Electroluxin avulla siivous tuottaa zeniläistä iloa

Imuroinnin ääni on tunnetusti yksi ihmisiä eniten ärsyttävistä äänistä kotona. Hiljaista imurointia yli vuosikymmenen eteenpäin vieneelle Electroluxille tämä fakta on ollut yksi lähtökohdista pölynimureiden tuotekehityksessä. Electrolux pyrkii nyt tekemään imurointihetkestä mahdollisuuden kodin rauhoittamiseen ja siten myös onnellisuuden lisäämiseen.

Päivitetyn UltraSilencer Zenin™ äänitaso on vain 58 desibeliä. Imurin läpi kulkeva ilmavirta on optimoitu Silent Air Technology™-ominaisuuden avulla. Vaikka äänitaso on laskenut, on laitteen imuteho edelleen huippuluokkaa.

Hiljaisuus ei kuitenkaan ole itseisarvo. Ominaisuus tuo mukanaan mahdollisuuden täyttää tila muilla äänillä, joista yhtenä vaihtoehtona on esimerkiksi naurujooga. Muinaisen Zen-viisauden mukaan onnellisuus saavutetaan nopeimmin sisäisellä hiljaisuudella ja ulkoisella naurulla. Tämän vuoksi Electrolux päätti kehittää naurujoogaohjelman, joka sopii erinomaisesti imuroinnin yhteyteen.

”Intiassa 90-luvulla kehitetyn naurujoogan ideana on, että itse aiheutettu nauraminen tuo samanlaisia ruumiillisia ja henkisiä hyötyjä kuin spontaanikin nauru. Ihmisen mieli ei osaa erottaa onko nauru aitoa vai ei”, kertoo Electroluxin naurujoogaohjelman takana oleva, yli kymmenen vuotta naurujoogatunteja pitänyt Helen Thyrvin.

Imurointi on harvan mielestä viikon kohokohta, mutta naurujoogan avulla imuroinnistakin saa hauskan ja piristävän hetken. Jopa 15 minuuttia naurujoogaa viikossa auttaa alentamaan stressiä ja lisäämään onnellisuutta.

”Naurujoogalla pyrimme antamaan esimerkin iloa tuottavista asioista, jonka imuroinnin hiljaisuus mahdollistaa. Haluamme herätellä ihmiset ajattelemaan millä kaikella hiljaisuuden voi täyttää. Parhaimmillaan se täyttyy naurulla ja ilolla. Naurujooga-ohjelman voi helposti kuunnella Spotifysta, iTunesista tai Soundcloudista.”, Electroluxin tuoteryhmäpäällikkö Katja Eerola kertoo.

Electroluxin Ultrasilencer™-imureita on kehitetty jo 14 vuoden ajan. Ensimmäinen Ultrasilencer-imuri julkistettiin vuonna 2002 ja jokaisen päivityksen myötä imurin äänen taso on laskenut.

Uudessa mallistossa on tuotteita erilaisiin kodin tarpeisiin, esimerkiksi ZUSANIMA58 lemmikkikotiin ja monipuolinen ZUSDELUX58 imutehon kaukosäädöllä. Suositushinta mallista riippuen 249–399 euroa.

Lataa ilmainen naurujoogaohjelma Spotifysta, iTunesista tai Soundcloudista nimellä Happy Vac. (https://open.spotify.com/album/3uPcaEornvmst74QuUEzlU)

Tutustu Electroluxiin: www.electrolux.fi

Arto Arhipoff, tuotteet ja markkinointi
Oy Electrolux Ab
p. 0400 438 903 tai +358 30 600 51 52
arto.arhipoff@electrolux.fi

Iida Valin, viestintä ja PR
Miltton Oy
iida.valin@miltton.fi

Electrolux on maailman johtava kotitalouksiin ja ammattikäyttöön tarkoitettujen laitteiden valmistaja. Electroluxin ydintoimintaa on tuottaa huolellisesti muotoiltuja, kuluttajatutkimukseen perustuvia innovaatioita, jotka vastaavat sekä kuluttajien että ammattilaisten tarpeisiin. Electrolux valmistaa jääkaappeja, astianpesukoneita, pesukoneita, pölynimureja, liesiä ja ilmastointilaitteita. Yhtiön tunnetuimmat tuotemerkit ovat Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire ja Electrolux Grand Cuisine. Yhtiö myy vuosittain yli 50 miljoonaa tuotetta 150 maahan. Vuonna 2014 Electroluxin myynti oli 12,3 miljardia euroa ja työntekijöitä yhtiöllä oli maailmanlaajuisesti 60 000. Lisätietoja Electroluxista löytyy osoitteista www.electrolux.com/press ja www.electrolux.com/news.