Eckerö Line uuteen Länsiterminaaliin kesäkuussa – kohentaa kehuttua asiakaskokemusta entisestään

Eckerö Line siirtyy liikennöimään uudesta Länsiterminaalista (T2) 12.6.2017 alkaen. Uuden ympäristöystävällisen ja viihtyisän kodin myötä yhtiöllä on edellytykset parantaa jo ennestään tutkimuksessa menestynyttä asiakaskokemustaan ja nostaa edelleen jatkuvasti kasvussa olevia matkustajamääriään.

Eckerö Linen liikennöinnin siirtyminen uuteen Länsiterminaali 2:seen (T2) 12.6.2017 tuo mukanaan lukuisia matkustajien viihtyvyyttä ja liikkumista helpottavia uudistuksia. Sen lisäksi, että sen suuret ikkunat tarjoilevat risteilijöille upean merimaiseman jo lähtiessä, yksi suurimmista parannuksista verrattuna vanhaan Terminaaliin (T1) on matkustajien kävelymatkan lyheneminen: parhaimmillaan matka terminaalista laivaan lyhenee jopa puoli kilometriä.

Helsingin Sataman rakennuttama ja Tuomas Silvennoisen (PES-Arkkitehdit) suunnittelema uusi terminaali on myös aikaisempaa ympäristöystävällisempi. Se on muun muassa valaistu aurinkopaneeleilla tuotetulla sähköllä, ja entistä paremmat julkisen liikenteen yhteydet vähentävät sataman henkilöautoliikennettä.

Me Eckerö Linella haluamme tarjota asiakkaalle irtioton arjesta, olipa kyse muutamasta tunnista tai useammasta päivästä. Uusi Länsiterminaali tekee laivalla matkustamisesta yhä helpompaa ja miellyttävämpää niin loma- kuin bisnesmatkustajille”, Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen sanoo.

Huolellisesti suunniteltu asiakaskokemus on Eckerö Linelle sydämen asia, ja yhtiö menestyikin 2016 toteutetussa Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa* selvästi muita laivayhtiöitä paremmin. Eckerö Line sijoittui asiakaskokemuksessa sijalle 9, kun mitattiin palvelun hyötyä, helppoutta ja miellyttävyyttä. Asiakkuutta tutkittiin 55 yrityksessä ja 11 eri toimialalla.

Uusi terminaali houkuttaa turisteja ja vaikuttaa aikatauluihin

Avara ja valoisa Länsiterminaali 2 on omiaan palvelemaan Eckerö Linen jatkuvasti kasvussa olevia matkustajamääriä. Vuonna 2016 yhtiön matkustajamäärä kipusi lähes puoleentoista miljoonaan, ja kasvua odotetaan tällekin vuodelle.

Uuden terminaalin myötä Eckerö Line haluaa myös olla yhä voimakkaammin vahvistamassa Helsinki–Tallinna-kaksoiskaupungin vetovoimaa. Molemmat kaupungit ovat alkaneet kiinnostaa yhä enemmän Euroopan ulkopuolelta tulevia matkustajia, erityisesti aasialaisia.

Uuteen terminaaliin siirtyminen tuo Eckerö Linelle lisäksi aikataulumuutoksen: se aikaistaa osaa m/s Finlandian lähtöjä 15 minuutilla. Helsingistä lähdetään päivällä klo 15.15, Tallinnasta klo 18.30 ja keskiviikon, torstain ja perjantain myöhäisilloissa klo 21.45. Uudet aikataulut tulevat voimaan 12.6. ja löytyvät Eckerö Linen verkkosivuilta.

*Asiakkuusmarkkinointiliiton ja Avaus Marketing Innovationsin Asiakkuusindeksi-tutkimuksen tiedonkeruun toteutti Norstat kesäkuussa 2016. Kyselyyn vastasi yli 2 500 kuluttajaa, ja yrityskohtaisia vastauksia kerättiin noin 6 800. Asiakkuutta tutkittiin 55 yrityksessä ja 11 toimialalla, joilla suorilla asiakkuuksilla on suuri merkitys.

Taru Keronen, toimitusjohtaja
puh. 050-66209
taru.keronen@eckeroline.fi

Rauha Kiljunen-Ruotsalainen, markkinointipäällikkö