Bussilippujen hinnat nousevat toukokuun alussa

Matkahuollon myymien bussilippujen hinnat nousevat 1. toukokuuta alkaen. Hintojen muutokseen vaikuttaa polttoaineen hinnan nousu.

Bussilippujen kuluttajahinnat muuttuvat 1. toukokuuta lukien. Kertalippujen hinnankorotus on 3 % ja 44 matkan vuosilippujen 4 %. Pääasiallinen syy korotukseen on polttoaineen hinnan voimakas nousu viimeisen puolen vuoden kuluessa. Linja-autoliikenteen kustannukset kohosivat vuonna 2010 yhteensä noin 5,9 %.

Edellisen kerran bussilippujen hinnat nousivat heinäkuussa 2010.

Ennen hinnankorotusta Matkahuollosta ostetut bussiliput kelpaavat lipputuotteissa mainitun kelpoisuusajan loppuun.

Heikki Kääriäinen, toimitusjohtaja, Linja-autoliitto, puh. 0400 413 007

Jukka Ylitalo, henkilöliikennepäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 764 4386

Oy Matkahuolto Ab on suomalaisten bussiyritysten omistama bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut kehittää ja ylläpitää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja ja -tuotteita, muun muassa valtakunnallista matkalippujärjestelmää. Pakettipalvelut ylläpitää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusta, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen, Ahvenanmaalle sekä TNT:n kautta ympäri maailmaa. Verkkokaupan ja etämyynnin pakettipalveluja saa Suomen Lähikauppa Oy:n toimipaikoista, joita ovat Siwat, Euromarketit ja Valintatalot. Matkalippujen lunastus- ja matkakorttien latauspalveluja tarjoavat R-kioskit. Matkahuollon noin 2 500 palvelupisteestä 50 on yhtiön omia toimipaikkoja.