Compass Group tuo lounasravintoloihinsa uuden take away -tuoteperheen – annokset on kehitetty yhteistyössä asiakkaiden kanssa

Compass Group tuo syyskuun aikana Suomessa lounasravintoloidensa valikoimaan uudet Food & Co Take Away -valmisruoat. Kymmenen erilaisen valmisruoan tuoteperhe on suunniteltu helpottamaan lounasruokailijoiden arkea niin etätöissä kuin töiden jälkeen. Tuoteperheestä löytyy vaihtoehdot niin kasvis- kuin sekasyöjille. Annosten makuvalikoima on viimeistelty yhdessä kuluttajien kanssa.

​​​

Compass Group Suomen lounasravintoloista voi syyskuusta alkaen ostaa lounaan ja kahvilatuotteiden lisäksi mukaansa käytännöllisiä take away -valmisruokia. Food & Co Take Away -ruoat on suunniteltu helpottamaan arkea. Aterian voi napata mukaansa esimerkiksi illallista tai seuraavan päivän lounasta varten.

Alkusysäys tuoteperheelle oli Compass Groupin vuonna 2020 toteuttama tutkimus, jossa asiakkaat toivoivat paikan päällä nautitun lounaan rinnalle maistuvia take away -vaihtoehtoja ruokailuun. Tarpeeseen on vaikuttanut arjen muuttuminen töiden suhteen joustavammaksi. Hybridi- ja etätyötä tekevät ihmiset eivät syö joka päivä lounasta ravintolassa, mutta työn lomassa lounaan valmistaminen kotona alusta asti voi olla haastavaa.

“Muuttunut maailma ja uusi hybridityöympäristö haastoivat meidät luomaan konseptin, joka tavoittaa asiakkaamme ja palvelee heitä myös perinteisen lounashetken ulkopuolella. Food & Co -tuoteperheen ateriat tarjoavat arkeen helppoutta ja joustavuutta, kun kotiin lähtiessä voi poimia etäpäivän ravitsevan aterian mukaansa tai viedä vaikka kotijoukoille valmiin herkullisen ruuan ilman erillistä kauppareissua”, kertoo Compass Groupin kehitysjohtaja Kristiina Ramirez.

Annokset valmistetaan Vantaan Isojen Patojen keittiössä

Ruoka-annokset valmistetaan alusta loppuun Compass Groupin Isojen Patojen keittiössä Vantaan Pakkalassa. Niiden makumaailmassa näkyy kokkien vankka ammattitaito ja pitkä kokemus suomalaisten makumieltymyksistä. Annosten valmistuksessa, raaka-ainevalinnoissa ja myös pakkauksissa on huomioitu vastuullisuus ja valintojen läpinäkyvyys.

”Tuotesarjan pakkaukset on valittu vastuullisesti ja ne sisältävät 85 % vähemmän muovia kuin perinteinen muovirasia. Pakkaus on helppo kierrättää muovi- ja kartonkikeräykseen”, kertoo Compass Groupin kehityspäällikkö Timo Paasonen.

Tuoteperheen annokset lanseerataan lounasravintoloihin koko Suomeen porrastetusti syyskuun aikana. Annosten hinnat sijoittuvat välille 5,40 €–6,90 €.

Lisätietoa tuotesarjasta ja niitä myyvät ravintolat löytyvät osoitteesta: compass-group.fi/takeaway

Kehitysjohtaja, uudet liiketoiminnot Kristiina Ramirez, p. 044 711 9564

Haastattelupyynnöt: brändi- ja viestintäjohtaja Satu Ikäheimo, p. 050 380 4996

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@compass-group.fi

Compass Group on maailman johtava ruoka- ja monipalveluyhtiö. Tuomme iloa ja virkistystä päivään maailmanlaajuisesti 44 maassa tarjoilemalla esimerkiksi koululaisille, opiskelijoille, työntekijöille, toipilaille, senioreille ja tapahtumakävijöille 5,5 miljardia ateriaa vuodessa paikan päällä tai mukaan otettuna. Brändejämme Suomessa ovat muun muassa Food & Co, Market 24/7, Tastory ja Amica.

Suomessa meitä compassilaisia on noin 3 000 ammattilaista palvelemassa asiakkaitamme suurella sydämellä, aina turvallisuus, terveys ja hyvinvointi etusijalla. Rakas kotiplaneettamme tarjoaa tilat ja ainekset tähän huolenpitoon ja nautiskeluun, joten meidän on vuorostamme kannettava vastuu ympäristöstä ja ilmastosta. Me compassilaiset tuomme pöytään vaikuttavan kattauksen laadukkaita ruoka- ja monipalveluita, joista asiakkaan on aina vaivatonta valita vastuullisesti. Meillä jokaisen ainutlaatuista työpanosta arvostetaan: rakennamme yhdessä uusia toimintatapoja sekä parempaa henkilöstö- ja asiakaskokemusta. www.compass-group.f