Electroluxin höyryuuni ja tyhjiöpakkauslaite tuovat ravintoloiden Sous-vide -ruoanlaiton kotikeittiöihin

Electrolux lanseeraa Sous-viden, ammattilaisten ruoanvalmistustekniikan, kotikeittiöihin. SousVide-höyryuuni ja erillinen tyhjiöpakkaus-laite nostavat kotikokkauksen aivan uudelle tasolle.

Electrolux lanseerasi ensimmäisen höyryuunin ammattikeittiöihin vuonna 1974, mistä lähtien höyrykypsennystä on käytetty maailman parhaissa keittiöissä. Sous-vide edustaa höyrykypsennyksen huippua, ja nyt Electroluxin höyryuuni ja tyhjiöpakkaus-laite mahdollistavat Sous-vide -tekniikan käytön myös kotikeittiöissä.

Ruoanlaittotekniikkana Sous-vide tarjoaa monia etuja. Laadukkaiden raakaaineiden, kuten kalan ja lihan ja niiden kanssa käytettävien mausteiden ja marinadien maut harmonisoituvat SousVide-tekniikkaa käytettäessä. Hidas höyrykypsentäminen takaa kaikkien makujen esilletulon samalla kun ylikypsentämisen riski häviää.

Sous-viden avulla suurin osa ruokalajeista voidaan valmistaa hyvissä ajoin ennen tarjoilua: ”Sen sijaan, että illanistujaisissa yksi koko ajan valvoisi uunin vierellä, Sous-viden ansiosta kaikki voivat rauhassa keskittyä seurusteluun”, toteaa tuotelinjapäällikkö Jorma Vähä-Ojala Electroluxilta.

Sous-vide -tekniikka

Maailman parhaiden keittiömestarien käyttämä tekniikka jakautuu kahteen vaiheeseen: ensimmäiseksi ruoat tyhjiöpakataan mausteineen, jonka jälkeen nämä höyrykypsennetään matalassa lämpötilassa. Tekniikka takaa laadukkaan, maukkaan ruoan, joka korostaa raaka-aineiden rakennetta ja makua ilman ravintoaineiden katoamista.

Electrolux tuo markkinoille tyhjiöpakkauslaitteen ja höyryuunin, jotka yhdessä tarjoavat:

• Makuelämyksiä: Sous-viden avulla ruoat voidaan valmistaa erittäin matalissa lämpötiloissa (54−80 C, riippuen ruokalajista).
  • Tekniikka varmistaa ravintoaineiden ja vitamiinien säilymisen ruoassa samalla, kun mausteiden ja yrttien hautumiselle ja makujen esilletulolle jää riittävästi aikaa.
  • Tyhjiöpakkaamisen avulla ruoat voidaan esikypsentää hyvissä ajoin ja säilyttää jääkaapissa/pakastimessa kunnes ruoka viimeistellään juuri ennen tarjoilua.
  • Tyhjiöpakkaaminen varmistaa ruoan rakenteen säilymisen.

Suositushinta EOB8851VAX-höyryuunille 2290 € ja EVD29900AX- tyhjiöpakkaus-laitteen 2690 €.

Kuvia saa pyynnöstä osoitteesta: iida.valin@miltton.fi