BoD:n e-kirjat nyt myös Google Play -palvelussa

BoD – Books on Demand laajentaa omakustannekirjailijoidensa myyntiverkostoa uudella yhteistyösopimuksella, jonka ansiosta BoD:n kautta julkaistut e-kirjat ovat nyt myynnissä myös Google Play -verkkokaupassa.

BoD-kirjailijoiden etu e-kirjojen myynnissä kasvaa, kun BoD laajentaa myyntiverkostonsa kattamaan iBookstoren lisäksi Google Play -verkkokaupan.

BoD:n toimitusjohtaja Florian Geuppert on erittäin tyytyväinen BoD-kirjailijoiden uuteen myyntimahdollisuuteen ja painottaa sen merkitystä tulevaisuudelle.

”Lähivuosina Google Play tulee olemaan yhä tärkeämpi myyntikanava e-kirjoille Suomessa, ja olemme iloisia, että voimme tehdä yhteistyötä heidän kanssaan. Päämäärämme on tarjota kirjailijoillemme laajin e-kirjojen myyntiverkosto, sillä olemme vakuuttuneita, että useammat myyntikanavat myös kasvattavat kirjailijan palkkiota”, Geuppert toteaa.

Yhteistyö Googlen kanssa vahvistaa myyntimahdollisuuksia erityisesti mobiililaitteilla, sillä Google Play Store -verkkokauppa on asennettuna valmiiksi moniin Android-laitteisiin. Huomattava etu kirjailijoille ja lukijoille on myös se, että Google Playn kautta ostettuja e-kirjoja voi lukea kolmansien tarjoajien lukulaitteilla.

Kirjatiedostojen konvertointi e-kirjamuotoon on BoD-kirjailijoille maksutonta, ja jopa 85 % kirjailijoista on käyttänyt lisäpalvelua hyväkseen. E-kirjojen kirjailijapalkkio, joka on 50 % nettomyyntihinnasta, yhdessä vahvojen myyntikanavien kanssa takaavat BoD-kirjailijoille helpon ja tuottoisan tavan julkaista e-kirja.

Lisätietoja BoD:sta

BoD™ — Books on Demand GmbH — on digitaalisen kirjanjulkaisualan markkina- ja teknologiajohtaja Manner-Euroopassa ja tarjoaa kirjailijoille ja kustantamoille ammattimaisia kirjojen julkaisu- ja painopalveluita sekä mahdollisuuden e-kirjan julkaisuun painetun nimikkeen rinnalla. BoD:n liikeidea perustuu moderniin print-on-demand-teknologiaan: kirjoja painetaan vasta tilauksesta, eikä asiakas näin joudu rahoittamaan kirjasta tiettyä painosmäärää. BoD on kansainvälinen yritys, joka on ollut vuodesta 2007 alkaen Suomen markkinoilla ja sen toiminta on vahvassa kasvussa. BoD:n palvelimella on yhteensä noin 1,1 miljoonaa nimikettä, ja yrityksellä on näin ollen vahva asema kirja-alalla. Lisätietoja: www.bod.fi

Yhteydenotot: Miltton, Ulla Helander, ulla.helander@miltton.fi, 040 741 9615