Budbee ja Finlayson yhteistyöhön verkkokauppakuljetuksissa

Verkkokauppatoimituksiin erikoistunut ruotsalainen startup Budbee aloittaa yhteistyön suomalaisen tekstiilivalmistaja Finlaysonin kanssa. Pandemian aikana verkkokauppansa kolminkertaistanut Finlayson näkee yhteistyön luonnollisena osana kestävää kasvuaan. Budbeen toimitukset logistiikkakeskuksilta kotioville sekä pakettiautomaatteihin tehdään täysin fossiilivapaasti.

Nopeasti kasvava ilmastoystävällisistä kuljetuksistaan tunnettu Budbee laajentaa edelleen toimintaansa aloittamalla yhteistyön suomalaisen tekstiiliteollisuuden pioneerin, Finlaysonin kanssa. Finlayson ja Budbee käynnistävät yhteistyön kotiinkuljetuksilla sekä  Budbee Box -pakettiautomaattitoimituksilla. Toimituksissaan Budbee panostaa positiiviseen asiakaskokemukseen ja helppouteen. Budbee on ensimmäinen toimija Suomessa, joka on yhdistänyt kotiinkuljetukset ja pakettiautomaatit saumattomaksi kokonaisuudeksi, josta asiakkaan on vaivatonta valita tilanteeseen sopivin ratkaisu.

“Olemme innoissamme siitä, että Suomen pitkäikäisin tekstiilialan yritys Finlayson on valinnut juuri Budbeen yhteistyökumppanikseen verkkokaupan saralla. Me Budbeella uskomme siihen, että kiristyvässä kilpailussa pärjäävät ne, jotka ylittävät asiakkaiden odotukset ja tarjoavat joustavia palveluita”, sanoo Budbee Suomen kaupallinen johtaja Rita Kerola.

Budbeen tähtäimessä on olla alan vihrein kuljetusvaihtoehto, ja samanaikaisesti muuttaa koko verkkokauppa-alan toimintatapoja kestävimmiksi. Budbee tekee verkkokauppatoimitukset lajittelukeskukselta kotiovelle fossiilivapaasti ja optimoi toimitusreittinsä mahdollisimman vähäpäästöisiksi omaa teknologiaansa hyödyntäen. Myös palautukset hoidetaan aina fossiilivapaasti. Vastuullisuusteoistaan tunnettu Finlayson näkeekin yhtenevät arvot merkittävänä ajurina yhteistyön aloittamiselle:

”Vastuullisuus on tekoja, ja yhteistyö Budbeen kanssa onkin luonnollinen jatkumo tavoitteellemme toimia vastuullisesti kaikilla toimintamme osa-alueilla, myös verkkokauppatoimituksissa. Yhteistyön myötä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme kotimaisia laadukkaita tekstiilejä entistäkin vastuullisemmin toimitusten viimeisten kilometrien ollessa fossiilivapaita”, sanoo Finlaysonin eCommerce Manager Mirka Erander.

Finlayson kasvatti pandemia-vuonna 2020 liikevaihtoaan peräti 43 prosenttia ja kolminkertaisti verkkokauppansa. Myynnin siirryttyä entistä enemmän verkkoon, on keskittynyt vahvasti logistiikkaketjujen ja verkkokaupan uusimiseen, sekä asiakaskokemuksen kehittämiseen. Yhteistyö kuluttajalähtöisen Budbeen kanssa on luonnollista jatkumoa tälle kehitystyölle.

Budbee toimii Suomessa pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Oulussa, Lahdessa, Kuopiossa ja Jyväskylässä. Budbee Box -pakettiautomaatteja sijaitsee HOK-Elannon toimipisteissä, Lidl Suomi -myymälöissä sekä R-kioskeissa. Budbeen tavoitteena on mahdollistaa verkkokaupan kasvu kestävästi ja asiakaslähtöisesti.

Rita Kerola, Head of Commercial, Finland
rita.kerola@budbee.com
+358 40 865 6892

Budbee on teknologiayritys, joka vastaa verkkokauppakuljetusten haasteisiin ratkaisulla, joka yhdistää Budbeen oman logistiikan ja teknologisen innovaation kokonaisuudeksi nimeltä Logtech. Olemme uudistaneet vuodesta 2016 saakka verkkokaupan kotiintoimitusten alaa antamalla päätäntävallan toimitusajasta ja -tavasta asiakkaalle. Tarjoamme innovatiivisia ja joustavia toimituspalveluita yli 25 miljoonalle kuluttajalle Tanskassa, Suomessa, Ruotsissa ja Alankomaissa. Olemme dynaaminen ja vauhdilla kasvava yritys, jonka ensisijaisena tavoitteena on luoda asiakkaalle paras mahdollinen kokemus verkkokaupan kotiinkuljetuksesta. Budbee toimii Suomessa pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella, Turussa ja Oulussa, Lahdessa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Keravalla, ja sitä käyttävät esimerkiksi H&M, Yliopiston Apteekki, Sportamore, Musti ja Mirri, Asos, XXL, Lindex, Stadium sekä Ruohonjuuri. www.budbee.fi