Clarion-hotellit Helsinki Design Weekin pääyhteistyökumppaniksi ‒ tilaa luovuudelle ja uudenlaisille kohtaamisille

Lokakuussa Jätkäsaareen avautuva Clarion Hotel Helsinki ja Vantaan Aviapoliksessa pian palveleva Clarion Hotel Helsinki Airport ovat tulevana vuonna Helsinki Design Week -tapahtuman pääyhteistyökumppani.  Kumppanuuden tavoitteena on nähdä Helsinki entistä innostavampana paikkana asua ja vierailla.

Helsinki Design Week on Pohjoismaiden suurin muotoilufestivaali, ja se esittelee muotoilun uusia tekijöitä ja ilmiöitä, promotoi muotoilua kansainvälisesti yhteistyössä eri toimijoiden kanssa ja tarjoaa kaupunkilaisille alustan osallistua muotoilun keinoin kaupungin kehittämiseen ja siitä keskustelemiseen. Avoimuus monenlaisille ideoille, yhteistyö ja valmius lähteä rohkeasti mukaan uusiin asioihin ovat tärkeitä myös Clarion-hotelleille.

”Yhteistyö Helsinki Design Weekin kanssa on meille todella luonnollinen juttu”, kertoo Clarion Hotels Finlandin Area General Manager Inari Lehtinen. ”Haluamme olla aktiivinen toimija pääkaupunkiseudulla ja tarjota kaupunkilaisille paljon muutakin kuin nukkumapaikkoja. Hotelli voi olla yhtenä päivänä galleria taidenäyttelylle, toisena estradi aloitteleville stand up -koomikoille ja kolmantena areena luovalle työpajalle.”

Mahdollisuuksia oivaltaa ja ihastua

Taide, muotoilu ja arkkitehtuuri ovat tärkeä osa Clarion-hotellien identiteettiä. Aviapolikseen avautuvan hotellin sisustuksessa on runsaasti uusia designhelmiä Suomesta ja maailmalta. Talossa näkyy monen huippuosaajan kädenjälki ‒ Mikko Paakkanen on suunnitellut yhden kokoushuoneen sisustuksen, ja hotelli on tiiviissä yhteistyössä Vantaan taidemuseo Artsin kanssa. Jätkäsaaren Clarion-hotellissa ovat vahvasti esillä monet Artekin ja Vitran designklassikot, kuten ikoniset Mehiläispesä-valaisimet ja Aallon Tankki-nojatuolit.

”Clarion-hotellit ovat kohtaamispaikkoja ja haluamme luoda vieraillemme mahdollisimman inspiroivat puitteet. Siksi aulatilojemme kaikille avoimet oleskelutilat ‒ Living Roomit ‒ täyttyvät mahdollisuuksista innostua ja ihastua niin designesineisiin, taideteoksiin kuin musiikkiin ja rentoon tunnelmaan", Lehtinen jatkaa.

Helsinki Design Week järjestää osana vuoden 2017 festivaalia World Design Weeks Summit -tapahtuman. Se tullaan järjestämään syyskuussa Clarion Hotel Helsingin kongressikeskukseksi muuntautuneessa makasiinirakennuksessa. Yhteistyö levittäytyy hotellien lisäksi kaupunkiin, työpajoihin ja Design Weekin tapahtumiin.

”Olemme olleet Clarionin kanssa samalla aaltopituudella ensitapaamisesta saakka. Meidän molempien tavoitteena on tehdä Helsingistä entistä parempi, hauskempi ja yllätyksellisempi. Odotamme innolla tulevaa yhteistyötä”, kertoo Helsinki Design Weekin markkinointijohtaja Petra Majander.

Clarion Hotel Helsinki avaa ovensa Jätkäsaaressa 17. lokakuuta ja Clarion Hotel Helsinki Airport Vantaan Aviapoliksessa 22. lokakuuta 2016. Hotellit työllistävät avauduttuaan yhteensä noin 250 henkilöä ja tuovat Helsinkiin 683 uutta hotellihuonetta.

Faktoja Clarion Hotel Helsingistä:
425 hotellihuonetta
15 kokoustilaa
1 ravintola, 3 baaria
2 näköalasaunaa, 1 kuntosali
1 näköalauima-allas
Faktoja Clarion Hotel Helsinki Airportista:
258 hotellihuonetta
12 kokoustilaa
1 ravintola, 1 baari
2 saunaa, 1 kuntosali

Clarion Hotel -brändin hotellit ovat energisiä kohtaamispaikkoja, jotka sijaitsevat keskeisellä paikalla ja sopivat konferenssien, tapahtumien ja liiketapaamisten järjestämiseen. Clarion Hotel on valittu seitsemän kertaa peräkkäin Ruotsin parhaaksi hotelliketjuksi Grand Travel Awards -kilpailussa. 1 200 alan myyntiedustajaa äänestävät kilpailun voittajasta. Clarion Hotel on osa Nordic Choice Hotels -ryhmää. Lisätietoja: www.nordicchoicehotels.com/clarion

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 186 hotellin ja 13 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 15 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Vuonna 2005 perustettu Helsinki Design Week on Pohjoismaiden suurin muotoilufestivaali, joka esittelee muotoilun uusia tekijöitä ja ilmiöitä ja promotoi muotoilua kansainvälisesti. Ohjelma sisältää vuosittain yli 250 tapahtumaa. Ne levittäytyvät ympäri kaupunkia museoista markkinoille ja seminaarisaleista salakauppoihin. Vuonna 2016 festivaali tavoitti 158 000 kaupunkilaista. Helsinki Design Weekiä tuottaa designpalvelutoimisto Luovi Production Oy.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Ulla Helander