Budbee yhteistyöhön Stockmannin kanssa verkkokauppakuljetuksissa

Ruotsalainen teknologia-startup Budbee aloittaa yhteistyön tavaratalo Stockmannin kanssa. Yhteistyö on juuri käynnistynyt kotiinkuljetuksilla ja laajenee myöhemmin myös Budbee Box -pakettiautomaattitoimituksiin. Yritys tiedotti viime kuussa laajentaneensa toimintaansa Suomessa myös pakettiautomaatteihin ja yhdistäneensä kotiinkuljetukset sekä pakettiautomaatit saumattomaksi ja joustavaksi kokonaisuudeksi. Budbee tekee toimitukset kotiovelle ja pakettiautomaatteihin täysin fossiilivapaasti.

Budbee kasvattaa jälleen toimintaansa Suomessa aloittamalla yhteistyön Stockmannin kanssa. Teknologisen innovaationsa ja ekologisten toimintaperiaatteensa ansiosta menestyksekkäästi kasvanut Budbee toimii nyt Suomessa jo 12 kaupungissa.Asiakaskokemuksen parantaminen ja ekologisuus perusteina yhteistyölle

Stockmann on lyhyessä ajassa ottanut monia verkkokaupan vastuullisuutta eteenpäin vieviä askelia, joista tuoreimpana on yhteistyö Budbeen kanssa. Stockmann haluaa yhteistyöllä vähentää verkkokauppansa hiilijalanjälkeä ja tarjota asiakkaille lisää vastuullisia vaihtoehtoja. Yhteistyöllä on myös määrä parantaa asiakastyytyväisyyttä tarjoamalla saumatonta asiakaskokemusta ja ekologisempia palveluita.

“Haluamme kehittää verkkokaupan asiakaskokemusta palvelemalla asiakasta joustavasti juuri hänen toivomallaan tavalla. Meille on tärkeää, että asiakas voi tehdä vastuullisia valintoja verkkokauppaostosten jokaisessa vaiheessa”, Stockmannin logistiikasta vastaava johtaja Jari Reinikainen sanoo.

Stockmann avasi loppuvuonna 2020 uudistuneen verkkokaupan, jota on kehitetty yhdessä asiakkaiden kanssa. Verkkokaupan kehitystyötä varten Stockmann keräsi asiakkailtaan suuren määrän palautetta, ja kasvatti ymmärrystään siitä, millaista palvelua ja ominaisuuksia asiakkaat stockmann.comilta odottavat. Tärkeitä asiakkaiden esiin nostamia seikkoja olivat muun muassa ostopolun helppous ja mahdollisuus tehdä kestäviä valintoja:

"Keräämme edelleen ahkerasti asiakkaidemme palautteita stockmann.comiin liittyen ja kehitämme kauppaa jatkuvasti. Palautteen perusteella asioinnin vaivattomuus ja mahdollisuus tehdä arjen parempia valintoja ovat nousseet ostokokemuksen kannalta tärkeiksi tekijöiksi. Budbee onkin mainio kumppani parantamaan asiakaskokemusta tällä saralla”, Stockmannin verkkokaupasta vastaava johtaja Veronica Rinnelä sanoo.

Budbee haluaa muuttaa verkkokauppa-alan toimintatapoja kestävämmiksi ja näyttää mallia alan vihreimpänä kuljetusvaihtoehtona. Se kompensoi kaikki aiheuttamansa hiilidioksidipäästöt 110-prosenttisesti, ja tekee toimitukset lajittelukeskukselta kotiovelle täysin fossiilivapaasti. Budbee kokee yhteistyön olevan tärkeä askel myös omalle toiminnalleen Suomessa:

“Olemme ylpeitä, että ikoninen Stockmann on valinnut juuri Budbeen kumppanikseen verkkokaupan saralla. Yhteistyö todistaa, että Budbeen kaltaista palvelua on kaivattu Suomeen ja että olemme tulleet tänne jäädäksemme ja muuttaaksemme verkkokauppatoimitusten tapaa pysyvästi”, kertoo Budbeen kaupallinen johtaja Rita Kerola.

Budbee toimii Suomessa pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Oulussa, Lahdessa ja Jyväskylässä. Budbee Box pakettiautomaatteja sijaitsee HOK-Elannon toimipisteissä, Lidl Suomi -myymälöissä sekä R-kioskeissa. Budbeen tavoitteena on mahdollistaa verkkokaupan kasvu kestävästi ja asiakaslähtöisesti.

Budbee

Rita Kerola, Head of Commercial, Budbee Finland

rita.kerola@budbee.com

Stockmann