BoD:n omakustannetutkimuksen tulokset julki Helsingin kirjamessuilla

Lisätietoja seitsemässä maassa kesällä 2013 toteutetun laajan omakustannekyselyn kansainvälisistä tuloksista on mahdollista saada BoD:n messuosastolla 6g87.

Omakustannepalveluja tarjoava BoD – Books on Demand – teetti kesän aikana laajan kansainvälisen kyselyn omakustanteiden suosiosta ja kirjailijoidensa motivaatioista julkaista omakustannekirja. Kyselyn kansainväliset tulokset ovat valmistuneet Helsingin kirjamessuille, ja lisätietoja tuloksista on mahdollista saada BoD:n messuosastolla. Perjantaina 25.10. paikalla on myös BoD:n toimitusjohtaja Florian Geuppert.

Nimettömään kyselyyn osallistui yhteensä 1 748 kirjailijaa kaikilta BoD:n markkinoilta, eli Suomesta, Ruotsista, Tanskasta, Saksasta, Itävallasta, Sveitsistä ja Ranskasta. Tutkimuksen toteutti eteläsaksalainen Erdingin kauppakorkeakoulu, ja tieteellisesti tutkimusta seurasivat professorit Joerg Pfuhl ja Vanessa Haselhoff.

Messuilla myös BoD:n kirjailijoita

Kirjamessujen Eino Leino -lavalla perjantaina 25.10. klo 10.30 keskustellaan oman elämäntarinan kirjoittamisesta muistiin. Kaksi BoD:n kirjailijaa, Timo Komulainen (Kyläkoulu elämäntehtävänä) ja Kaisa Kyläkoski (Suomen naisellista historiaa), kertovat kokemuksistaan muistelmien kirjoittamisesta: miten se onnistuu ja miltä se tuntuu.

Lisäksi BoD:n messuosastolla on mahdollista tavata muita BoD-kirjailijoita, kuten Jenna Miettinen (Liian nuori, Ikävistä pohjattomin), Martti Issakainen (Euroalueen joutsenlaulu), Alli Kantola (Meillä on vain toisemme) ja Laura van Villa (Letters to my idol).

Tervetuloa kuulemaan tutkimustuloksista ja tapaamaan BoD:n kirjailijoita!

BoD Helsingin kirjamessuilla osastolla 6g87

Helsingin Messukeskus, Messuaukio 1

Lisätietoja BoD:sta

BoD™ - Books on Demand GmbH - on digitaalisen kirjanjulkaisualan markkina- ja teknologiajohtaja Manner-Euroopassa ja tarjoaa kirjailijoille ja kustantamoille ammattimaisia kirjojen julkaisu- ja painopalveluita sekä mahdollisuuden e-kirjan julkaisuun painetun nimikkeen rinnalla. BoD:n liikeidea perustuu moderniin print-on-demand-teknologiaan: kirjoja painetaan vasta tilauksesta, eikä asiakas näin joudu rahoittamaan kirjasta tiettyä painosmäärää. BoD on kansainvälinen yritys, joka on ollut vuodesta 2007 alkaen Suomen markkinoilla, ja sen toiminta on vahvassa kasvussa. BoD:n palvelimella on yhteensä noin 1,1 miljoonaa nimikettä, ja yrityksellä on näin ollen vahva asema kirja-alalla. Lisätietoja: www.bod.fi