Bussilla juhannuksen viettoon

Juhannus tuo muutoksia bussiliikenteen aikatauluihin. Tarkat aikataulutiedot saa Matkahuollosta. Matkahuolto suosittelee matkalippujen ostamista hyvissä ajoin, sillä juhannus on vuoden vilkkain matkustusajanjakso. Ruuhkaisimpien lähtöjen odotetaan ajoittuvan torstaille 23.6. ja juhannusaaton aamupäivälle 24.6.

Juhannuksen pyhät aiheuttavat muutoksia bussiaikatauluihin. Erityisesti juhannusaaton iltana sekä juhannuspäivänä vuoroja liikennöidään rajoitetusti.

Kaikki aikataulutiedot juhannuksen poikkeukset mukaan lukien saa Matkahuollon internetsivuilla osoitteesta matkahuolto.fi ja mobiiliversiona osoitteesta m.matkahuolto.fi. Aikatauluhakuun kannattaa syöttää tarkka lähtöpäivä, jotta hakupalvelu osaa huomioida mahdollisen aiottuna matkustuspäivänä voimassaolevan poikkeusliikenteen.

Aikataulut voi tarkistaa myös puhelimitse Matkahuollon asiakaspalvelukeskuksesta 0200 4000. Asiakaspalvelukeskus palvelee ma-pe klo 8–19, paitsi juhannusaattona 24.6. Asiakaspalvelukeskuksen ollessa suljettu samassa palvelunumerossa aikataulutiedusteluihin vastaa Eniro Sentraali Oy. Puhelun hinta on 1,71 € / min + pvm.

Pikavuorojen aikatauluja voi katsoa lisäksi YLE:n teksti-tv:n sivulta 440.

Liput etukäteen

Juhannuksena matkustavien kannattaa hankkia bussi- ja paikkaliput jo etukäteen Matkahuollosta. Pika- ja useisiin vakiovuoroihin voi varata bussi- ja paikkaliput puhelimitse numerosta 0200 4000. Puhelimitse varatut liput voi lunastaa Matkahuollon omista toimipaikoista ja R-kioskeilta. Bussiliput voi myös ostaa internetistä Matkahuollon sivuilta. Samalla voi varata haluamansa istuimen bussissa. Juhannuspyhien sekä niitä seuraavan maanantain 27.6. netti- ja paikkaliput on hankittava ja lunastettava torstaihin 23.6.2010 klo 13.00 mennessä.

Jukka Ylitalo, henkilöliikennepäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh 040 764 4386.

Oy Matkahuolto Ab on suomalaisten bussiyritysten omistama bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut kehittää ja ylläpitää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja ja -tuotteita, muun muassa valtakunnallista matkalippujärjestelmää. Pakettipalvelut ylläpitää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusta, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen, Ahvenanmaalle sekä TNT:n kautta ympäri maailmaa. Verkkokaupan ja etämyynnin pakettipalveluja saa Suomen Lähikauppa Oy:n toimipaikoista, joita ovat Siwat, Euromarketit ja Valintatalot. Matkalippujen lunastus- ja matkakorttien latauspalveluja tarjoavat R-kioskit. Matkahuollon noin 2 500 palvelupisteestä 50 on yhtiön omia toimipaikkoja.