Braun vetää kaksi tuotetta pois markkinoilta

Braunin Kronbergin tehdas Saksassa on ilmoittanut tänään vetävänsä kaksi tuotetta pois markkinoilta. Ilmoitus koskee huhtikuun 2007 ja marraskuun 2008 välisenä aikana valmistettuja Braun Satin Pro and Braun Satin Hair Colour -hiustenkuivaajia, mutta ei muita Braun-hiustenkuivaajia.

Braunin päätös pohjautuu siihen, että pieni osa hiustenkuivaajista ei täyttänyt Braunin tiukkoja laatuvaatimuksia. Tuotteiden käytössä saattaa olla mahdollinen turvallisuusriski, mikäli käyttöohjeita ei noudateta tarkasti. Tarkemmin määriteltynä on olemassa pieni mahdollisuus, että poistuvien tuotantoerien tuotteet voisivat syttyä palaamaan kosteassa tilassa käytettynä oikosulun tai ylikuumentumisen seurauksena, mikäli viallisen tuotantoerän sähkölaitetta ei irroteta pistorasiasta käytön jälkeen. Riski on olemassa, vaikka kuivain olisi kytketty pois päältä. Tämän vuoksi kuluttajia, joilla on edellä mainittu kuivain, pyydetään poistamaan tuote käytöstä välittömästi. Markkinoilta poistettavat tuotteet tunnistaa tyyppinumerosta ”3549” sekä tuotekoodista ”701” koodiin ”852”. Tyyppinumeron löytää kuivaajan kahvaosasta. Tuotteen koodi on painettu tuuletusaukon sivuun, ja on nähtävissä kun poistaa tuotteesta tuulettimen takana olevan suojafiltterin. Ohjeet kuivaajan tuotekoodin identifioinniksi (HUOM! Liitetidostossa näkyvät myös kuvat): 1. Tuotteen tyyppinumeron “3549” tunnistaa kahvan yläosaan painetusta numerosarjasta. 2. Sammuta laite ja irrota tuote pistorasiasta. Poista tämän jälkeen tuotteen suojafiltteri laitteen takaosasta.   3. Identifioi tuotekoodi tuuletusaukosta. Tuotteet joissa on valmistuskoodi ”701” – ”851” vedetään pois markkinoilta. Kuluttajia, jotka löytävät omistamastaan tuotteesta koodin välillä ”701” – ”852” pyydetään ottamaan yhteyttä maksuttomaan palvelunumeroon: 0800-41071, jossa neuvotaan tarkemmin miten tuotteen voi vaihtaa. Tuotteiden markkinoilta vetäminen on vapaaehtoinen varotoimi mahdollisen riskin eliminoimiseksi. Vaikka riski onkin minimaalinen, Braun ryhtyy toimenpiteisiin, koska on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen täysin turvallisia tuotteita, jotka läpäisevät tiukat turvallisuusvaatimukset. Braun pahoittelee etukäteen kuluttajapalautuksesta mahdollisesti aiheutuvia hankaluuksia. http://braun.com/se/home.html * * *