Dubai noussut joulun ja uudenvuoden suosituimpien kohteiden joukkoon

Tänä vuonna joulun ja vuodenvaihteen pyhien suotuisan asettumisen vuoksi voi saada jopa pariviikkoisen loman ottamalla vain muutamia vapaapäiviä, ja monet suuntaavatkin ulkomaille pimeyttä ja kylmyyttä pakoon. Suomalaisten loppuvuoden matkojen suosikkilistalle on noussut uusi suosikki: eksoottinen Dubai. Listan kärjessä jatkaa yhä kestosuosikki Thaimaa. Matkahakukone momondo.fi listasi suomalaisten suosituimmat lentohaut joulun ja uudenvuoden lomille.

Suomalaisten kestosuosikki Thaimaa komeilee tänäkin vuonna haetuimpien loppuvuoden matkakohteiden kärjessä: Bangkok on viime vuoden tapaan suomalaisten keskuudessa suosituin kohde sekä joulun että uudenvuoden lomille.

Jos olet varannut matkan jouluksi tai vuodenvaihteeseen johonkin suosituimmista kaukokohteista, voit odottaa tapaavasi suomalaisten lisäksi ainakin ruotsalaisia matkailijoita: Bangkok, Miami, Dubai ja New York mahtuvat myös länsinaapurimme viiden suosituimman loppuvuoden kohteen listalle.

JOULUKSI LÄMPIMIIN KAUKOKOHTEISIIN – TULOKKAINA DUBAI JA MIAMI

Bangkokia lukuun ottamatta vuoden 2014 joulun suosikkikohteiden lista on uudistunut viime vuodesta. Viiden haetuimman kohteen kärjessä on peräti kolme uutta tulokasta: Miami toisena, Malaga kolmantena ja Dubai neljänneksi haetuimpana. Tämän joulun viidenneksi haetuin kohde on New York, jonka suosio laski pari sijaa viime vuodesta.

”Tilastojamme tarkastelemalla voi päätellä, että suomalaiset ovat tänä vuonna hakeneet joulun ja vuodenvaihteen lomamatkoja pääasiassa lämpimiin kaukokohteisiin. Ehkä tavallista synkeämpi marraskuu on saanut aiempaa useammat kaipaamaan valoon ja lämpöön. Lisäksi tänä vuonna juhlapyhät ja viikonloppu asettuvat niin, että lomaa saa helposti venytettyä yli loppiaisen”, sanoo momondon Suomen markkinointipäällikkö Petteri Jalonen.

TÄNÄ VUONNA KAUKOKOHTEET MYÖS VUODENVAIHTEEN SUOSIKKEJA

Tänä vuonna suomalaiset haluavat viettää myös vuodenvaihteen kaukokohteissa, kun viime vuonna Euroopan metropolit olivat suositumpia uudenvuodenkohteita. Bangkokin lisäksi vuoden 2014 haetuimpien uudenvuodenmatkojen listalla ovat myös Dubai sijalla neljä ja New York sijalla viisi. Kumpikaan näistä kaukokohteista ei yltänyt viiden kärkeen viime vuonna.

Euroopan kohteista uudenvuodenlistauksen viiden kärjessä ovat tänä vuonna Berliini toisella sijalla (viime vuoden neljäs) ja Lontoo kolmantena (viime vuoden viides). Suosituimpien kohteiden kärkeen eivät tänä vuonna yltäneet viime vuoden toiseksi ja kolmanneksi haetuimmat kohteet, Pariisi ja Praha.

JOULUN JA UUDENVUODEN HAETUIMMAT KOHTEET

Joulun top 5 vuonna 2014 (suluissa vuoden 2013 sijoitus):

1. Bangkok (1.)
  2. Miami (-)
  3. Malaga (-)
  4. Dubai (-)
  5. New York (3.)

Uudenvuoden top 5 (suluissa vuoden 2013 sijoitus):

1. Bangkok (1.)
  2. Berliini (4.)
  3. Lontoo (5.)
  4. Dubai (-)
  5. New York (-)

Tiedot perustuvat momondo.fin kautta haettuihin lentoihin, joiden lähtöajankohta on joululomille joulukuun 22. ja 27. päivän välillä ja uudenvuodenlomille joulukuun 29. ja tammikuun 2. päivän välillä.

Lisätiedot:

Ulla Helander

Miltton

ulla.helander@miltton.fi

momondosta:

momondo.fi on ilmainen ja riippumaton kansainvälinen matkahakusivusto, joka vertailee miljardeja lento-, hotelli- ja matkahintoja. momondo on voittanut lukuisia palkintoja, ja sitä ovat suositelleet useat johtavat kansainväliset mediat, kuten  CNN, The New York Times ja The Daily Telegraph. momondon pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa, ja yritys palvelee matkustajia 30 markkina-alueella. momondon mobiilisovellukset ovat saatavilla ilmaiseksi iPhone-, Android- ja Blackberry-laitteille.