DIESELIN VERONKOROTUS NOSTAA BUSSILIPPUJEN HINTOJA VUODEN ALUSSA

Matkahuollon myymien valtakunnallisten bussilippujen hinnat nousevat 1. tammikuuta. Hintojen muutos johtuu dieselin 21 %:n veronkorotuksesta ja työvoimakustannusten noususta.

Oy Matkahuolto Ab:n myymien valtakunnallisesti kelpaavien bussilippujen hinnat nousevat 1. tammikuuta 2012 lukien. Korotus on 3 – 5 % lipputuotteesta ja matkan pituudesta riippuen. Esimerkiksi aikuisen alin kertamaksu vakiovuorossa enintään 6 kilometrin pituiselle matkalle nousee nykyisestä 3,10 eurosta 3,20 euroon eli 3,2 %. Keskeisimmät syyt nyt tapahtuvaan hinnankorotukseen ovat polttoaineveron ja alan työvoimakustannusten nousu.

Matkahuollon Bussipassien ja CityCity -lippujen hinnat säilyvät entisellään.

Ennen hinnankorotusta ostetut Matkahuollon lipputuotteet kelpaavat lipputuotteissa mainitun kelpoisuusajan loppuun.

Matkahuollon myymien bussilippujen hinnat nousivat edellisen kerran 1. toukokuuta 2011.

Jukka Ylitalo, henkilöliikennepäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh 040 764 4386.

Oy Matkahuolto Ab on suomalaisten bussiyritysten omistama bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut kehittää ja ylläpitää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja ja -tuotteita, muun muassa valtakunnallista matkalippujärjestelmää. Pakettipalvelut ylläpitää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusta, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen, Ahvenanmaalle sekä TNT:n kautta ympäri maailmaa. Verkkokaupan ja etämyynnin pakettipalveluja saa Suomen Lähikauppa Oy:n toimipaikoista, joita ovat Siwat, Euromarketit ja Valintatalot. Matkalippujen lunastus- ja matkakorttien latauspalveluja tarjoavat R-kioskit. Matkahuollon noin 2 500 palvelupisteestä 50 on yhtiön omia toimipaikkoja.