Clarionin Talent Hunt houkutteli Finlandia-taloon noin 600 työnhakijaa

Suomeen saapuvan hotelliketju Clarionin rekrytointitapahtuma Talent Hunt houkutteli Finlandia-taloon noin 600 työnhakijaa. Clarion rekrytoi lähes 250 uutta työntekijää kahteen pääkaupunkiseudulle avautuvaan hotelliin. Finlandia-talossa järjestetyssä tilaisuudessa jokainen hakija sai esitellä osaamistaan kahden minuutin ajan. Tilaisuudessa nähtiinkin erilaisia taidonnäytteitä tekstiilitaiteesta runonlausuntaan.

Maanantaina 9.5. ensimmäistä kertaa Suomessa järjestetyssä Talent Hunt -tapahtumassa hakijat saivat esitellä itseään ja osaamistaan kahden minuutin ajan tuomaristolle. Esityksen muoto oli vapaa. Tilaisuudessa nähtiinkin esitelmien lisäksi esimerkiksi tekstiilitaidetta ja runonlausuntaa.

”Suomalaisia pidetään Ruotsissa hiljaisina. Tämän päivän perusteella olen täysin eri mieltä. Oli hienoa tavata energisiä ja innokkaita, eri-ikäisiä ja eri taustoista tulevia hakijoita. Erilainen rekrytointitapa on yksi esimerkki yrityskulttuuristamme. Haluamme muuttaa tavan, jolla ihmiset ajattelevat hotelleista”, kertoo Henrik Berghult, Senior Vice President, Clarion Hotels.

Talent Huntiin osallistui noin 600 työnhakijaa, joista Clarion rekrytoi kahteen lokakuussa avattavaan hotelliinsa noin 250. Talent Huntin jälkeen osa hakijoista kutsutaan jatkoon ryhmähaastatteluihin. Prosessissa on yhteensä viisi vaihetta. Clarion on järjestänyt aiemmin Talent Hunt -tapahtumia Ruotsissa ja Norjassa. Tapahtumat ovat olleet erittäin suosittuja ja esimerkiksi Malmössä Malmö Live -hotellin tapahtumassa paikalle saapui peräti 3 500 hakijaa. Muiden maiden hyvät kokemukset kannustivat tuomaan konseptin Suomeen.

”Meille on tärkeintä löytää parhaat osaajat hotelleihimme. Uusilla toimintatavoilla haluamme ravistella tylsiä työnhaun käytäntöjä. Talent Hunt oli erittäin onnistunut ja erityisen hienoa oli päästä tapaamaan näin monia rohkeita ja intohimoisia ammattilaisia. Hakijoiden joukossa oli edustettuina kymmeniä kieliä ja kulttuureita”, kommentoi Clarion Hotels Finlandin Area General Manager Inari Lehtinen.

Clarion Hotel Helsinki avaa ovensa Jätkäsaaressa 17. lokakuuta ja Clarion Hotel Helsinki Airport Vantaan Aviapoliksessa 22. lokakuuta 2016. Molempiin hotelleihin avataan myös huippukokki Marcus Samuelssonin suunnittelema ravintola Kitchen & Table.

Clarion Hotel -brändin hotellit ovat energisiä kohtaamispaikkoja, jotka sijaitsevat keskeisellä paikalla ja sopivat konferenssien, tapahtumien ja liiketapaamisten järjestämiseen. Clarion Hotel on valittu seitsemän kertaa peräkkäin Ruotsin parhaaksi hotelliketjuksi Grand Travel Awards -kilpailussa. 1 200 alan myyntiedustajaa äänestävät kilpailun voittajasta. Clarion Hotel on osa Nordic Choice Hotels -ryhmää. Lisätietoja: www.nordicchoicehotels.com/clarion

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 186 hotellin ja 13 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 15 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Ulla Helander