EESTIN PAKETISSA LÄHETYKSET NOPEASTI VIROON

Matkahuollon palveluvalikoima on kasvanut uusilla Eestin kuljetuspalveluilla. Palvelu sopii kaikille yrityksille, joilla on kuljetustarpeita Suomesta Viroon tai Virosta Suomeen. Palvelu on toteutettu yhteistyössä Eesti Postin kanssa.

Lähetystarpeet Suomen ja Viron välillä ovat kasvaneet voimakkaasti mm. verkkokaupan kasvun ansiosta. Lisäksi Viroon on kiihtyvällä tahdilla perustettu suomalaista yritystoimintaa; Eestissä toimii jo yli 4000 suomalaista yritystä. Matkahuollon uudet Eestin kuljetuspalvelut on kehitetty vastaamaan sekä verkkokauppiaiden että kaikkien muiden lähetystarpeita. Paketteja voi lähettää niin Suomesta Viroon kuin Virosta Suomeen.

Paketti joko noutopisteeseen tai suoraan kotiovelle

Eestiin kuljetuspalveluissa on valittavana kaksi erilaista palveluvaihtoehtoa. Vaihtoehdosta riippuen paketti kuljetetaan joko suoraan vastaanottajan osoitteeseen tai vaihtoehtoisesti helposti noudettavaksi vastaanottajaa lähimpään tai vastaanottajan valitsemaan Pakettipisteeseen. Pakettipisteitä on Virossa yhteensä lähes 400, joten noutopiste on jokaisen ulottuvilla. Osa pisteistä on henkilökohtaisesti palvelevia Eesti Postin konttoreita, osa helppokäyttöisiä ja ympäri vuorokauden avoinna olevia pakettiautomaatteja.

Nopea kuljetus ja reaaliaikainen saapumisilmoitus

Matkahuolto kuljettaa paketit vastaanottajalle tai Pakettipisteeseen nopeasti, 2-4- arkipäivässä. Vastaanottajan osoitteeseen asti kuljetettavien pakettien jakeluaika sovitaan aina vastaanottajan kanssa etukäteen. Pakettipisteeseen kuljettavista paketeista vastaanottaja saa reaaliaikaisen ilmoituksen tekstiviestillä heti, kun paketti on noudettavissa.

Luotettava ja turvallinen kuljetus

Matkahuollon kyydissä paketit kulkevat perille luotettavasti ja turvallisesti. Eestiin toimitettavat paketit merkitään lähetystunnuksin samoin kuin kotimaan lähetyksetkin. Lähetystunnuksen avulla paketin kulkua voi seurata Matkahuollon internetsivuilla. Lisäksi vastaanottajan henkilöllisyys tarkistetaan aina ennen paketin luovuttamista. Myös mahdolliset palautukset merkitään aina lähetystunnuksella ja lähettäjälle jää niistä kuitti. Matkahuollossa kuljetuksista huolehtiminen on huippuluokkaa. Kuljetusvahinkoja syntyy äärimmäisen vähän. Vain 0,16 promillesta lähetyksistä tulee reklamaatioita vahingoittumisesta kuljetuksen aikana.

Matkahuollon kuljetti viime vuonna yli 10 miljoonaa pakettia, joista verkkokaupan lähetysten osuus oli yli kolmannes. Reilun 20 prosentin markkinaosuudellaan Matkahuolto on Suomen suurin yksityinen paketinkuljettaja.

Juha Wallin, liiketoimintapäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, juha.wallin@matkahuolto.fi, puh. +358 40 568 1388

Erkki Vehman, myyntipäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, erkki.vehman@matkahuolto.fi, puh. +358 400 780 935

Oy Matkahuolto Ab on suomalaisten bussiyritysten omistama bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut kehittää ja ylläpitää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja ja -tuotteita, muun muassa valtakunnallista matkalippujärjestelmää. Pakettipalvelut ylläpitää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusta, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen, Ahvenanmaalle sekä TNT:n kautta ympäri maailmaa. Verkkokaupan ja etämyynnin pakettipalveluja saa Suomen Lähikauppa Oy:n toimipaikoista, joita ovat Siwat, Euromarketit ja Valintatalot. Matkalippujen lunastus- ja matkakorttien latauspalveluja tarjoavat R-kioskit. Matkahuollon noin 2 500 palvelupisteestä 50 on yhtiön omia toimipaikkoja.