BMW esittelee täysin uuden automallin: 2-sarjan Active Tourer

BMW 2-sarjan Active Tourer laajentaa brändin mallistoa kompaktiautojen premium-luokassa. Uutuudessa mukavuus ja toiminnallisuus yhdistyvät BMW:lle tyypilliseen dynaamisuuteen.

BMW:n 2-mallisarjan avanneen Coupén tavoin uusi Active Tourer on mittasuhteiltaan harmoninen ja urheilullinen. Kompakti koko tekee siitä kätevän ajettavan kaupunkiliikenteessä, ja uudet kolmi- ja nelisylinteriset moottorit nostavat suorituskyvyn ja tehokkuuden huippuunsa. Moottorivalikoima mallille laajenee loppuvuodesta, mutta lanseerausvaiheessa tarjotaan kolme BMW TwinPower Turbo -teknologialla varustettua vaihtoehtoa: kolmisylinterinen 136 hv:n ja nelisylinterinen 231 hv:n bensiinimoottori sekä nelisylinterinen 150 hv:n dieselmoottori. Nämä kaikki täyttävät EU6-päästömääräykset.

2-sarjan Active Tourerin tekniset ratkaisut takaavat BMW:lle tyypillisen ajomukavuuden. Uusi alusta ja jousitus, hienosäädetyt akselit ja sähkömekaaninen ohjaus tuovat ketteryyttä ja ohjaustarkkuutta.

Toiminnallisuutta tyylistä tinkimättä

BMW 2-sarjan Active Tourer on etuvetoinen, akseliväliltään pitkä ja sen kattolinjaa on nostettu hieman. Näin sisätiloihin on saatu pienelle tila-autolle ennen näkemättömän paljon avaruutta. Tyylikkäät, liikuteltavat penkit, säilytysratkaisut ja säätölaitteet vastaavat matkustajien muuttuviin tarpeisiin. Esimerkiksi tavaratila on mahdollista laajentaa 468-litraisesta aina 1 510-litraiseksi liukuvan takapenkin ja taittuvan selkänojan ansiosta. Fiksu lisäpiirre on tavaratilan taittuva lattia, joka kätkee sisäänsä lisäsäilytystilan. Takaluukku on leveä ja automatisoitavissa SmartOpener -toiminnolla.

Klassista BMW-designia edustavat muun muassa lyhyet etu- ja takaylitykset, tupla-ajovalot ja L:n muotoiset takavalot sekä terävät, aerodynaamisuutta parantavat sivulinjat. 2-sarjan Active Tourer on myös mahdollista yksilöidä sisältä ja ulkoa urheilullisuutta tai ylellisyyttä korostaen.

Suomessa uusi 2-sarjan Active Tourer lanseerataan syksyllä 2014.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

Lisätietoja ja kuvia osoitteesta: https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/startpage.html

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1.963 miljoonaa autoa ja 115 215 moottoripyörää vuonna 2013. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2012 oli 76,85 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,82 miljardia euroa. Vuoden 2012 lopussa yhtiöllä oli noin 105 876 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup