BMW 2-sarjan Coupé: ajodynamiikan taidonnäyte kompaktiautoissa

BMW:n uusi 2-sarjan Coupé-malli nostaa ajodynamiikan uudelle tasolle kompaktiautojen premium-luokassa. Coupén ylellinen muotokieli yhdistyy urheiluominaisuuksiin, joista BMW on tunnettu kaksiovisissakin autoissa jo 45 vuoden ajan.

Lähes 10 vuoden ajan BMW 1-sarja on vastannut brändille ominaisen ajonautinnon tarjoamisesta kompaktiautojen segmentissä. Se on kasvattanut tunnettuuttaan BMW TwinPower Turbo -moottoriteknologialla varustettuna, taka- tai nelivetoisena kaupunkiautona. BMW 2-sarjan Coupén myötä pienen kokoluokan autojen ajonautinto nousee vieläkin korkeammalle tasolle. Mallien välillä on eroja paitsi designissa myös tehokkuudessa.

Myös 2-sarjan Coupé on uniikki auto segmentissä. Koostaan huolimatta se ilmentää BMW Coupé -malleille tyypillistä eleganssia, dynaamisuutta ja urheilullisuutta. Vahvan muotokielen luovat muun muassa kaksiovinen kori, kehyksettömät ikkunat ja entistä virtaviivaisemmat mittasuhteet. Edeltäjäänsä 1-sarjan Coupéen verrattuna malli on paitsi hieman pidempi ja leveämpi myös aavistuksen matalampi. Tuloksena on tehokkaampi aerodynamiikka ja suuremmat sisä- ja tavaratilat.

Ulkonäkö tukee 2-sarjan Coupéelle ominaista erinomaista ajomukavuutta ja -dynamiikkaa. Räätälöity alustateknologia on sovitettu yhteen tehokkaista moottoreista kootun valikoiman kanssa. Esimerkiksi nelisylinterinen 184 hv:n bensiinimoottori on ensi kertaa saatavilla kompaktimalliin ja valikoimaan kuuluu myös tehostaan tunnettu BMW M235i:n kuusisylinterinen 320 hv:n bensiinimoottori.

Luku 2 uuden mallin nimessä on merkki entistäkin sporttisemmista ajo-ominaisuuksista ja se muistuttaa BMW:n urheiluautotraditiosta. Brändi toi ensiluokkaisen urheilullisen ajokokemuksen kompakteihin kaksiovisiin autoihin BMW 02 -sarjan muodossa jo 45 vuotta sitten.

Suomessa 2-sarjan Coupé lanseerataan keväällä 2014.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1,85 miljoonaa autoa ja 117 000 moottoripyörää vuonna 2012. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2012 oli 76,85 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,82 miljardia euroa. Vuoden 2012 lopussa yhtiöllä oli noin 105 876 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup