Bosch, Fein ja Rothenberger yhdistävät voimansa: AmpShare – Powered by Bosch ammattilaisten akkujärjestelmä laajenee yli 25 merkkiin

• 18V akkujärjestelmässä on jo yli 200 työkalua eri valmistajilta
  • 300 yhteensopivaa työkalua suunnitteilla vuoden 2023 loppuun mennessä, mukaan lukien 50 uutta Bosch Professional -työkalua
  • Säästää aikaa, rahaa ja tilaa yhdellä samalla akulla ja laturilla kaikille merkeille

Entistä laajempi sovellusvalikoima ja paljon enemmän joustavuutta ammattilaisille

AmpShare – powered by Bosch on uusi, usean globaalin tuotemerkin allianssi, jonka perustajajäsenet Bosch, Fein ja Rothenberger juuri lanseerasivat. AmpSharen tavoite on tarjota ammattikäyttäjille paras ja laajin 18 V:n akkujärjestelmä, joka on täysin yhteensopiva lukuisten eri merkkien, sovellusten ja maiden välillä. Ammattilaiset voivat käyttää tällä hetkellä yli 200 työkalua merkeiltä Bosch, Brennenstuhl, Cox, Fein, Klauke, Ledlenser, Lena Lightning, Ramset, Sonlux ja Wagner samalla 18V akulla. AmpShare-allianssin perustamisen myötä usean tuotemerkin akkujärjestelmä kasvaa sisältämään yli 25 eri tuotemerkkiä. Tämä tarjoaa aiempaa laajemman valikoiman kaikille aloille, kattaen lähes kaikki laitteet yhdellä AmpShare- akulla. Allianssi säästää käyttäjien rahaa, tilaa ja aikaa – ja edistää myös kestävää kehitystä, koska jatkossa tarvitaan vähemmän akkuja ja latureita.

AmpShare – powered by Bosch: Lisää helppoutta, joustavuutta ja tehokkuutta

”AmpSharen ansiosta johdoton työmaa on muuttumassa todellisuudeksi. Työstä on tulossa helpompaa, joustavampaa ja tehokkaampaa”, sanoo Henk Becker, Bosch Power Toolsin toimitusjohtaja. "Tässä usean brändin allianssissa yhdistämme kaikki suorituskykymme, ja viemme visiotamme eteenpäin yleisellä akkujärjestelmällä "jakamalla" yksi akku ja yksi logo kaikkien brändien kesken." Suuri etu käyttäjille on, että jo yli 80 miljoonaa Bosch Professional -akkua, jotka on hankittu vuodesta 2008 alkaen, pysyvät yhteensopivina. Niitä voidaan edelleen käyttää kaikkien Boschin ammattityökalujen kanssa – ja tulevaisuudessa kaikkien AmpShare-allianssin työkalujen kanssa – koska taustalla oleva johtava Boschin akkuteknologia on edelleen järjestelmän ytimessä.

Christoph Weiss toimii Feinin, johtavan monitoimityökalujen toimittajan toimitusjohtajana. Weissin mukaan allianssin perustaminen on uusi virstanpylväs yhteistyössä Boschin kanssa. “Kehitimme yhdessä vuonna 2016 Starlock-kiinnitysjärjestelmän monitoimityökaluille. Perustamalla AmpShare-allianssin vahvistamme tätä kehitystä ja tuemme yhteistä visioamme: sitä, että jonakin päivänä pystymme käyttämään yhdellä akulla kaikkia työkaluja, olipa valmistaja mikä tahansa. Multimasterimme lisäksi sovitamme koko Feinin 18 V:n portfolion AmpSharen käyttöliittymään helpottaaksemme asiakkaidemme päivittäistä työtä.”

Rothenberger tuo AmpShare-allianssiin osaamisensa putkistojen liittämisestä, asennuksesta ja huollosta. “Uskomme, että akkukäyttöisyys ja usean merkin yhteinen akkujärjestelmä ovat ratkaisuja, jotka ovat todellinen asiakkaiden toiveiden täyttymys! Joten olemme päättäneet tuoda kaikki akkukäyttöiset tuotteemme osaksi AmpShare-järjestelmää”, kertoo Christian Heinen, Rothenbergerin toimitusjohtaja.

Laajempi osaamisalue ja sovellusvalikoima kuin koskaan

Tästä eteenpäin uuden AmpShare-allianssin jäseniä ovat myös Fischer, maailman teknologinen markkinajohtaja kiinnitystekniikassa; AAT Alber Antriebstechnik GmbH, sähköisten henkilönostinten valmistaja; Bepo, kiinnitys- ja ikkunoiden saneeraukseen tarkoitettujen uurre- ja saumaleikkurien asiantuntija; Förch, sähkötyökalujen toimittaja rakentamiseen, puuntyöstöön, metallintyöstöön, talotekniikkaan sekä kaupalliseen ja teolliseen autoteollisuuteen; Honsel, niittaus- ja kiinnitysratkaisujen asiantuntija; Kolektor, monitoimisten akkupaineruiskujen asiantuntija; Kummert, johtava viemäritarkastusjärjestelmien valmistaja; Leister, johtava muovihitsaus- ja prosessilämpöratkaisujen valmistaja; Mato, voitelulaitteiden asiantuntija; Signode; Orgapack ja Strapex, pakkausasiantuntijat vannetyökalujen kanssa; PerfectPro, johtava työmaaradioiden valmistaja; ja Rexroth, luotettavien kiristysratkaisujen asiantuntija.

Lisäksi Medmix suunnittelee muuntavansa sekä MK- että Cox-sarjan AmpShare-yhteensopiviksi. “300 työkalua, yli 25 merkkiä, yksi akku. Suunnitelmiemme mukaan voimme tarjota ensi vuoden loppuun mennessä yli 300 yhteensopivaa työkalua AmpShare-allianssissa, mukaan lukien 50 uutta 18 V:n työkalua pelkästään Bosch Professionalilta, joiden avulla laajennamme edelleen omaa valikoimaamme”, Henk Becker sanoo. Lisää merkkejä on tulossa.

Paras suorituskyky: akkuteknologiaa innovatiivisille avainbrändeille

Boschin akkuteknologia, johon AmpShare-akut pohjautuvat, tarjoaa käyttäjille monia muita etuja. Näitä ovat täydellinen yhteensopivuus kaikkien vuodesta 2008 eteenpäin valmistettujen Bosch Professional 18V -tuotteiden kanssa tehokas BITURBO-työkalusarja mukaan lukien. Lisäksi etuihin lukeutuvat myös ainutlaatuinen CoolPack-tekniikka pitkän käyttöajan ja -iän takaamiseksi, markkinoiden nopein latausaika sekä korkean suorituskyvyn ProCore18V akut, jotka ovat Boschin tehokkaimmat akut innovatiivisen kennoteknologian ansiosta. Esimerkiksi ProCore18V 4,0 Ah -akku voidaan ladata 50 prosenttiin vain yhdeksässä minuutissa. Löydät lisätietoja AmpSharesta ‒ powered by Bosch osoitteessa: www.ampshare.com.

Lisätietoja antaa:

Janne Seppänen

Market Manager (Bosch Professional)

+358(10)4808331

janne.seppanen@fi.bosch.com

Bosch-konserniin kuuluva Robert Bosch Power Tools GmbH on yksi maailman johtavista sähkötyökalujen, puutarhatyökalujen, sähkötyökalutarvikkeiden ja mittaustyökalujen toimittajista. Vuonna 2021 noin 21 000 työntekijän yrityksen liikevaihto oli 5,8 miljardia euroa, joista noin 80 prosenttia tapahtui Saksan ulkopuolella. Yritys edustaa asiakaslähtöisyyttä ja edistyksellistä suunnittelua Boschin ja Dremelin kaltaisilla tuotemerkeillä. Yrityksen keskeisinä menestystekijöinä ovat toimineet vahva innovatiivisuus ja innovointitahti. Vuonna 2022 Bosch Power Tools tuo markkinoille jälleen yli 100 uutta tuotetta neljässä eri liiketoimintasegmentissä.

Bosch-konserni on johtava maailmanlaajuinen teknologian ja palveluiden toimittaja. Se työllistää noin 402 600 työntekijää maailmanlaajuisesti (31.12.2021). Yhtiön liikevaihto vuonna 2021 oli 78,7 miljardia euroa. Sen toiminta jakautuu neljään toimialaan: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods sekä Energy and Building Technology. Johtavana IoT-toimittajana Bosch tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja älykkäisiin koteihin, neljänteen teolliseen vallankumoukseen, ja mobiliteettiin. Bosch tavoittelee kestävää, turvallista ja jännittävää mobiliteetin visiota. Se hyödyntää anturiteknologian, ohjelmistojen ja palveluiden asiantuntemusta sekä omaa IoT-pilveä tarjotakseen asiakkailleen yhdistettyjä, verkkotunnusten välisiä ratkaisuja yhdestä lähteestä.

Bosch-konsernin strateginen tavoite on helpottaa älykästä asumista tuotteilla ja ratkaisuilla, jotka sisältävät tekoälyä tai jotka on kehitetty tai valmistettu sen avulla. Bosch parantaa elämänlaatua maailmanlaajuisesti tuotteilla ja palveluilla, jotka ovat innovatiivisia ja innostusta herättäviä. Lyhyesti sanottuna Bosch luo teknologiaa, joka on "kehitetty elämää varten". Bosch-konserniin kuuluu Robert Bosch GmbH ja sen noin 440 tytäryhtiötä ja alueyhtiötä noin 60 maassa. Boschin globaali valmistus-, suunnittelu- ja myyntiverkosto kattaa lähes kaikki maailman maat, mukaan lukien myynti- ja palvelukumppanit. Yli 400 toimipisteellään ympäri maailmaa Bosch-konserni on ollut hiilineutraali vuoden 2020 alusta lähtien. Yrityksen kasvun perusta on sen innovatiivisuus. Boschilla on 128 paikkakunnalla ympäri maailmaa noin 76 100 tutkimus- ja kehitystyöntekijää, joista yli 38 000 on ohjelmistoinsinöörejä.