Eckerö Linen Suomi100-kampanja puolessa välissä: Tarjonnut yleisölle poikkeuksellisia musiikkielämyksiä

Eckerö Line on tarjonnut m/s Finlandian lavan kahtena päivänä kuukaudessa Sibelius-Akatemian nuorten muusikoiden esiintymispaikaksi vuoden alusta lähtien. Laivakansa on ottanut uudet artistit omakseen, ja monipuoliset keikat ovat olleet raikas tuulahdus m/s Finlandian jo ennestään laajaan viihdekattaukseen.

Eckerö Line tekee satavuotiaan Suomen kunniaksi yhteistyötä Taideyliopiston Sibelius-Akatemian kanssa tarjoamalla m/s Finlandian lavan joka toinen torstai koko juhlavuoden ajan nuorten artistien käyttöön. Nuoret muusikot pääsevät näyttämään kykynsä yhteensä 24 kertaa juhlavuoden aikana.

Muusikoille on annettu tyylin ja toteutuksen suhteen vapaat kädet, joten laivalla on nähty kaikkea lähes kymmenhenkisestä puhallinorkesterista Suomi-bhangraan. Yhteistyö Sibelius Akatemian kanssa on laajentanut laivan viihdetarjontaa kattamaan yhä useampia musiikkityylejä.

”Uudet kokoonpanot ovat tuoneet laivamusiikkiin uskallusta ja uudenlaisia sävyjä, ja olemme onnistuneet tarjoamaan laivakansalle odottamattomia kokemuksia. Matkustajat ovat kertoneet keikkojen olleen iloisia yllätyksiä. Ilmassa on ollut todellista musiikkijuhlan tuntua”, kertoo Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen.

Ainutlaatuinen tilaisuus nuorille muusikoille

Mitä pidemmälle juhlavuosi on edennyt, sitä paremmin tietoisuus nuorten lahjakkuuksien keikoista on levinnyt. Laivan matkustajat ovatkin kerääntyneet kuuntelemaan uudenlaista musiikkia runsaslukuisesti, ja matkoja on varattu varta vasten tiettyjä artisteja fanittamaan.

”Tänään on tosi hienoa soittaa laivalla. Paikalla on meidän musiikin ystäviä, on hauskaa, että porukka tuli tänne varta vasten meitä diggailemaan”, tunnelmoi Suomi-bhangraa soittavan Shava-yhteen Kiureli Sammallahti ennen omaa keikkaansa.

Sen lisäksi, että juhlavuoden keikat tarjoavat nuorille esiintymiskokemusta, auttavat heitä löytämään uusia kohderyhmiä ja työllistymään tulevaisuudessa, laivalla keikkailu on ollut monen unelma lapsesta saakka.

”Oli tosi hienoa, että meitä pyydettiin tänne keikalle. Minulla on ollut sellainen haave pikkupojasta asti, että pääsisi joskus laivaorkesteriin – ja tämä on nyt lähimpänä sitä”, Santeri Halme & Auringonlaskun ratsastajat -puhallinorkesterin Sauli Saarinen toteaa.

”Sibelius-Akatemian opiskelijoille Eckerö Linen panostus tuo erinomaisen lisän esiintymismahdollisuuksiin ja vuorovaikutukseen erilaisten yleisöjen kanssa. Monenlaiset esiintymistilanteet ovat taiteilijaksi kasvun edellytys. Eckerö Line osoittaa näkemyksellisyyttä luottaessaan nuoriin tuleviin huippuihin ja ennakkoluulottomuutta tarjotessaan asiakkailleen kattauksen eri musiikkityylejä”, sanoo Sibelius-Akatemian varadekaani Olli-Pekka Martikainen.

Katso kaikkien m/s Finlandian keikkojen aikataulut tästä.

Kurkista Shavan keikkatunnelmiin m/s Finlandialla osoitteessa:

Tutustu Duo Cover Pagen ajatuksiin suomalaisesta musiikista osoitteessa:

Taru Keronen, toimitusjohtaja
puh. 050-66209
taru.keronen@eckeroline.fi

Rauha Kiljunen-Ruotsalainen, markkinointipäällikkö

puh. 040-5117903

rauha.kiljunen-ruotsalainen@eckeroline.fi

Eckerö Line Ab Oy (perustettu 1994) on suomalainen Helsingin ja Tallinnan välillä säännöllistä laivaliikennettä harjoittava yhtiö, joka kuuluu vuonna 1961 perustettuun Eckerö-konserniin. Yhtiö tarjoaa matkailupalveluita Tallinnan päiväristeilyistä laadukkaisiin hotellimatkoihin sekä rahtipalveluita. Yhtiön laiva m/s Finlandia on Suomen lipun alla Tallinnaan liikennöivä matkustajalaiva. Eckerö Line on reitin ainoa laivayhtiö, jolla on oikeus käyttää suomalaisen palvelun Avainlippu-tunnusta. Vuonna 2016 Eckerö Linen matkustajamäärä oli noin 1 455 000 matkustajaa. Lisätietoja www.eckeroline.fi