Dexcom julkaisee Maailman Diabetespäivänä kuvagallerian, joka esittelee diabeteksen kanssa elämiseen kuuluvia erilaisia tunteita

• Dexcom auttaa maailmaa näkemään diabeteksen #SeeDiabetes-kampanjalla ja ainutlaatuisella muotokuvagallerialla ihmisistä, jotka sairastavat diabetesta. Kuvissa on monipuolinen kattaus ihmisiä ympäri maailmaa mukaan lukien kuuluisuuksia kuten Nick Jonas, Patti LaBelle ja Jeremy Irvine.
  • #SeeDiabetes -kampanja ja kuvagalleria tukevat Dexcomin jatkuvia ponnisteluja kasvattaa tietoisuutta elintärkeästä diabetesteknologiasta (kuten CGM-järjestelmät) ja parantaa laitteiden saatavuutta.
  • Dexcomin viime marraskuisen #SeeDiabetes saatavuus- ja tietoisuuskampanjan jälkeen CGM:n saatavuus ihmisille, jotka sairastavat diabetesta, on kasvanut kansainvälisesti kuudella miljoonalla 8 miljoonasta 14 miljoonaan1.
  • Käy osoitteessa SeeDiabetes.com ihailemassa digitaalisen kuvagallerian intiimiä katsausta diabeetikoiden ylä- ja alamäkiin, joita näkymättömän sairauden kanssa elämiseen sisältyy.

SAN DIEGO ja EDINBURGH -- DexCom, Inc. (NASDAQ: DXCM), reaaliaikaisen, jatkuvan glukoosinmittauksen kansainvälinen johtaja, liittoutuu Dexcom Warriors -lähettiläidensä kanssa ympäri maailman, Maailman Diabetespäivänä (14. marraskuuta) lisätäkseen tietoisuutta elämää mullistavan diabetesteknologian saatavuudesta.

Dexcom valaisee diabeteksen kanssa elämisen päivittäistä taistelua ja esittelee ensimmäisen kansainvälisen kuvagallerian, joka antaa rehellisen, mutta toiveikkaan katsauksen diabeteksen kanssa elävien ihmisten elämään sekä niihin ylä- ja alamäkiin, joita näkymättömän sairauden kanssa elävä kohtaa.

Konseptin loi luova johtaja, Dexcom Warrior ja australialainen malli Bambi Northwood-Blyth ja valokuvauksesta vastasi maineikas potrettivalokuvaaja Fernando Sippel. #SeeDiabetes: The Faces of Diabetes Warriors esittelee Dexcom Warrioreita ympäri maailmaa, joista kaikki elävät tyypin 1 tai tyypin 2 diabeteksen kanssa. Dexcom CGM:n käyttäjiä, jotka esiintyvät kuvagalleriassa:

• Beth McDaniel ja Ellen Watson, pohjoisirlantilaiset parhaat ystävykset ja opiskelijat
  • Leontine de Hollander, alankomaalainen valokuvaaja
  • Christian Mansell, australialainen moottoriurheilija
  • MiYeong Kim, korealainen kirjailija ja diabetesaktivisti
  • Georgiana Dumitra, romanialainen lifestyle- ja kauneussisällöntuottaja
  • Nick Jonas, amerikkalainen moninkertaisesti platinalevyttänyt artisti, lauluntekijä, näyttelijä ja filantrooppi
  • Jeremy Irvine, englantilainen näyttelijä
  • Patti LaBelle, amerikkalainen legendaarinen GRAMMY-voittaja, näyttelijä, kirjailija ja yrittäjä
  • Laura Sabourin, kanadalainen lukio-opettaja
  • Victor Garber, kanadalais-amerikkalainen näyttelijä ja laulaja

“Diabeteksen kanssa elävänä Dexcom Warriorina on kunnia herättää henkiin peittelemätön ja aito representaatio elämästä, jota miljoonat diabeteksen kanssa elävät ihmiset ympäri maailmaa elävät”, Northwood-Blyth sanoo. “Kuvat ovat voimakkaita, ja lisäksi jokaiseen muotokuvaan on liitetty syvä henkilökohtainen tarina, joka kuvastaa diabeteksen kanssa elämisen realiteetteja, ja sitä, kuinka Dexcom CGM:n kaltaisen teknologian saatavuus voi vähentää sairauden taakkaa ja parantaa elämänlaatua hurjasti.”

”Minulle elämä diabeteksen kanssa on vain haaste muiden joukossa, kaikilla ihmisillä on jokin haaste omassa elämässään. Kasvattamalla tietoisuutta modernista diabeteksen hallinnan teknologiasta, kuten Dexcom CGM:stä, diabeteksesta tulee kaikille tavallinen puheenaihe. Ennakkoluulot ja häpeä vähenevät. Olen osa diabetesyhteisöä, ja tiedän etten ole yksin”, kertoo Neea Nurmi, opiskelija ja Dexcom Warrior Suomessa, joka osallistui #SeeDiabetes kuvauksiin ja on elänyt diabeteksen kanssa 7-vuotiaasta asti.

#SeeDiabetes-kampanja ja kuvagalleria vahvistavat Dexcomin maailmanlaajuista sitoutumista diabetesteknologian saatavuuden parantamiseen. Kampanja on myös linjassa Maailman Diabetespäivän 2021–23 teeman kanssa: Hyvinvointialueiden rooli diabeteksen hyvässä hoidossa. Tietoisuuden levittäminen uusimmasta diabeteksen hallintateknologiasta on olennainen osa Dexcomin jatkuvia pyrkimyksiä lisätä CGM:n saatavuutta kaikkialla maailmassa.

Dexcomin viime marraskuisen #SeeDiabetes saatavuus- ja tietoisuuskampanjan jälkeen CGM-järjestelmän korvauskattavuus diabeteksen kanssa eläville kasvoi 6 miljoonalla ihmisellä maailmanlaajuisesti 8 miljoonasta 14 miljoonaan1. Kattavuus laajeni merkittävästi Yhdysvalloissa, Kanadassa, Ranskassa ja Japanissa. Lisäksi Dexcom on viimeisen vuoden aikana tuonut markkinoille liki 20 maassa CGM-järjestelmiä, jotka eivät ole olleet aiemmin saatavilla.1 Suomessa Dexcom toi markkinoille uusimman G7-sensorin lokakuussa.

Huolimatta merkittävästä kehityksestä miljoonilla diabeteksen kanssa elävillä on yhä haasteita saada käyttöön CGM-järjestelmä, joita he tarvitsevat hallitakseen tilaansa paremmin. Dexcom tarjoaa diabetesta sairastaville ihmisille ainutlaatuisen alustan, jolla jatkaa kansainvälistä keskustelua tarpeesta parantaa diabeteshoidon ja -teknologian saatavuutta.

“Kun ponnistelut tietoisuuden levittämiseksi esimerkiksi #SeeDiabetes-kampanjalla on yhdistetty kliinisiin todisteisiin CGM-järjestelmän elämää mullistavista hyödyistä, CGM:n saatavuus on parantunut vuosien varrella niin, että se tavoittaa miljoonia ihmisiä lisää”, sanoo Dexcomin toimitusjohtaja Kevin Sayer. “Dexcom on sitoutunut työskentelemään terveydenhuollon tarjoajien, yksityishenkilöiden, hallitusten ja voittoa tavoittelemattomien järjestöjen kanssa ympäri maailmaa laajentaakseen CGM-järjestelmän saatavuutta 1 ja 2 tyypin diabetesta sairastaville ihmisille.”

Keskustelun jatkamiseksi Dexcom pyytää ihmisiä vierailemaan osoitteessa SeeDiabetes.com sekä jakamaan oman muotokuvansa ja tarinansa siitä, miten diabetes on vaikuttanut heihin tai johonkuhun heidän tuntemaansa. Käytä hashtagia #SeeDiabetes.

Mediakontakti

Teuvo Smed
Nordic Infucare, Dexcomin jakelija Suomessa
teuvo.smed@infucare.com

DexCom, Inc.

DexCom, Inc. antaa ihmisten hallita diabetestaan reaaliaikaisesti innovatiivisilla, jatkuvatoimisilla glukoosinseurantajärjestelmillä (CGM). Pääkonttorimme on San Diegossa Kaliforniassa ja meillä on toimintaa ympäri Eurooppaa sekä osissa Aasiaa ja Oseaniaa. Näin Dexcom on noussut diabeteksen hoidon teknologian johtajaksi. Kuuntelemalla asiakkaidemme, omaisten ja huoltajien tarpeita Dexcom yksinkertaistaa ja parantaa diabeteksen hallintaa ympäri maailmaa. Lisätietoa Dexcom CGM:sta: dexcom.com.