Bosch lanseeraa akkutoimisen poravasaran ammattilaisille

Uusi Bosch GBH 18V-28 DC Professional 18V on tehokkaampi versio johdollisesta vastinparistaan. Innovatiivinen pölynpoisto sekä integroitudut Vibration- ja KickBack Control- toiminnot tekevät poravasarasta entistä käyttäjäystävällisemmän ja turvallisemman.

GBH 18V-28 DC Professional 18V on markkinoiden tehokkain akkukäyttöinen, D-akselilla varustettu poravasara omassa luokassaan. 3,4 joulen iskuvoimalla se on yli 10 % tehokkaampi kuin lähin kilpaileva poramalli, ohittaen tehossa jopa johdollisen vastinparinsa, suositun Bosch GBH 2-28 Professionalin.

Korkean suorituskyvyn, kevyen painon, ohuen muotoilun ja D-muotoisen kahvan ansiosta GBH 18V-28 DC Professional soveltuu ihanteellisesti pystysuoraan tehtävään poraukseen, erityisesti lattian poraukseen ja talttaukseen. Tällaisia tehtäviä ovat mm. teräspalkkien asentaminen, uusien kaapelikanavien raivaaminen sekä laatoituksen poistaminen remonttien yhteydessä.

Innovatiivinen pölynpoisto mahdollistaa pölyttömän porauksen

GDE 28 D Professional -pölynimuri, joka on kehitetty erityisesti GBH 18V-28 DC Professionalille, voidaan kiinnittää nopeasti ja helposti työkaluun. Vain 800 gramman painoinen imuri on 50 prosenttia kevyempi kuin markkinoilla olevat vastaavat pölynimurit. GDE 28 D Professional kiinnittäminen työkaluun on yksinkertaista, ja se suojaa käyttäjäänsä pölyltä tehokkaasti HEPA-suodattimensa ansiosta, jopa porattaessa telineillä, nostureissa tai muissa vaikeapääsyisissä paikoissa, ilman isoa erillistä pölynimuria.

Kun akkuvasaran moottori alkaa käydä, työkalussa oleva lisätuuletin luo tyhjiön ja imee porauspölyn suoraan pölylaatikkoon. Tämän toiminnon ansiosta imuri ei tarvitse omaa energialähdettä ja työkalun akku kestää pidempään kuin aktiivisessa imurissa. Imurissa on kaksi pölysilmukkaa eri sovelluksiin: yksi pienemmille 4-16 millimetrin poraushalkaisijoille, ja toinen suuremmille poraushalkaisijoille aina 28 millimetriin asti. Tarvittaessa jatke voidaan kiinnittää jopa 265 millimetrin pituisille poranterille.

Useita käyttäjänsuojaominaisuuksia, mukaan lukien putoamissuojajärjestelmä

GBH 18V-28 DC Professional on ainoa poravasara luokassaan, joka on varusteltu Vibration Control ja KickBack Control- toiminnoilla. Vibration Control on aktiivinen tärinänvaimennusjärjestelmä, jossa on vastaoskillaattori. Tärinänvaimennusjärjestelmän ansiosta laitteella jaksaa työskennellä huomattavasti pidempään. KickBack Control- toiminnolla vasaran alkaessa pyöriä äkillisesti tai arvaamattomasti, esimerkiksi poran juuttuessa teräsbetoniin, integroitu anturi sammuttaa moottorin sekunnin murto-osassa. Tämä estää odottamattoman takapotkun ja vähentää siten loukkaantumisriskiä. Jos poravasaraa käytetään korkealla, kuten telineillä, se voidaan myös varmistaa putoamisen varalta. Tämä minimoi putoavan poran aiheuttamien loukkaantumisten riskin. Jotta poravasaraa säilytettäisiin turvallisesti eri työvaiheiden välillä, käyttäjät voivat ripustaa sen integroidun työkalukoukun avulla.

Professional 18V -järjestelmä säästää aikaa, tilaa ja rahaa

GBH 18V-28 DC Professional toimii tehokkailla 18V akuilla. Käyttäjät voivat hyödyntää korkean suorituskyvyn ProCore18V akkuja, joiden kapasiteetti on 4,0 Ah - 12,0 Ah erityisen vaativiin poraus- ja piikkaustehtäviin. Riippumatta siitä, mitä akkua käytät, Bosch takaa täydellisen yhteensopivuuden uusien ja olemassa olevien saman jänniteluokan sähkötyökalujen ja laturien kanssa. Kiitos Professional 18V -järjestelmän avaamisen muille valmistajille, yhteensopivuus ulottuu jopa Boschin työkaluvalikoiman ulkopuolelle. Useita merkkejä, useita työkaluja, yksi akkujärjestelmä. Säästät käyttäjien aikaa, tilaa ja rahaa.

GBH 18V-28 DC Professional poravasara ja GDE 28 D Professional -imuri ovat saatavilla maaliskuusta 2022 eteenpäin. Ilmoitetut hinnat ovat suositushintoja.

Lehdistökuvat löytyvät täältä.

Tekniset tiedot  GBH 18V-28 DC Professional
Jännite  18V
Iskuenergia  3,4 J