laakso, Viestintätoimisto Miltton

Phone: +358 50 363 3146 / E-mail: katri.laakso@miltton.fi

TIETOA BJÖRN BORGISTA: Yhtiö omistaa Björn Borg -tuotemerkin, ja sen toiminta keskittyy merkin alusvaatteiden myyntiin. Yhtiöllä on alusvaatteiden lisäksi viisi eri tuotealuetta: urheiluvaatetus, tuoksut, jalkineet, laukut, ja silmälasit. Björn Borg -tuotteita myydään noin kahdellakymmenellä markkina-alueella, joista suurimmat ovat Ruotsi ja Hollanti. Björn Borgin omat myymälät toimivat laaja-alaisesti niin yrityksen brändityössä kuin vähittäismyynnissäkin. Björn Borgin kuluttajatuotteiden kokonaismyynti oli vuonna 2012 noin 1,6 miljardia Ruotsin kruuna. Yhtiön liikevaihto oli samana vuonna noin 551 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja yhtiö työllisti yhteensä 139 työntekijää. Björn Borg on ollut listattuna Nasdaq OMX Pohjoismaisessa Pörssissä vuodesta 2007 alkaen.