Daniel Rantalasta peliyritys Fingersoftin ensimmäinen Chief Growth Officer

Hill Climb Racing -pelien kehittäjä keskittyy kasvuun.

Oululainen mobiilipelitalo Fingersoft on nimittänyt Daniel Rantalan yhtiön ensimmäiseksi kasvujohtajaksi (Chief Growth Officer) ja myös johtoryhmän jäseneksi. Rantala on työskennellyt yrityksessä 7 vuotta, viimeisimmäksi liiketoimintajohtajana. Sitä ennen Rantala vastasi Fingersoftin julkaisuliiketoiminnasta.

“Hill Climb Racing -pelisarjalla ja uusilla peleillämme on lukuisia kasvumahdollisuuksia. Viime vuosina olemme kehittäneet Hill Climb Racingin brändiä sekä vahvistaneet henkilöstömääräämme uusilla tiimeillä ja uudella osaamisella. Nyt olemme valmiina hakemaan uutta kasvua. Strategiamme päivityksen jälkeen Daniel on juuri oikea henkilö viemään meidät uuteen suuntaan,” toimitusjohtaja Jaakko Kylmäoja kertoo.

“Lähden kiihdyttämään Fingersoftin kasvua suurella intohimolla. Keskitymme innovaatioihin ja strategisiin kumppanuuksiin, ja olemme valmiita avaamaan uusia mahdollisuuksia dynaamisella ja jatkuvasti muuttuvalla pelialalla. Fingersoftilla on ainutlaatuinen kasvumahdollisuus, sillä pelejämme pelaavat kymmenet miljoonat pelaajat joka kuukausi, ja kehitämme heille täysin uusia Hill Climb Racing -kokemuksia. Yhdessä tie vie kohti uusia horisontteja, jotka rikastuttavat pelaajien kokemuksia maailmanlaajuisesti ja vauhditamme samalla yrityksemme merkittävää laajentumista”, Daniel Rantala sanoo.

Fingersoft tunnetaan parhaiten hauskoista Hill Climb Racing -peleistään. Viime vuonna yritys julkaisi Hill Climb Racing+ -pelin Apple Arcadella. Myös uuden Hill Climb Racing 3 -pelin on kerrottu olevan kehityksessä, ja LEGOⓇ Hill Climb Adventures on testijulkaistu valikoiduissa markkinoissa.

Kuvia median käyttöön

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Susanna Solajoki

PR Lead, Fingersoft

susanna.solajoki@fingersoft.com

Tietoa Fingersoftista

Fingersoft on oululainen pelistudio, jonka ydintoimintaa ovat hauskat, suuren yleisön mobiilipelit. Yritys on tunnettu hittipeleistään Hill Climb Racing ja Hill Climb Racing 2, joilla on maailmanlaajuisesti yli 2 miljardia latausta. Fingersoftin pelit ovat saatavilla iOS-, Android- ja Amazon-alustoille. Vuonna 2012 perustettu Fingersoft työllistää 115 henkilöä Oulussa ja Helsingissä. Vuonna 2022 yrityksen liikevaihto oli 23,2 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteesta fingersoft.com.