Clippakioski Kansalaistorille - Clipperin oma lippakioski saapuu lämmittämään helsinkiläisiä syyskuussa – teetä arjen hyviä tekoja vastaan

Tuodakseen piristystä ja lämpöä synkkään ja sateiseen syyskuuhun, Clipper lanseeraa Clippakioskin: ikonisten lippakioskien mallisen liikkuvan kioskin, joka saapuu lämmittämään helsinkiläisiä 15.9.2014–26.9.2014 välisenä aikana kaupungin sydämeen Kansalaistorille. Clippakioski tarjoilee teetä kahden viikon ajan – ei rahaa vaan kaupunkilaisten hyviä tekoja vastaan.

Syyskuussa kesän helteet ovat vain kaunis muisto. Keskellä syksyn pimeneviä iltoja ja sadepäiviä jokainen kaipaa piristystä. Tuodakseen iloa Helsingin katukuvaan ja saattaakseen kaupunkilaisia yhteen, englantilainen teetalo Clipper lanseeraa Suomeen ensimmäisen kioskinsa: Clippakioskin. Ikonisia helsinkiläisiä lippakioskeja muistuttava kioski istuu täydellisesti kaupungin katukuvaan ja tarjoilee teetä Clipperin laajasta valikoimasta kahden viikon ajan Helsingin sydämessä Kansalaistorilla. Clippakioskin lipan alle pääsee kätevästi pakoon sadetta ja tuulta. Lisäksi sieltä saa mukaansa kupillisen kuumaa teetä – ja roppakaupalla hyvää mieltä.

Maksuvälineenä Clippakioskissa toimii rahan sijaan hyvät teot. Kaupunkilaiset voivat piristää toisiaan esimerkiksi lataamalla sosiaalisen median kanaviinsa upeita syys- tai teekuvia, soittaa kaipaamalleen ystävälle, jakaa kauniin ajatuksen tuntemattomalle ohikulkijalle tai tarjota sateenvarjostaan suojaa sateessa kastuvalle. Palkinnoksi hyvästä teostaan saa sekä lämpimän mielen että kupin herkullista ja höyryävän kuumaa Clipper-teetä.

Kiasman ja Musiikkitalon välissä sijaitseva Kansalaistori on viime vuosina toiminut erilaisten kaupunkitapahtumien näyttämönä. Clippakioski saapuu osaltaan elävöittämään tätä kaupunkikulttuuria, sillä kioskilla tullaan järjestämään kahden viikon ajan runsaasti erilaisia aktiviteetteja ja tapahtumia. Paikalle pääsee helposti kävellen tai baanaa pitkin pyöräilemällä.

Koska yksi kupillinen teetä on vasta alkua, lippakioskissa vierailevat saavat lisäksi ostaa Clipper-teetä alennettuun hintaan Ruohonjuuri-liikkeistä ja -verkkokaupasta kioskilla jaettavilla alennuskupongeilla. Koska Clipperillä uskotaan, että jokainen teekuppi on nautinto, tee valmistetaan aina eettisesti tuotetuista laadukkaista raaka-aineista.

Miltton Oy

Katja Nyman

katja.nyman@miltton.fi

Clipper Teas Ltd on vuonna 1984 perustettu englantilainen teetalo. Se lanseerasi ensimmäisen Reilun kaupan teen vuonna 1994, jolloin Reilun kaupan tuotteita oli myynnissä vasta harvoja. Clipperin tuotevalikoimista löytyy tavanomaisten teelaatujen lisäksi luomu- ja Reilun kaupan teetä. Teen valmistuksessa ei ole myöskään käytetty keinotekoisia aineita ja teepussit ovat valkaisemattomia. Tee on tuotettu tarjoamalla viljelijöille parhaimmat mahdollliset olosuhteet. Clipper-teetä tuo maahan Aduki Oy, joka on markkinoinut Suomessa luomu-ja Reilun kaupan tuotteita jo vuodesta 1980.